Training Google Ads

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
7 dec. 2021
Toon rooster
event 7 december 2021, 09:30-15:30, Utrecht
placeUtrecht
16 mrt. 2022
Toon rooster
event 16 maart 2022, 09:30-15:30, Utrecht
placeUtrecht
31 mei. 2022
Toon rooster
event 31 mei 2022, 09:30-15:30, Utrecht
placeVirtual classroom
30 aug. 2022 tot 1 sep. 2022
Toon rooster
event 30 augustus 2022, 09:30-12:30, Virtual classroom
event 1 september 2022, 09:30-12:30, Virtual classroom
placeUtrecht
11 okt. 2022
Toon rooster
event 11 oktober 2022, 09:30-15:30, Utrecht
placeUtrecht
20 dec. 2022
Toon rooster
event 20 december 2022, 09:30-15:30, Utrecht

Beschrijving

Een stevige basis om te starten met online adverteren

Google Ads (voorheen: Google AdWords) is een populaire manier van online adverteren. Hoe werkt dit advertentieplatform van Google? Hoe maak je effectieve campagnes? Wat zijn de juiste zoekwoorden en hoe boek je meer resultaat met minder budget?

Tijdens de training Google Ads ontdek je welke instellingen relevant zijn voor jouw organisatie. Je maakt kennis met de tool, leert advertentieteksten schrijven met daarin de juiste zoekwoorden en ontdekt wat biedopties zijn om zo voor minder geld meer te kunnen bereiken.

Resultaat

  • Je kent de belangrijkste functionaliteiten en kunt sterke campagnes opzetten
  • Je kunt de juiste zoekwoorden voor een c…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zoekwoorden-onderzoek, Google Ads, SEO, Copywriting en Linkbuilding.

Een stevige basis om te starten met online adverteren

Google Ads (voorheen: Google AdWords) is een populaire manier van online adverteren. Hoe werkt dit advertentieplatform van Google? Hoe maak je effectieve campagnes? Wat zijn de juiste zoekwoorden en hoe boek je meer resultaat met minder budget?

Tijdens de training Google Ads ontdek je welke instellingen relevant zijn voor jouw organisatie. Je maakt kennis met de tool, leert advertentieteksten schrijven met daarin de juiste zoekwoorden en ontdekt wat biedopties zijn om zo voor minder geld meer te kunnen bereiken.

Resultaat

  • Je kent de belangrijkste functionaliteiten en kunt sterke campagnes opzetten
  • Je kunt de juiste zoekwoorden voor een campagne achterhalen
  • Je weet die zoekwoorden te gebruiken om effectieve advertentieteksten te schrijven
  • Je bent in staat om je advertentiebudget optimaal te benutten
  • Je kunt campagnes monitoren en sturen op resultaten die bijdragen aan de doelstellingen

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die zelf meer wil doen met SEA of campagnes beheert voor klanten en meer uit deze samenwerking wil halen. Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs en communicatiemedewerkers.

Om deel te kunnen nemen heb je een Ads-account en beheerderstoegang nodig. Het is een pre als er een lopende campagne in je account staat.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Google Ads komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Waarom Google Ads?
  • De belangrijkste functionaliteiten
  • Logische campagnestructuur opzetten & onderhouden
  • Goede zoekwoorden kiezen
  • Effectieve advertentie(teksten) schrijven
  • Zelf campagnes opzetten
  • Mogelijkheden voor targeting
  • Tips om kosten besparen
  • Campagnes evalueren: kwaliteitsscores

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

De training is bedoeld voor iedereen die zelf meer wil doen met SEA of campagnes beheert voor klanten en meer uit deze samenwerking wil halen. Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs en communicatiemedewerkers.

Om deel te kunnen nemen heb je een Ads-account en beheerderstoegang nodig. Het is een pre als er een lopende campagne in je account staat.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kent de belangrijkste functionaliteiten en kunt sterke campagnes opzetten
  • Je kunt de juiste zoekwoorden voor een campagne achterhalen
  • Je weet die zoekwoorden te gebruiken om effectieve advertentieteksten te schrijven
  • Je bent in staat om je advertentiebudget optimaal te benutten
  • Je kunt campagnes monitoren en sturen op resultaten die bijdragen aan de doelstellingen

Tijdens de training Google Ads komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Waarom Google Ads?
  • De belangrijkste functionaliteiten
  • Logische campagnestructuur opzetten & onderhouden
  • Goede zoekwoorden kiezen
  • Effectieve advertentie(teksten) schrijven
  • Zelf campagnes opzetten
  • Mogelijkheden voor targeting
  • Tips om kosten besparen
  • Campagnes evalueren: kwaliteitsscores

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.