Training Google Ads

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Training Google Ads

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 35 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
13 jun. 2023
Toon rooster
event 13 juni 2023, 09:30-15:30, Utrecht
placeUtrecht
5 sep. 2023
Toon rooster
event 5 september 2023, 09:30-16:00, Utrecht
placeUtrecht
12 dec. 2023
Toon rooster
event 12 december 2023, 09:30-16:00, Utrecht

Beschrijving

Een stevige basis om te starten met online adverteren

Google Ads (voorheen: Google AdWords) is een populaire manier van online adverteren. Met Google Ads adverteer je in de zoekresultaten van Google, ook wel search engine advertising (SEA) genoemd. Een meetbare manier om via paid search je doelgroep te bereiken.

Hoe werkt het advertentieplatform Google Ads? Hoe maak je effectieve campagnes? Wat zijn de juiste zoekwoorden en kun je via Google Ads meer resultaat boeken met minder budget?

Tijdens de training Google Ads ontdek je welke instellingen relevant zijn voor jouw organisatie. Je maakt kennis met de tool, leert advertentieteksten schrijven met daarin de juiste zoekwoorden en ontdekt wat …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zoekwoorden-onderzoek, Google Ads, SEO, Copywriting en Linkbuilding.

Een stevige basis om te starten met online adverteren

Google Ads (voorheen: Google AdWords) is een populaire manier van online adverteren. Met Google Ads adverteer je in de zoekresultaten van Google, ook wel search engine advertising (SEA) genoemd. Een meetbare manier om via paid search je doelgroep te bereiken.

Hoe werkt het advertentieplatform Google Ads? Hoe maak je effectieve campagnes? Wat zijn de juiste zoekwoorden en kun je via Google Ads meer resultaat boeken met minder budget?

Tijdens de training Google Ads ontdek je welke instellingen relevant zijn voor jouw organisatie. Je maakt kennis met de tool, leert advertentieteksten schrijven met daarin de juiste zoekwoorden en ontdekt wat biedopties zijn om zo voor minder geld meer te kunnen bereiken.

Resultaat

  • Je kent de belangrijkste functionaliteiten van Google Ads en kunt sterke campagnes opzetten
  • Je kunt de juiste zoekwoorden voor een campagne achterhalen
  • Je weet die zoekwoorden te gebruiken om effectieve advertentieteksten te schrijven
  • Je bent in staat om je advertentiebudget optimaal te benutten
  • Je kunt campagnes monitoren en sturen op resultaten die bijdragen aan de doelstellingen

Voor wie

De training Google Ads is bedoeld voor iedereen die zelf meer wil doen met SEA of campagnes beheert voor klanten en meer uit deze samenwerking wil halen. Denk aan: (online)marketeers, marketing managers, communicatieadviseurs en marketing- en communicatiemedewerkers.

Om deel te kunnen nemen heb je een Ads-account en beheerderstoegang nodig. Het is een pre als er een lopende campagne in je account staat. Deze training gaat voor 95% over search ads. Mocht je aan de slag willen met Display of Video, kijk dan eens bij Training Google Ads Display of Opleiding Google Ads.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Google Ads komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Waarom Google Ads?
  • De belangrijkste functionaliteiten
  • Logische campagnestructuur opzetten & onderhouden
  • Goede zoekwoorden kiezen
  • Effectieve advertentie(teksten) schrijven
  • Zelf campagnes opzetten
  • Mogelijkheden voor targeting
  • Tips om kosten te besparen
  • Campagnes evalueren: kwaliteitsscores

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Onderdeel van STAP-budget (ontvang tot €1.000 subsidie per jaar)
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Onderdeel van STAP-budget (ontvang tot €1.000 subsidie per jaar)

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner
  • Onderdeel van STAP-budget

De training Google Ads is bedoeld voor iedereen die zelf meer wil doen met SEA of campagnes beheert voor klanten en meer uit deze samenwerking wil halen. Denk aan: (online)marketeers, marketing managers, communicatieadviseurs en marketing- en communicatiemedewerkers.

Om deel te kunnen nemen heb je een Ads-account en beheerderstoegang nodig. Het is een pre als er een lopende campagne in je account staat. Deze training gaat voor 95% over search ads. Mocht je aan de slag willen met Display of Video, kijk dan eens bij Training Google Ads Display of Opleiding Google Ads.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kent de belangrijkste functionaliteiten van Google Ads en kunt sterke campagnes opzetten
  • Je kunt de juiste zoekwoorden voor een campagne achterhalen
  • Je weet die zoekwoorden te gebruiken om effectieve advertentieteksten te schrijven
  • Je bent in staat om je advertentiebudget optimaal te benutten
  • Je kunt campagnes monitoren en sturen op resultaten die bijdragen aan de doelstellingen

Tijdens de training Google Ads komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Waarom Google Ads?
  • De belangrijkste functionaliteiten
  • Logische campagnestructuur opzetten & onderhouden
  • Goede zoekwoorden kiezen
  • Effectieve advertentie(teksten) schrijven
  • Zelf campagnes opzetten
  • Mogelijkheden voor targeting
  • Tips om kosten te besparen
  • Campagnes evalueren: kwaliteitsscores

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Onderdeel van STAP-budget (ontvang tot €1.000 subsidie per jaar)
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Onderdeel van STAP-budget (ontvang tot €1.000 subsidie per jaar)

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.