Masterclass Service Level Agreements (SLA)

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Masterclass Service Level Agreements (SLA)

IT Management Group
Logo van IT Management Group
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IT Management Group heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 535 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,7
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Service Level Agreements (SLA)
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Erwin Zijleman
Hoofd ICT
9
Masterclass Service Level Agreements (SLA)

"De Masterclass Service Level Agreements heeft een mooie balans tussen theorie en praktijk. De trainer is helder, scherp en geïnteresseerd. Er is veel ruimte voor eigen inbreng, waardoor het een training op maat is. Aanrader" - 20-04-2015 10:04

"De Masterclass Service Level Agreements heeft een mooie balans tussen theorie en praktijk. De trainer is helder, scherp en geïnteresseerd. E… alles lezen - 20-04-2015 10:04

Startdata en plaatsen

placeDen Haag
14 feb. 2022 tot 15 feb. 2022
Toon rooster
event 14 februari 2022, 10:00-16:00, Den Haag, Masterclass Service Level Agreements (SLA) - dag 1
event 15 februari 2022, 10:00-16:00, Den Haag, Masterclass Service Level Agreements (SLA) - dag 2
placeDen Haag
9 jun. 2022 tot 10 jun. 2022
Toon rooster
event 9 juni 2022, 10:00-16:00, Den Haag, Masterclass Service Level Agreements (SLA) - dag 1
event 10 juni 2022, 10:00-16:00, Den Haag, Masterclass Service Level Agreements (SLA) - dag 2
placeUtrecht
8 sep. 2022 tot 9 sep. 2022
Toon rooster
event 8 september 2022, 10:00-16:00, Utrecht, Masterclass Service Level Agreements - Dag 1
event 9 september 2022, 10:00-16:00, Utrecht, Masterclass Service Level Agreements - Dag 2
placeDen Haag
1 dec. 2022 tot 2 dec. 2022
Toon rooster
event 1 december 2022, 10:00-16:00, Den Haag, Masterclass Service Level Agreements (SLA) - dag 1

Beschrijving

TRAININGEN

In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.

Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een BTW-correctie van 10% toegepast. 

De training Masterclass Service Level Agreements (SLA) kan online of klassikaal worden gevolgd.

Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

In de Masterclass Service Level Agreements leert u hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee realiseert u de basis voor de afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat er een optimale dienstverlening kan plaatsvinden.

Een SLA is een s…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

TRAININGEN

In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.

Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een BTW-correctie van 10% toegepast. 

De training Masterclass Service Level Agreements (SLA) kan online of klassikaal worden gevolgd.

Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

In de Masterclass Service Level Agreements leert u hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee realiseert u de basis voor de afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat er een optimale dienstverlening kan plaatsvinden.

Een SLA is een schriftelijke overeenkomst tussen een aanbieder en een afnemer van bepaalde diensten en/of producten. In een SLA staan, naast de beschrijving van de te leveren diensten, ook de rechten en de plichten van zowel de aanbieder als de afnemer ten aanzien van het overeengekomen kwaliteitsniveau (service level) van de te leveren diensten en/of producten (services).

Er wordt afgesproken wat de prestatie-indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren dienst of product, om deze later te kunnen toetsen. In een SLA worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven. Een SLA kan als afspraak bestaan tussen zowel externe als interne partijen binnen een organisatie.

Inhoud training
In deze Masterclass maakt u de vertaling van de klantwensen naar werkbare SLA’s. Tijdens de Masterclass doorloopt u het proces van het maken van een SLA en het beheren en bewaken van de SLA. Ook is het mogelijk om uw eigen SLA’s mee te nemen en deze tijdens de Masterclass te optimaliseren.
Na afloop van de Masterclass weet u het belang van een goede SLA en weet u welke componenten minimaal in een SLA moeten terugkomen. U bent in staat een SLA op te stellen of te optimaliseren binnen uw eigen omgeving.
Aansluitend aan de masterclass Service Level Agreements heeft u de mogelijkheid tot het afleggen van een examen.

