Met succes telefonisch verkopen

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Kleinveld Okkerse Training en Coaching

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Veenendaal
9 sep. 2019 tot 23 sep. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 9 september 2019, 06:50-06:50
event 16 september 2019, 06:50-06:50
event 23 september 2019, 06:50-06:50
Veenendaal
5 nov. 2019 tot 19 nov. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 5 november 2019, 06:50-06:50
event 12 november 2019, 06:50-06:50
event 19 november 2019, 06:50-06:50

Beschrijving

Het is een vak!

Telefonisch verkopen. Het is eigenlijk nog lastiger dan iets verkopen aan klanten die tegenover u staan, u ziet uw klant (letterlijk!) niet staan, iets aanwijzen kunt u niet en laten voelen al helemaal niet.

Uw hele sale is dus afhankelijk van uw stem, uw woordgebruik, uw gespreksvaardigheden en de manier waarop u het contact met uw klant weet op te bouwen en te behouden.

Tijdens de praktische training succesvol telefonisch verkopen krijgt u inzicht in de manier waarop u op dit moment telefoneert en waar nog kansen liggen. We leren u de regie te behouden in het gesprek, om te gaan met lastige klanten en interesse van de klant om te zetten in een verkoop of goede dienstverl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefonische verkoop, Sales management, Verkoopmethoden, Verkoopstrategie en Verkoopgesprek.

Het is een vak!

Telefonisch verkopen. Het is eigenlijk nog lastiger dan iets verkopen aan klanten die tegenover u staan, u ziet uw klant (letterlijk!) niet staan, iets aanwijzen kunt u niet en laten voelen al helemaal niet.

Uw hele sale is dus afhankelijk van uw stem, uw woordgebruik, uw gespreksvaardigheden en de manier waarop u het contact met uw klant weet op te bouwen en te behouden.

Tijdens de praktische training succesvol telefonisch verkopen krijgt u inzicht in de manier waarop u op dit moment telefoneert en waar nog kansen liggen. We leren u de regie te behouden in het gesprek, om te gaan met lastige klanten en interesse van de klant om te zetten in een verkoop of goede dienstverlening.

Resultaat van de training

  • Inzicht in de eigen kwaliteiten
  • Met meer plezier en succes telefonisch adviseren en verkopen
  • Aansluiting vinden bij de koopbehoeften van de klant
  • Hogere conversie
  • Groter klantbehoud

U als uitgangspunt

Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: uw unieke capaciteiten en karakter staan hierbij centraal!

Doordat u vooraf uw persoonlijke vragenlijst in vult, gevolgd door een persoonlijk (telefonisch) intakegesprek, weten wij wat uw sterke punten en leerpunten zijn en sluiten de training daar op aan. Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. De groepsgrootte is daarop aangepast (max. 6 deelnemers), waardoor we u veel persoonlijke aandacht kunnen geven. In de training maken we veel gebruik van onze eigen TV-studio met opnamemogelijkheden, zodat u niet alleen van de trainer en de andere deelnemers feedback krijgt, maar ook het resultaat van uw eigen gedrag en uitstraling kunt zien. Tevens maken we tijdens deze training gebruik van een trainingsacteur en onze interne telefooncentrale voor het creëren van levensechte oefensituaties.

Tenslotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u uw ontwikkelingen in de eigen ‘Ik-BV’ kunnen volgen.

Inhoud van de training

Het belang van de 'Ik-BV':

  • Bewustwording huidige en gewenste presentatie en uitstraling aan de telefoon
  • Bewustwording huidige en gewenste kwaliteiten en vaardigheden
  • De ‘durf’ om te veranderen
  • Uw werk goed georganiseerd.

Uw organisatie als grote succesfactor!

  • Wie is de klant?
  • Een goede sale is teamwork
  • Voorwaarden voor een tevreden (interne) klant
  • Trots op de eigen organisatie en producten!

Wat is verkoop?

  • Ontwikkelen van een eigen visie op (telefonische) verkoop
  • Verkoop je een product, dienst, oplossing of afspraak?
  • Het verschil tussen telefonisch en persoonlijk verkopen

Communicatieve vaardigheden voor medewerkers binnendienst en servicemedewerkers

  • Gespreks- en luistervaardigheden voor aan de telefoon
  • De kunst van het vragen stellen
  • Het houdt niet op bij open en gesloten vragen…
  • Omgaan met verschillende soorten klanten: gedragskenmerken
  • De kracht van uw stem: non-verbale signalen via de telefoon
  • Telefonisch bezoekafspraken ‘verkopen’
  • Uw netwerk: een gouden kans!
  • Uw enthousiasme overbrengen op uw klant

Telefonisch verkopen

  • Het belang van een goede voorbereiding
  • Vertrouwensrelatie opbouwen? Contact maken!
  • Hoe u koopsignalen signaleert
  • De vraag: inventarisatie van de klant en zijn probleem/behoefte
  • Uw reactie (1): Aansprekende offertes maken en opvolgen
  • Uw reactie (2): De presentatie van uw oplossingen en de kunst van het argumenteren
  • De reactie van uw klant: omgaan met vragen en tegenwerpingen
  • Sluiten van de deal: afsluittechnieken en vragen om de opdracht

Nazorg

  • Relatiebeheer
  • Winstgroei door klantentrouw
  • Klachtenopvang

Programma van de training

Voor de training

  • Invullen persoonlijke vragenlijst
  • Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
  • (Telefonisch) intakegesprek met de trainer

Tijdens de training

  • Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk 
  • Zelfanalyse 'kenmerken van een goede verkoper'
  • ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’ 
  • Volledig verzorgde lunches
  • Simulatiegesprekken in onze TV-studio
  • Inzet van een trainingsacteur
  • Gebruik van de interne telefooncentrale 
  • Doelstellingen voor de toekomst

Na de training

  • Ontvangst trainingscertificaat
  • Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
  • (Telefonische) nazorg
  • Individuele resultatenmeting
  • Rapportage aan direct leidinggevende
    t.a.v. uw persoonlijke leerdoelen

Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding onderscheid zich door haar écht persoonlijke benadering:
* Kleine trainingsgroepen (max. 8 deelnemers)
* Persoonlijke vragenlijst + (telefonisch) intakegesprek vooraf
* Feedback-vragenlijst voor de leidinggevende
* Individueel samengesteld naslagwerk
* Nazorg & individuele coaching tot 3 maanden na de training.

Uniek in ons aanbod:
Het gebruik van onze opnamestudio en ons gesloten TV-circuit: zodat je niet alleen van de andere deelnemers feedback kunt krijgen, maar ook het resultaat van je eigen gedrag ziet. 

Trainingsmethode:
De trainingen hebben vooral een praktisch karakter waarbij 'leren door doen' en 'leren van elkaar' centraal staan

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Kleinveld Okkerse Training en Coaching, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.