De monteur als ambassadeur

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Kleinveld Okkerse Training en Coaching

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Veenendaal
20 sep. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 20 september 2019, 01:37-01:37
Veenendaal
28 nov. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 28 november 2019, 01:37-01:37

Beschrijving

U bent het bedrijf

U werkt als (service-) technicus bij een bedrijf. Elke dag bent u op stap om reparaties of onderhoud uit te voeren bij de klant. Voor de klant bént u het bedrijf waar u voor werkt!

Vanuit uw vakkennis weet u hoe u technische problemen moet oplossen. Een klant is echter meer dan zijn ‘probleem’! Tijdens de ééndaagse training De monteur als ambassadeur richten we ons dan ook vooral op de ‘klant’-kant van het werk: U wordt zich bewust van de effecten van uw huidige gedrag op de klant en hoe u energieker en vakbekwamer op uw klant kunt overkomen. Na het volgen van deze training kunt u zich ook écht als het visitekaartje van uw organisatie presenteren bij uw klant.

Tijdens d…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Monteur, Installatietechniek, Flensmonteur, Fietsenmaker en MBV & TBV.

U bent het bedrijf

U werkt als (service-) technicus bij een bedrijf. Elke dag bent u op stap om reparaties of onderhoud uit te voeren bij de klant. Voor de klant bént u het bedrijf waar u voor werkt!

Vanuit uw vakkennis weet u hoe u technische problemen moet oplossen. Een klant is echter meer dan zijn ‘probleem’! Tijdens de ééndaagse training De monteur als ambassadeur richten we ons dan ook vooral op de ‘klant’-kant van het werk: U wordt zich bewust van de effecten van uw huidige gedrag op de klant en hoe u energieker en vakbekwamer op uw klant kunt overkomen. Na het volgen van deze training kunt u zich ook écht als het visitekaartje van uw organisatie presenteren bij uw klant.

Tijdens de 2 daagse training (zie: "De monteur als ambassadeur met commerciële waarde") geven we tevens aandacht aan de commerciële kant van het vak. Bent u zich namelijk bewust van de commerciële waarde van uw functie? Door de problemen van de klant op te lossen ontstaat er namelijk een vertrouwensrelatie, waarbij de klant u ziet als onafhankelijk adviseur. Voor u en uw organisatie een uitgelezen kans om te ontdekken of er kansen voor meer omzet zijn. Daarnaast besteden we ook aandacht aan klachtenopvang, het omgaan met verwijten en de grenzen tot waar u toezeggingen kunt doen t.a.v. garanties, levertijden, etc. Zo werkt u niet alleen aan grotere klanttevredenheid en klantbehoud, maar ook aan omzetverhoging voor de organisatie.

Gewoon… door een klant goed te ‘servicen’,
want ‘service’ is geen afdeling maar een mentaliteit!

Resultaat van de training

  • Inzicht in de eigen kwaliteiten
  • Met meer plezier en succes klanten te woord staan
  • Sneller en gemakkelijker klachten oplossen
  • Grotere klanttevredenheid
  • Groter klantbehoud

Extra tijdens de 2-daagse training "De monteur als ambassadeur met commerciële meerwaarde":

  • Beter koopbehoeften bij klanten herkennen, creëren en benutten
  • Omzetgroei

U als uitgangspunt

Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: uw unieke capaciteiten en karakter staan hierbij centraal!

Doordat u vooraf uw persoonlijke vragenlijst in vult, gevolgd door een persoonlijk (telefonisch) intakegesprek, weten wij wat uw sterke punten en leerpunten zijn en sluiten de training daar op aan. Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. De groepsgrootte is daarop aangepast (max. 8 deelnemers), waardoor we u veel persoonlijke aandacht kunnen geven. In de training maken we veel gebruik van onze eigen TV-studio met opnamemogelijkheden, zodat u niet alleen van de trainer en de andere deelnemers feedback krijgt, maar ook het resultaat van uw eigen gedrag en uitstraling kunt zien. Tevens maken we tijdens deze training gebruik van een trainingsacteur voor het creëren van levensechte oefensituaties.

Tenslotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u uw ontwikkelingen in de eigen ‘Ik-BV’ kunnen volgen.

Inhoud van de training

Bewustwording huidige en gewenste:

  • Persoonlijke presentatie en uitstraling
  • Kwaliteiten en vaardigheden

Persoonlijke effectiviteit

  • De regie in eigen handen!

De 5 stappen van een goede bezoekprocedureCommunicatieve vaardigheden voor ambassadeurs:

  • De rol van uw uitstraling, stem, houding en taalgebruik
  • De eerste indruk
  • De juiste vragen stellen
  • Slecht nieuws brengen
  • De schone werkplek
  • Terugkoppeling aan de klant

Service verlenen? Klantgericht communiceren!

Omgaan met lastige klanten

  • Soorten klanten / klanttypologiën

Vergeet kantoor niet:
het belang van een goede terugrapportage


Extra tijdens de 2-daagse training "De monteur als ambassadeur met commerciële meerwaarde":

Service+

  • Wat is service+?
  • De behoeften van uw klant ontdekken
  • Het pad vrijmaken voor 'sales'
  • Commerciële kansen verzilveren

Omgaan met lastige klanten

  • Effectief omgaan met klachten en verwijten

De slagkracht van de organisatie versterken

  • De communicatie in uw organisatie onder de loep: versterken van interne samenwerking
    (sales, planning, magazijn, etc.)
  • Verlagen van de faalkosten

Programma van de training

Voor de training

  • Invullen persoonlijke vragenlijst
  • Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
  • (Telefonisch) intakegesprek met de trainer

Tijdens de training

  • Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk 
  • ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’ 
  • Volledig verzorgde lunch
  • Simulatiegesprekken in onze TV-studio
  • Inzet van een trainingsacteur 
    (alleen bij 2-daagse training)
  • Doelstellingen voor de toekomst

Na de training

  • Ontvangst trainingscertificaat
  • Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
  • (Telefonische) nazorg
  • Individuele resultatenmeting
  • Rapportage aan direct leidinggevende t.a.v. uw persoonlijke leerdoelen

Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding onderscheid zich door haar écht persoonlijke benadering:
* Kleine trainingsgroepen (max. 8 deelnemers)
* Persoonlijke vragenlijst + (telefonisch) intakegesprek vooraf
* Feedback-vragenlijst voor de leidinggevende
* Individueel samengesteld naslagwerk
* Nazorg & individuele coaching tot 3 maanden na de training.

Uniek in ons aanbod:
Het gebruik van onze opnamestudio en ons gesloten TV-circuit: zodat je niet alleen van de andere deelnemers feedback kunt krijgen, maar ook het resultaat van je eigen gedrag ziet. 

Trainingsmethode:
De trainingen hebben vooral een praktisch karakter waarbij 'leren door doen' en 'leren van elkaar' centraal staan

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze training. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Monteur.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Kleinveld Okkerse Training en Coaching, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.