ITIL® 4 Foundation inclusief examen
"A very clear explanation of all concepts. The only thing what I would perhaps add is perhaps add a bit more practical information and application strategies. Level of trainer is 10 and everything else was well-organized. Courseware was a 10 and the duration aswell." - 20-03-2025 14:19
"A very clear explanation of all concepts. The only thing what I would perhaps add is perhaps add a bit more practical information and applic… alles lezen - 20-03-2025 14:19
Startdata en plaatsen
D-ICT Solutions biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Brugge, Gent
Beschrijving
Wij zijn pas tevreden als u het bent !
Algemene informatie ITIL® 4 Foundation
ITIL® is de standaard als het gaat om IT Service Management. De methode is niet meer gebaseerd op processen, maar ITIL4® ondersteunt snellere, kwaliteits- en waarde gedreven opleveringen van IT-diensten voor mensen en door organisaties heen.
ITIL® 4 Foundation is de basiscertificering en bedoeld voor IT-professionals en overige medewerkers die meer van IT Service Management willen weten.
Het doel van de ITIL 4 Foundation training is om kandidaten kennis te laten maken met IT-Service Management, om hen inzicht te geven in de gemeenschappelijke taal en kernbegrippen, en om hen te laten zien hoe ze hun werk en het werk van hun organisatie kunnen verbe…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij zijn pas tevreden als u het bent !
Algemene informatie ITIL® 4 Foundation
ITIL® is de standaard als het gaat om IT Service Management. De methode is niet meer gebaseerd op processen, maar ITIL4® ondersteunt snellere, kwaliteits- en waarde gedreven opleveringen van IT-diensten voor mensen en door organisaties heen.
ITIL® 4 Foundation is de basiscertificering en bedoeld voor IT-professionals en overige medewerkers die meer van IT Service Management willen weten.
Het doel van de ITIL 4 Foundation training is om kandidaten kennis te laten maken met IT-Service Management, om hen inzicht te geven in de gemeenschappelijke taal en kernbegrippen, en om hen te laten zien hoe ze hun werk en het werk van hun organisatie kunnen verbeteren met ITIL® 4 ondersteuning. Bovendien zal de training de kandidaat inzicht verschaffen in het ITIL® 4-service management framework en hoe deze zich heeft ontwikkeld tot het toepassen van moderne technologieën en manieren van werken.
Tijdens de training maak je kennis met de basisbegrippen en hoe waarde kan worden geleverd met behulp van de principes, de theorie over het ITIL Service Value System (SVS), het vier dimensies model, de Servicewaardeketen (Service Value Chain) en de practises.
Leerdoelen ITIL® 4 Foundation
Na het volgen van deze ITIL® 4 Foundation training:
- Begrijp je de belangrijkste kernbegrippen van Service Management
- Begrijp je hoe de ITIL-richtinggevende principes een organisatie kunnen helpen om Service Management toe- en aan te passen
- Heb je inzicht in de vier dimensies van servicemanagement
- Heb je inzicht in het doel en de componenten van het ITIL-servicewaardesysteem
- Heb je inzicht in de activiteiten van de waardeketen van de service en hoe ze met elkaar verbonden zijn
- Ken je het doel en de belangrijkste termen van 15 ITIL-practices
- Begrijp je de 7 ITIL-practices
Doelgroep ITIL® 4 Foundation
- Professionals die starten met Service Management
- ITSM Managers en startende ITSM Managers
- Professionals die werkzaam zijn in andere onderdelen van "IT" (digitaal, product, ontwikkeling) en een sterke raakvlak hebben met oplevering van IT-diensten
- ITIL-professionals die hun kennis willen bijwerken.
Voorkennis ITIL® 4 Foundation
- Geen specifieke vooropleiding benodigd
- HBO werk- en denkniveau
- Basiskennis automatisering
Trainingsduur ITIL® 4 Foundation
3 dagen
ITIL® 4 Foundation Examen
Duur: 60 minuten
LET OP: Kandidaten die het examen afleggen in een taal die niet hun moedertaal of werktaal is, kunnen 25% extra tijd krijgen, d.w.z. 75 minuten in totaal.
Materialen toegestaan: Dit is een 'gesloten boek' examen. Er zijn geen andere materialen dan het examenmateriaal toegestaan.
