ISM Foundation

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

ISM Foundation

IT Management Group
Logo van IT Management Group
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IT Management Group heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 541 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeOnline
9 sep. 2024 tot 10 sep. 2024
Toon rooster
event 9 september 2024, 10:00-16:00, Online, ISM Foundation - Dag 1
event 10 september 2024, 10:00-16:00, Online, ISM Foundation - Dag 2
placeDen Haag
18 nov. 2024 tot 19 nov. 2024
Toon rooster
event 18 november 2024, 10:00-16:00, Den Haag, ISM Foundation - Dag 1
event 19 november 2024, 10:00-16:00, Den Haag, ISM Foundation - Dag 2

Beschrijving

TRAININGEN

In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.

Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een BTW-correctie van 10% toegepast. 

De training ISM Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd.

Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

ISM is ontwikkeld voor IT-organisaties die hun werkwijze maximaal willen standaardiseren om hun IT-dienstverlening te verbeteren en succesvol uit te voeren. Grote en kleine IT-organisaties krijgen met ISM hun dienstverlening onder controle. Dat kunnen organisaties zijn die beginnen met procesmatig werken of …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

TRAININGEN

In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.

Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een BTW-correctie van 10% toegepast. 

De training ISM Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd.

Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

ISM is ontwikkeld voor IT-organisaties die hun werkwijze maximaal willen standaardiseren om hun IT-dienstverlening te verbeteren en succesvol uit te voeren. Grote en kleine IT-organisaties krijgen met ISM hun dienstverlening onder controle. Dat kunnen organisaties zijn die beginnen met procesmatig werken of organisaties die al met ITIL zijn begonnen, maar onvoldoende vooruitgang boeken. ISM is ook zeer geschikt voor organisaties die aantoonbaar willen voldoen aan ISO27000, BIO of NEN7510.

ISM staat voor Integrated Service Management en is een standaardmethode voor de inrichting en verbetering van uw IT-beheer. ISM bevat het beste uit de praktijk van een groot aantal organisaties, en is geheel compatibel met populaire referentiemodellen zoals ITIL, ASL, en MOF.

De 10 Voordelen van ISM
1. Een snelle verbetering van uw dienstverlening en van uw klanttevredenheid, omdat Integrated Service Management in korte tijd bijdraagt aan een effectievere en efficiëntere organisatie.
2. Meer dan 50% besparing op de traditionele implementatiekosten van IT-beheer.
3. Een veel snellere invoering van IT-beheer, door de sterke standaardisatie van de methode.
4. Een sterke vereenvoudiging van de complexiteit van ITIL en/of ASL.
5. Een flexibele fasering van de verbetering van uw IT-beheer, volgens uw eigen prioriteiten
6. Meer draagvlak onder uw medewerkers, omdat ISM eenvoudig te begrijpen en te gebruiken is.
7. Een besparing op de procesmanagementkosten, omdat het ISM-procesmodel slechts zes logisch geordende en geïntegreerde processen bevat. Het model is daardoor overzichtelijk en goed beheersbaar en aan te sturen.
8. Een goede aansluiting op bestaande kennis en begrippen bij uw beheerders, omdat de ISM-processen goed aansluiten op de beschrijvingen uit ITIL, ASL en MOF.
9. Een forse besparing op de inrichtingskosten van uw helpdesktool: ISM maakt gebruik van gestandaardiseerde inrichtingen van bekende tools, waardoor een snelle en optimale integratie ontstaat met de processen en uw organisatie.
10. Een forse besparing op de beschrijving van uw processen en de inrichting van uw publicatietool: ISM maakt gebruik van gestandaardiseerde procesmodellen die in de meeste bekende publicatietools plug-and-play zijn.

Zie ook: Wat is ISM.

De ISM Foundation training
De tweedaagse training Integrated Service Management Foundation heeft als doel de deelnemer op hoofdlijnen inzicht te verschaffen in de werkwijze van een IT-beheerorganisatie, volgens de aanpak van de Integrated Service Management-methode, zodat de deelnemer in staat is te functioneren in een organisatie waar Integrated Service Management het gehanteerde referentiekader is.

Trainingsmateriaal
De training is gebaseerd op een gedetailleerde syllabus. Daarnaast krijgt u het Integrated Service Management Foundation boek uitgereikt. De tweedaagse ISM training is vergelijkbaar met de driedaagse training ITIL Foundation, maar is meer op de dagelijkse praktijk van IT-beheerders ingesteld, en is gebaseerd op de eenvoudig te begrijpen aanpak van de ISM-methode.

Toetsing en certificaat
Inzicht in de ISM-methode, op Foundation niveau, wordt getoetst door het afnemen van een individueel examen van 40 multiple-choice vragen op papier. Het examen wordt centraal door een geaccrediteerde examenorganisatie afgenomen. Eenmaal per kwartaal bestaat de mogelijkheid tot het afleggen van het examen in Amersfoort op een centrale en uitstekend bereikbare locatie. ITMG kan u desgewenst aanmelden voor het examen bij de centrale instantie. Bij in-house trainingen kunnen de examens ook in-house worden afgenomen.

ISM-Register
Deelnemers die een voldoende voor het Foundation examen hebben gehaald, ontvangen het certificaat Integrated Service Management Foundation en worden (desgewenst anoniem) opgenomen in het ISM-Register.

Trainingsduur en kosten
De training Integrated Service Management Foundation wordt u aangeboden door de IT Management Group als geaccrediteerde Integrated Service Management-opleidingspartner. De training Integrated Service Management Foundation duurt 2 dagen. De kosten voor de training ISM bedragen € 900,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.

Examen Integrated Service Management
Het examengeld bedraagt € 225,- excl. BTW.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.