Training Conversie-optimalisatie
"Een leuke en leerzame training, waarbij de trainer (Jurjen Jongejan) zijn enthousiasme weet over te brengen op de groep. Tijdens de cursus worden theoretische gedeelten afgewisseld met praktijkopdrachten. Door deze praktijkopdrachten krijg je meteen inzichten in de 'mankementen' van je eigen website/webshop. Zodra je de deur uitloopt, kun je dus de eerste aanpassingen aan je website/webshop al doorvoeren. " - 05-11-2018 13:58
"Een leuke en leerzame training, waarbij de trainer (Jurjen Jongejan) zijn enthousiasme weet over te brengen op de groep. Tijdens de cursus w… alles lezen - 05-11-2018 13:58
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 18 jun. 2025Toon rooster event 18 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 30 okt. 2025Toon rooster event 30 oktober 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Haal structureel meer resultaat uit je website of webshopElke website heeft conversie-killers, redenen waarom bezoekers afhaken. Hoe zorg je voor meer kliks én een hogere doorklikratio (ctr)? Wat kun je doen om beter in de behoeften van (potentiële) klanten te voorzien en hoe zorg je dat elke pagina de customer journey optimaal ondersteunt?
Tijdens de training Conversie-optimalisatie leer je dat converteren geen trucje is, maar een structureel proces van onderzoek, analyse en optimalisatie. Je krijgt handvatten om elke fase effectief aan te pakken, gaat aan de slag met A/B-testing en leert je doelgroep beter begrijpen.
Resultaat
- Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optima…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Elke website heeft conversie-killers, redenen waarom bezoekers afhaken. Hoe zorg je voor meer kliks én een hogere doorklikratio (ctr)? Wat kun je doen om beter in de behoeften van (potentiële) klanten te voorzien en hoe zorg je dat elke pagina de customer journey optimaal ondersteunt?
Tijdens de training Conversie-optimalisatie leer je dat converteren geen trucje is, maar een structureel proces van onderzoek, analyse en optimalisatie. Je krijgt handvatten om elke fase effectief aan te pakken, gaat aan de slag met A/B-testing en leert je doelgroep beter begrijpen.
Resultaat
- Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisatie
- Je weet de pijnpunten van je website bloot te leggen en aan te pakken
- Je kunt met o.a. content, design, formulieren, buttons en call-to-actions je pagina optimaliseren
- Je ziet hoe je met Google Analytics data omzet naar inzichten en acties
- Je kent neuromarketing technieken om gedrag van bezoekers te beïnvloeden
Voor wie
De training is bedoeld voor iedereen die structureel meer rendement uit zijn of haar website wil halen. Denk aan: webshop-eigenaren, (online)marketeers, e-commerce managers, webdevelopers en marketing- en communicatiespecialisten.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training Conversie-optimalisatie komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Kwantitatief onderzoek: webanalytics (Google Analytics en A/B-testing)
- Kwalitatief onderzoek: onsite feedback, sessie-recording analyses, enquêtes, usability onderzoek en customer journey interviews
- Expert-analyses: kijken naar je website als een echte conversie-expert
- Toepassing van het conversie-optimalisatie-proces
- Prioriteren: met minder effort meer resultaat
- Neuromarketing technieken om gedrag te beïnvloeden
- A/B-testing: hypothesen & testplannen
- A/B-testing: analyseren en segment-analyses maken
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Erkenning accreditatie
- 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training is bedoeld voor iedereen die structureel meer rendement uit zijn of haar website wil halen. Denk aan: webshop-eigenaren, (online)marketeers, e-commerce managers, webdevelopers en marketing- en communicatiespecialisten.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisatie
- Je weet de pijnpunten van je website bloot te leggen en aan te pakken
- Je kunt met o.a. content, design, formulieren, buttons en call-to-actions je pagina optimaliseren
- Je ziet hoe je met Google Analytics data omzet naar inzichten en acties
- Je kent neuromarketing technieken om gedrag van bezoekers te beïnvloeden
Tijdens de training Conversie-optimalisatie komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Kwantitatief onderzoek: webanalytics (Google Analytics en A/B-testing)
- Kwalitatief onderzoek: onsite feedback, sessie-recording analyses, enquêtes, usability onderzoek en customer journey interviews
- Expert-analyses: kijken naar je website als een echte conversie-expert
- Toepassing van het conversie-optimalisatie-proces
- Prioriteren: met minder effort meer resultaat
- Neuromarketing technieken om gedrag te beïnvloeden
- A/B-testing: hypothesen & testplannen
- A/B-testing: analyseren en segment-analyses maken
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
"Een leuke en leerzame training, waarbij de trainer (Jurjen Jongejan) zijn enthousiasme weet over te brengen op de groep. Tijdens de cursus worden theoretische gedeelten afgewisseld met praktijkopdrachten. Door deze praktijkopdrachten krijg je meteen inzichten in de 'mankementen' van je eigen website/webshop. Zodra je de deur uitloopt, kun je dus de eerste aanpassingen aan je website/webshop al doorvoeren. " - 05-11-2018 13:58
"Een leuke en leerzame training, waarbij de trainer (Jurjen Jongejan) zijn enthousiasme weet over te brengen op de groep. Tijdens de cursus w… alles lezen - 05-11-2018 13:58
"Het was leuk en goed om meer inzicht te krijgen in gebruikers(onderzoek). Ik vond de cursus echter teveel gericht op webshops, waardoor ik voor een contentsite te weinig met de informatie kon. Dat is zonde en zou duidelijk in de beschrijving van de training moeten staan. Ik had ook verwacht dat we daadwerkelijk iets met Google Analytics zouden doen. Dat bleef nu theoretisch. Jammer. " - 24-09-2018 06:59
"Het was leuk en goed om meer inzicht te krijgen in gebruikers(onderzoek). Ik vond de cursus echter teveel gericht op webshops, waardoor ik v… alles lezen - 24-09-2018 06:59
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.