IT intake gesprekken training

Type product
Trainer
René Voortwist

IT intake gesprekken training

GroeIT
Logo van GroeIT

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

IT intake gesprekken training

Omschrijving

Veel ICT-ers werken op inhuurbasis voor kortere of langere tijd bij een opdrachtgever (detachering). De selectie voor dat soort opdrachten gebeurt veelal in eerste instantie op basis van CV’s en in tweede instantie op basis van een intakegesprek.

Zo’n intakegesprek is voor technisch georiënteerde ICT-ers nogal eens lastig. Hoe zorg ik dat ik zo krachtig mogelijk overkom? Hoe laat ik in een gesprek mijn kennis en ervaring optimaal blijken? Hoe verkoop ik mezelf? De indruk die een opdrachtgever in het gesprek krijgt bepaalt of de opdracht wel of niet valt.

De IT intake gesprekken training geeft krachtige tips en technieken voor een sterke presenta…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Intake vaardigheden, Sollicitatiegesprek afnemen, Opleidingskunde, Ondernemingsraad (OR) en Train de trainer.

IT intake gesprekken training

Omschrijving

Veel ICT-ers werken op inhuurbasis voor kortere of langere tijd bij een opdrachtgever (detachering). De selectie voor dat soort opdrachten gebeurt veelal in eerste instantie op basis van CV’s en in tweede instantie op basis van een intakegesprek.

Zo’n intakegesprek is voor technisch georiënteerde ICT-ers nogal eens lastig. Hoe zorg ik dat ik zo krachtig mogelijk overkom? Hoe laat ik in een gesprek mijn kennis en ervaring optimaal blijken? Hoe verkoop ik mezelf? De indruk die een opdrachtgever in het gesprek krijgt bepaalt of de opdracht wel of niet valt.

De IT intake gesprekken training geeft krachtige tips en technieken voor een sterke presentatie in een intakegesprek.

Inhoud van de training

De IT intake gesprekken training heeft de volgende onderwerpen:

Non-verbale communicatie.

Je krijgt maar één kans om een goede indruk te maken. Die eerste indruk ontstaat meestal in de eerste paar seconden van een ontmoeting. Een goede non-verbale communicatie is daarbij cruciaal! De training biedt praktische tips om die optimaal te maken.

Standaard vragen.

Sommige vragen komen veel terug in een intakegesprek. Wat zijn je sterke punten? Wat zijn je zwakke punten? Waarom zouden we voor jou kiezen? Et cetera. Het is belangrijk om de antwoorden op die vragen paraat te hebben. De training gaat hierop in

Voorbereiding

Een goede voorbereiding is het halve werk. Hoe kan je je voorbereiden op een intakegesprek en hoe gebruik je die informatie in het gesprek? Praktische tips en aanwijzingen.

Actieve houding

Een actieve- in plaats van een afwachtende houding in een intakegesprek zorgt voor een positieve indruk bij de opdrachtgever. Hoe bereik je dat? Hoe toon je initiatief en neem je de leiding? Dat hoeft niet moeilijk te zijn. Leer in de training hoe dat aan te pakken.

Trainingsduur

De training is maatwerk. De trainingsduur hangt af van de praktische uitdagingen en het doel van de training. We bepalen in overleg de inhoud en duur.

Leervorm:

De training geeft inhoudelijke (klassikale) informatie en biedt daarnaast veel mogelijkheden om met het geleerde te oefenen. Dat zorgt voor integratie van de stof zodat de deelnemers de aangereikte kennis direct in de praktijk inzetten.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.