ITIL® Capability Stream Service Offerings and Agreement

Niveau
Tijdsduur
Logo van D-ICT Solutions
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 D-ICT Solutions heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 254 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,4
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Capability Stream Service Offerings and Agreement
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Jurgen Goedbloed
Delivery manager
8
ITIL® Capability Stream Service Offerings and Agreement

"Goede trainer, hij kan het droge materiaal goed overbrengen en beschikt over relevante ervaring. Het cursusmateriaal is goed: een duidelijke samenvatting van de ITIL boeken. De locatie is goed bereikbaar, maar kan wel een opknapbeurt gebruiken. Ik denk dat je met een verfbeurt het al wat inspirerender maakt." - 17-09-2015 06:23

"Goede trainer, hij kan het droge materiaal goed overbrengen en beschikt over relevante ervaring. Het cursusmateriaal is goed: een duidelijke… alles lezen - 17-09-2015 06:23

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

D-ICT Solutions biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Utrecht

Beschrijving

Wij zijn pas tevreden als u het bent !

Inhoud van de training
In deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:
Het plannen van de hoofdactiviteiten voor de processen Service Level Management en Financial Management; Het plannen van de uitwisseling van relevante informatie voor het managen van de Service Offerings and Agreement processen;
het initiëren van acties om ervoor te zorgen dat de hoofdactiviteiten in de Service Offerings and Agreement processen voldoen aan de vastgestelde doelstellingen; Het rapporteren over effectiviteit en efficiency van de activiteiten binnen de Service Offerings and Agreement processen; Het organiseren van de uitwisseling van relevante informatie met andere processen; Het verstrekken van informa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Wij zijn pas tevreden als u het bent !

Inhoud van de training
In deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:
Het plannen van de hoofdactiviteiten voor de processen Service Level Management en Financial Management; Het plannen van de uitwisseling van relevante informatie voor het managen van de Service Offerings and Agreement processen;
het initiëren van acties om ervoor te zorgen dat de hoofdactiviteiten in de Service Offerings and Agreement processen voldoen aan de vastgestelde doelstellingen; Het rapporteren over effectiviteit en efficiency van de activiteiten binnen de Service Offerings and Agreement processen; Het organiseren van de uitwisseling van relevante informatie met andere processen; Het verstrekken van informatie over Service Level Management en Financial Management voor IT Services aan andere IT Service Managementprocessen, gebruikers en leveranciers; Het onderhouden van de procedures van de service offerings and agreement processen; Het maken van Service Level afspraken met de klant en alle hiervoor benodigde voorbereiding: Service Level Requirements en input van andere processen; Het monitoren en tracken van Servicel Level agreements en de rapportage naar de klant; Het financieel onderbouwen van beslissingen en Financial management integreren bij de support en delivery processen; Het maken van financiële berekeningen over de dienstverlening aan de klantenorganisatie; Interne rapportages omzetten en evalueren naar een Service Level rapportage voor de klant; het bewaken en verbeteren van de Service Offerings and Agreement processen; Het voorstellen van verbeteringen op basis van de resultaten van monitoring en reviews het plannen en uitvoeren van audits van afspraken, van financiële plannen en van berekeningen en omgang met de klant reguleren.

Doelgroep
Dit is een module voor professionals die te maken hebben met (commerciële) aanbiedingen en overeenkomsten voor IT Service Management. Gedegen Service Level Agreements (SLA’s) en contracten met leveranciers voorkomen misverstanden en waarborgen een vlekkeloze levering van diensten op termijn.

Voorkennis en niveau
ITIL® Foundation of ITIL® Foundation Bridge.

Duur
4 dagen, optioneel kan op de 4e dag ter afsluiting examen gedaan worden.

Examenonderwerpen
Introductie Service Management op basis van ITIL®; Doelen, begrippen en processen van de serviceproductie fase; Het effectief opstellen van een service portfolio; Het opstellen van servicecatalogus; De belangrijke elementen uit Service Level Agreement (SLAs); De wijze waarop effectieve SLAs uw organisatie kunnen versterken; Het inrichten van een strategische IT inkooporganisatie (Supplier Management); Het managen van de (interne of extern) klant door Demand Management; De wijze waarop structureel demand management u kan helpen in de planning; De match tussen supplier- en demand management.

Examen
Multiple-choice examen, 90 minuten, gesloten boek.
28 punten nodig om te slagen (van de 40 beschikbare punten).

8,4
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Capability Stream Service Offerings and Agreement
Gebaseerd op 4 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Jurgen Goedbloed
Delivery manager
8
ITIL® Capability Stream Service Offerings and Agreement

"Goede trainer, hij kan het droge materiaal goed overbrengen en beschikt over relevante ervaring. Het cursusmateriaal is goed: een duidelijke samenvatting van de ITIL boeken. De locatie is goed bereikbaar, maar kan wel een opknapbeurt gebruiken. Ik denk dat je met een verfbeurt het al wat inspirerender maakt." - 17-09-2015 06:23

"Goede trainer, hij kan het droge materiaal goed overbrengen en beschikt over relevante ervaring. Het cursusmateriaal is goed: een duidelijke… alles lezen - 17-09-2015 06:23

starstarstarstarstar_border
Herman Pomstra
8
ITIL® Capability Stream Service Offerings and Agreement

"Goede training met een goede sillabus en naslagmateriaal. Ook was er voldoende examentraining beschikbaar. Locatie redelijk en goed bereikbaar." - 14-02-2013 13:52

"Goede training met een goede sillabus en naslagmateriaal. Ook was er voldoende examentraining beschikbaar. Locatie redelijk en goed bereikba… alles lezen - 14-02-2013 13:52

starstarstarstarstar_border
T. Smid
Service Level Manager
8
ITIL® Capability Stream Service Offerings and Agreement

"Dit was een prima training, die ik heb gevolgd op het kantoor van D-ICT in Amsterdam. De trainer beheerste de stof goed en kon deze helder overbrengen. Ook de rest van het team was erg sympatiek en hartelijk. Een aanrader dus." - 30-11-2012 09:49

"Dit was een prima training, die ik heb gevolgd op het kantoor van D-ICT in Amsterdam. De trainer beheerste de stof goed en kon deze helder o… alles lezen - 30-11-2012 09:49

starstarstarstarstar
Rafi
9,6
ITIL® Capability Stream Service Offerings and Agreement

"Praktisch ingestelde training met veel voorbeelden, checklists etc...

Trainer is ook echt een consultant die veel ervaring heeft op de diverse onderwerpen. Ik was onzeker over het examen, maar ben ruim geslaagd!

Bijzonder sympathiek team, je voelt je gelijk thuis. Mijn dank aan iedereen, ik ga bij mijn collega's op kantoor ff opscheppen over mn behaalde certificaat!!!

" - 08-09-2010 20:35

"Praktisch ingestelde training met veel voorbeelden, checklists etc... Trainer is ook echt een consultant die veel ervaring heeft op de diver… alles lezen - 08-09-2010 20:35

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.