Onderwerpen ITIL® 4 Foundation
- Introductie ITIL 4
- IT service management in de moderne wereld
- Over ITIL 4
- De structuur en voordelen van het ITIL 4 framework
- De belangrijkste begrippen van service management
- Waarde en waarde co-creatie
- Organisaties, service providers, service consumers, en andere stakeholders
- Producten en services
- Servicerelaties
- Waarde: uitkomsten, kosten en risico’s
- De vier dimensies van service management
- Organisaties en mensen
- Informatie en technologie
- Partners and leveranciers
- Waardestromen en processen
- Externe factoren
- Het ITIL service value system
- Overzicht van het service value system
- Mogelijkheden, vraag en waarde
- De richtinggevende principes van ITIL
- Governance
- Servicewaardeketen
- Continual improvement
- Practices
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
"A very clear explanation of all concepts. The only thing what I would perhaps add is perhaps add a bit more practical information and application strategies. Level of trainer is 10 and everything else was well-organized. Courseware was a 10 and the duration aswell." - 20-03-2025 14:19
"A very clear explanation of all concepts. The only thing what I would perhaps add is perhaps add a bit more practical information and applic… alles lezen - 20-03-2025 14:19
"Ik geef alles een 10: het cursusmateriaal, de training zelf en de docent die erg veel kennis bezit en dit uitstekend kon overbrengen. De leerstof was goed gestructureerd en zeer informatief. De training bood veel praktische voorbeelden die de theorie verduidelijkten. Door deze positieve ervaring ben ik zeker van plan om na deze cursus ook nog andere ITIL modules te volgen bij D-ICT Solutions. De ondersteuning en kwaliteit zijn uitmuntend." - 06-06-2024 10:03
"Ik geef alles een 10: het cursusmateriaal, de training zelf en de docent die erg veel kennis bezit en dit uitstekend kon overbrengen. De lee… alles lezen - 06-06-2024 10:03
"Practical examples that really helped to understand theory. How the teacher was interested and open to discuss our work experience. How patient and prepared he is. Teacher was very motivational!" - 06-06-2023 13:19
"Practical examples that really helped to understand theory. How the teacher was interested and open to discuss our work experience. How pati… alles lezen - 06-06-2023 13:19
"The trainer was really good. Exceptional knowledge of the content. He knew clearly what and how to teach. Highly motivated and good presentation skills. Would recommend this to other people! " - 02-03-2023 12:54
"The trainer was really good. Exceptional knowledge of the content. He knew clearly what and how to teach. Highly motivated and good presenta… alles lezen - 02-03-2023 12:54
"Mijn ervaring met de driedaagse cursus via D-ICT Solutions is erg positief. Deze cursus heb ik virtueel gevolgd en vooral de trainer kon goede voorbeelden geven en was erg rustig in zijn uitleg." - 02-03-2023 12:09
"Mijn ervaring met de driedaagse cursus via D-ICT Solutions is erg positief. Deze cursus heb ik virtueel gevolgd en vooral de trainer kon goe… alles lezen - 02-03-2023 12:09
"Op 11, 12 & 13 juli een ITIL 4 Foundation training gevolgd in Utrecht. Locatie was goed te bereiken en de verzorging was prima.
Ik had nog geen kennis van Service Management en de trainer was in staat om mij op een prettige manier door ITIL 4 heen te leiden, vooral de praktijkopdrachten waren interessant. Enige minpunt is dat het examen niet meer tijdens de training gemaakt kan maar daar kan geen enkele opleider iets aan doen" - 11-07-2022 09:42
"Op 11, 12 & 13 juli een ITIL 4 Foundation training gevolgd in Utrecht. Locatie was goed te bereiken en de verzorging was prima. Ik had nog … alles lezen - 11-07-2022 09:42
"Het cursus materiaal was prima. De kennis en het overbrengen ervan van en door de docent was uitstekend. De training werd goed afgewisseld met theorie en praktijkgerichte opdrachten. Online training was uitstekend te volgen. " - 20-04-2020 08:30
"Het cursus materiaal was prima. De kennis en het overbrengen ervan van en door de docent was uitstekend. De training werd goed afgewisseld m… alles lezen - 20-04-2020 08:30
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.