ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan, Improve + examen [ITIL4DPI]

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 98 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
6 okt. 2021 tot 8 okt. 2021
Toon rooster
event 6 oktober 2021, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL197408.1
event 7 oktober 2021, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL197408.2
event 8 oktober 2021, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL197408.3
placeGroningen (Helperpark 296)
3 nov. 2021 tot 5 nov. 2021
Toon rooster
event 3 november 2021, 09:00-16:30, Groningen (Helperpark 296), NL185297.1
event 4 november 2021, 09:00-16:30, Groningen (Helperpark 296), NL185297.2
event 5 november 2021, 09:00-16:30, Groningen (Helperpark 296), NL185297.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
3 nov. 2021 tot 5 nov. 2021
Toon rooster
event 3 november 2021, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL185297V.1
event 4 november 2021, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL185297V.2
event 5 november 2021, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL185297V.3
placeAmsterdam (Hoogoorddreef 5)
24 jan. 2022 tot 26 jan. 2022
Toon rooster
event 24 januari 2022, 09:00-16:30, Amsterdam (Hoogoorddreef 5), NL199045.1
event 25 januari 2022, 09:00-16:30, Amsterdam (Hoogoorddreef 5), NL199045.2
event 26 januari 2022, 09:00-16:30, Amsterdam (Hoogoorddreef 5), NL199045.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
24 jan. 2022 tot 26 jan. 2022
Toon rooster
event 24 januari 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199045V.1
event 25 januari 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199045V.2
event 26 januari 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199045V.3
placeNieuwegein NBC (Blokhoeve 1)
21 feb. 2022 tot 23 feb. 2022
Toon rooster
event 21 februari 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein NBC (Blokhoeve 1), NL199046.1
event 22 februari 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein NBC (Blokhoeve 1), NL199046.2
event 23 februari 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein NBC (Blokhoeve 1), NL199046.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
21 feb. 2022 tot 23 feb. 2022
Toon rooster
event 21 februari 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199046V.1
event 22 februari 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199046V.2
event 23 februari 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199046V.3
placeGroningen (Helperpark 296)
16 mrt. 2022 tot 18 mrt. 2022
Toon rooster
event 16 maart 2022, 09:00-16:30, Groningen (Helperpark 296), NL199047.1
event 17 maart 2022, 09:00-16:30, Groningen (Helperpark 296), NL199047.2
event 18 maart 2022, 09:00-16:30, Groningen (Helperpark 296), NL199047.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
16 mrt. 2022 tot 18 mrt. 2022
Toon rooster
event 16 maart 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199047V.1
event 17 maart 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199047V.2
event 18 maart 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199047V.3
placeEindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1)
20 apr. 2022 tot 22 apr. 2022
Toon rooster
event 20 april 2022, 09:00-16:30, Eindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1), NL199048.1
event 21 april 2022, 09:00-16:30, Eindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1), NL199048.2
event 22 april 2022, 09:00-16:30, Eindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1), NL199048.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
20 apr. 2022 tot 22 apr. 2022
Toon rooster
event 20 april 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199048V.1
event 21 april 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199048V.2
event 22 april 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199048V.3
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
16 mei. 2022 tot 18 mei. 2022
Toon rooster
event 16 mei 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199056.1
event 17 mei 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199056.2
event 18 mei 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199056.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
16 mei. 2022 tot 18 mei. 2022
Toon rooster
event 16 mei 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199056V.1
event 17 mei 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199056V.2
event 18 mei 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199056V.3
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
22 jun. 2022 tot 24 jun. 2022
Toon rooster
event 22 juni 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199049.1
event 23 juni 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199049.2
event 24 juni 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199049.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
22 jun. 2022 tot 24 jun. 2022
Toon rooster
event 22 juni 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199049V.1
event 23 juni 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199049V.2
event 24 juni 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199049V.3
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
11 jul. 2022 tot 13 jul. 2022
Toon rooster
event 11 juli 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199050.1
event 12 juli 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199050.2
event 13 juli 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199050.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
11 jul. 2022 tot 13 jul. 2022
Toon rooster
event 11 juli 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199050V.1
event 12 juli 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199050V.2
event 13 juli 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199050V.3
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
17 aug. 2022 tot 19 aug. 2022
Toon rooster
event 17 augustus 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199051.1
event 18 augustus 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199051.2
event 19 augustus 2022, 09:00-16:30, Nieuwegein (Iepenhoeve 5), NL199051.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
17 aug. 2022 tot 19 aug. 2022
Toon rooster
event 17 augustus 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199051V.1
event 18 augustus 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199051V.2
event 19 augustus 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199051V.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
21 sep. 2022 tot 23 sep. 2022
Toon rooster
event 21 september 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199052V.1
event 22 september 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199052V.2
event 23 september 2022, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTRE, NL199052V.3

