ITIL® Intermediate: Service Design

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van D-ICT Solutions
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 D-ICT Solutions heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 255 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,2
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Intermediate: Service Design
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Paul Vessies
8,2
ITIL® Intermediate: Service Design

"Design was voor mij de moeilijkste module om volledig te begrijpen. Als de docent dan de tijd neemt om je de juiste stappen aan te leren en het verhaal voor jou wel begrijpelijk wordt vind ik dat grote klasse. Goede proefexamens en begeleiding om je zo klaar te stomen voor het examen.
Lekkere lunch" - 13-04-2012 11:18

"Design was voor mij de moeilijkste module om volledig te begrijpen. Als de docent dan de tijd neemt om je de juiste stappen aan te leren en … alles lezen - 13-04-2012 11:18

Startdata en plaatsen

Amsterdam
aug. 2019
Amsterdam
sep. 2019
Amsterdam
okt. 2019
Amsterdam
nov. 2019
Amsterdam
dec. 2019

Beschrijving

Wij zijn pas tevreden als u het bent !

Inhoud van de training
De training van deze lifecycle module leert u inzicht te verkrijgen in uw service ontwerp voor uw interne organisatie en voor uw klant(en).
'ITIL® Service Design' behandelt de begrippen die nodig zijn bij het goedontwerpen van een service. Hierdoor wordt het voor u duidelijk wat Service Design is en op welke wijze Service Design een rol kan gaan spelen binnen de eigen organisatie en voor de klant organisatie. Het hoofddoel van de Service Design fase binnen de lifecycle is het ontwerp van nieuwe of veranderde services t.b.v. de productie omgeving. Service Design is gepositioneerd op tactisch niveau binnen de organisatie, het niveau van controlerende processen. In deze opl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Intermediate, ITIL Overzicht, ITIL Service Manager, ITIL Practitioner en ITIL Foundation.

Wij zijn pas tevreden als u het bent !

Inhoud van de training
De training van deze lifecycle module leert u inzicht te verkrijgen in uw service ontwerp voor uw interne organisatie en voor uw klant(en).
'ITIL® Service Design' behandelt de begrippen die nodig zijn bij het goedontwerpen van een service. Hierdoor wordt het voor u duidelijk wat Service Design is en op welke wijze Service Design een rol kan gaan spelen binnen de eigen organisatie en voor de klant organisatie. Het hoofddoel van de Service Design fase binnen de lifecycle is het ontwerp van nieuwe of veranderde services t.b.v. de productie omgeving. Service Design is gepositioneerd op tactisch niveau binnen de organisatie, het niveau van controlerende processen. In deze opleiding komen de volgende onderwerpen en competenties aan bod: Service design doelstellingen en elementen Selecteren van het service design model; Financiering modellen, KSF/Risico analyse, implementeren service design.
Na afloop van de training bent u in staat om de noodzaak van Service Design te herkennen; de Service Design principes te begrijpen en te sturen; een Service Design te bepalen of te adviseren voor de supply en demand zijde van een geleverde dienst; om een Service Design model te bepalen en te adviseren aan de business; kaders te scheppen voor de service management processen; risico's en kritieke succesfactoren te bepalen vanuit de Service Design gedachte en om de Service Design processen te implementeren.

Doelgroep
De opleiding is interessant voor ICT professionals met verantwoordelijkheid voor en/of
betrokkenheid bij het beheer en de exploitatie van de ICT- infrastructuur en/of financiële
vastlegging van ICT middelen op strategisch niveau.

Voorkennis en niveau
ITIL® Foundation of ITIL® Foundation Bridge.

Duur
3 dagen, optioneel kan op de 3e dag ter afsluiting examen gedaan worden.

Examenonderwerpen
Service strategy principes; Implementeren service strategy; Governance ; Service strategy organiseren; Technologische afwegingen; Implementeren service strategy; Uitdagingen, kritieke succesfactoren en risico’s

Examen
Multiple-choice examen, 90 minuten, gesloten boek.
28 punten nodig om te slagen (van de 40 beschikbare punten).

8,2
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Intermediate: Service Design
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Paul Vessies
8,2
ITIL® Intermediate: Service Design

"Design was voor mij de moeilijkste module om volledig te begrijpen. Als de docent dan de tijd neemt om je de juiste stappen aan te leren en het verhaal voor jou wel begrijpelijk wordt vind ik dat grote klasse. Goede proefexamens en begeleiding om je zo klaar te stomen voor het examen.
Lekkere lunch" - 13-04-2012 11:18

"Design was voor mij de moeilijkste module om volledig te begrijpen. Als de docent dan de tijd neemt om je de juiste stappen aan te leren en … alles lezen - 13-04-2012 11:18

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.