Programma:
Onderdeel 1: Wat is een SLA?
o Wat is een SLA?
o Wanneer is een SLA van toepassing?
o Het verschil tussen SLA en contract
o Welke partijen spelen een rol bij de SLA?
o Het belang van een goede SLA
o Wat vormt de basis voor het opstellen van een SLA?
o Casus contract versus SLA

Onderdeel 2: De inhoud van de SLA
o Afspraken die in een SLA moeten terugkomen
o Onderdelen van een SLA
o Risico’s die worden afgedekt in de SLA
o Serviceaspecten van de SLA
o SLA en beveiligingsaspecten
o SLA en Outsourcing
o Casus SLA structuur

Onderdeel 3: SLA in de praktijk
o Tijdens dit onderdeel wordt een aantal SLA’s uit de praktijk bestudeerd en besproken. U kunt bij dit onderdeel ook uw eigen SLA meebrengen en optimaliseren.
o Casus Praktijkcase SLA

Onderdeel 4: ITIL4 en SLA:
o Wat is het verschil tussen ITIL v3 en ITIL v4?
o Welke invloed heeft ITIL 4 op mijn SLA?

Onderdeel 5: SLA proces
o SLA Rapportage
o SLA Monitoring
o Service Level Management procesinrichting

Er is geen specifieke voorkennis vereist om deze masterclass te volgen.

Trainingsduur en kosten
De Masterclass Service Level Agreements duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: € 1050,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.

Bij deze training is het volgende boek inbegrepen:
-SLA Best Practices

Examen Service Level Agreements (optioneel)
De kosten voor het Service Level Agreements examen bedragen €200,- exclusief BTW. Het examen kan direct aansluitend aan de tweede trainingsdag op locatie worden afgenomen. Tevens is het mogelijk het examen op een ander moment af te leggen.

Bent u werkzaam in één van de hierna volgende functies of aandachtsgebieden? Dan is de Masterclass Service Level Agreements voor u interessant:

– Service Coördinator
– Service Level Manager
– Service Manager
– Functioneel Beheerder
– Contractmanager
– Afdelingshoofd
– Teamleider
– ICT auditor
– ICT Manager
– Kwaliteitsmanager
– Leverancier
– Dienstenaanbieder

8,7
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Service Level Agreements (SLA)
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Erwin Zijleman
Hoofd ICT
9
Masterclass Service Level Agreements (SLA)

"De Masterclass Service Level Agreements heeft een mooie balans tussen theorie en praktijk. De trainer is helder, scherp en geïnteresseerd. Er is veel ruimte voor eigen inbreng, waardoor het een training op maat is. Aanrader" - 20-04-2015 10:04

"De Masterclass Service Level Agreements heeft een mooie balans tussen theorie en praktijk. De trainer is helder, scherp en geïnteresseerd. E… alles lezen - 20-04-2015 10:04

starstarstarstarstar_border
Henry McIlveen
Warehouse Support Manager @ Sandvik
8
Masterclass Service Level Agreements (SLA)

"De Masterclass Service Level Agreements van de IT Management Group is een hele duidelijke, praktijkgerichte training. Een hoop geleerd maar ook een hoop echte zaken besproken. Kan sommige zaken meteen in de praktijk brengen." - 12-12-2014 12:57

"De Masterclass Service Level Agreements van de IT Management Group is een hele duidelijke, praktijkgerichte training. Een hoop geleerd maar … alles lezen - 12-12-2014 12:57

starstarstarstarstar_half
R. van de Riet
9
Masterclass Service Level Agreements (SLA)

"De Masterclass Service Level Agreements van de IT Management Group is een hele goede training, het voldeed ruimschoots aan mijn verwachtingen. De trainer is top, hij heeft ruime kennis en praktijkervaring." - 07-06-2014 13:04

"De Masterclass Service Level Agreements van de IT Management Group is een hele goede training, het voldeed ruimschoots aan mijn verwachtinge… alles lezen - 07-06-2014 13:04

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.