Beschrijving

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

Deze 3-daagse ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan, Improve (DPI) training biedt IT leiders, praktijkmensen en ondersteunend personeel de praktische vaardigheden welke nodig zijn om een 'lerende en verbeterende' IT organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting. Deze cursus biedt praktijkmensen een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid. De training is gebaseerd op het ITIL® 4 best practice service value system dat is opgenomen in de nieuwste 2019 richtlijnen. 

This 3-day ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan, Improve course provides IT leaders, practitioners and support staff with the…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, ITIL Foundation en ITIL v3.

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

Deze 3-daagse ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan, Improve (DPI) training biedt IT leiders, praktijkmensen en ondersteunend personeel de praktische vaardigheden welke nodig zijn om een 'lerende en verbeterende' IT organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting. Deze cursus biedt praktijkmensen een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid. De training is gebaseerd op het ITIL® 4 best practice service value system dat is opgenomen in de nieuwste 2019 richtlijnen. 

This 3-day ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan, Improve course provides IT leaders, practitioners and support staff with the practical skills necessary to create a ‘learning and improving’ IT organization, with a strong and effective strategic direction. It provides practitioners with a practical and strategic method for planning and delivering continual improvement with the necessary agility. The course is based on the ITIL®  4 best practice service value system featured in the latest 2019 guidelines. 

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

OBJECTIVES

  • Understand the Key Concepts of Direct, Plan & Improve
  • Understand the scope of what is to be directed and/or planned, and know how to use key principles and methods of direction and planning in that context
  • Understand the role of governance, risk and compliance (GRC) and know how to integrate the principles and methods into the service value system
  • Understand and know how to use the key principles and methods of continual improvement for all types of improvements
  • Understand and know how to use the key principles and methods of Communication and Organizational Change Management to direction, planning and improvement
  • Understand and know how to use the key principles and methods of measurement and reporting in direction, planning and improvement
  • Understand and know how to direct, plan and improve value streams and practices

AUDIENCE

  • Individuals continuing of their journey in service management
  • ITSM managers and aspiring ITSM managers
  • Managers of all levels involved in shaping direction and strategy or developing a continually improving team

 

CERTIFICATION

90 minutes, 40 multiple choice questions.  Pass mark 28/40 – 70%

The exam is included in the course fee.

CONTENT

  

Understand the following key terms:

o   Direction

o   Planning

o   Improvement

o   Operating Model

o   Methods

o   Risks

o   Scope of control

  • Understand the differences between the following key concepts:

o   Vision and Mission

o   Strategy, Tactics and Operations

o   Governance, compliance and management

o   Policies, Controls and Guidelines

  • Understand the concepts of Value, Outcomes, Costs & Risks and their relationships to direction, planning & improvement
  • Identify the scope of control and within this:

o   Know how to cascade goals and requirements

o   Know how to define effective policies, controls and guidelines

o   Know how to place decision-making authority at the correct level

  • Know how to ensure that controls are sufficient, but not excessive
  • Know how to use the ITIL continual improvement model to improve the service value system or any part of the SVS
  • Know how to identify assessment objectives, outputs, requirements and criteria
  • Know how to select an appropriate assessment method for a particular situation
  • Know how to define and prioritize desired outcomes of an improvement
  • Know how to build, justify and advocate for a business case
  • Know how to conduct:

o   Improvement reviews

o   Analysis of lessons learned

  • Know how to embed continual improvement at all levels of the SVS
  • Understand the nature, scope and potential benefits of organizational change management
  • Know how to use the key principles and methods of Communication & OCM:

o   Identify and manage different types of stakeholders

o   Effectively communicate with and influence others

o   Establish effective feedback channels

  • Know how to establish effective interfaces across the value chain
  • Know how to define indicators and metrics to support objectives
  • Understand the differences between value streams and practices and how those differences impact direction, planning and improvement
  • Know how to select and use the appropriate methods and techniques to direct, plan and improve value streams and practices.

o   Addressing the 4 dimensions

o   Applying the guiding principles

o   Value stream mapping

o   Optimization of workflow

o   Elimination of waste

  • Ensuring & utilizing feedback

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.