SPIN effectief adviseren/verkopen

Type product
Tijdsduur
Trainer
Jurgen Winkel

SPIN effectief adviseren/verkopen

DELPHIconcept
Logo van DELPHIconcept

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

SPIN is een verkoopgerichte training die ook van toepassing is voor adviesgesprekken; denk daarbij aan projectmedewerkers, business-analysten, controllers, etc die in overleg met de (interne) klant wil komen tot een optimaal advies. De beste verkopers worden door klanten ervaren als adviseurs.

In deze interactieve training wordt het SPIN principe onder de loep genomen, de vraagstellingen geoefend en de stappen van een gesprek geoefend.

Doelgroep: verkopers en adviseurs die hun (interne) klant optimaal willen servicen door op zoek te gaan naar de ware behoeft.

"de meeste verkopers/adviseurs blijven aan de oppervlakte op zoek naar een verkoop/adviesmoment. SPIN zorgt voor een diepgaander ge…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sales management, Adviesvaardigheden, NIMA A Sales, NIMA B Sales en Netwerken.

SPIN is een verkoopgerichte training die ook van toepassing is voor adviesgesprekken; denk daarbij aan projectmedewerkers, business-analysten, controllers, etc die in overleg met de (interne) klant wil komen tot een optimaal advies. De beste verkopers worden door klanten ervaren als adviseurs.

In deze interactieve training wordt het SPIN principe onder de loep genomen, de vraagstellingen geoefend en de stappen van een gesprek geoefend.

Doelgroep: verkopers en adviseurs die hun (interne) klant optimaal willen servicen door op zoek te gaan naar de ware behoeft.

"de meeste verkopers/adviseurs blijven aan de oppervlakte op zoek naar een verkoop/adviesmoment. SPIN zorgt voor een diepgaander gesprek door middel van bewezen vraagstellingen waarbij het doel is de samen op zoek te gaan naar de uiteindelijke behoefte".

Programma: wat is SPIN? Wat zijn de fases in de SPIN methodiek? Hoe bereid ik een gesprek voor gebaseerd op de SPIN methodiek? Via ineractieve oefeningen is iedere deelnemer actief bezig met doen. Een geheugenkaart als hand-out voorziet iedere deelnemer van een handzame tool het geleerde kernachtig beet te pakken tijdens de dagelijkse werkzaamheden.

Opzet van de training: volgens een interactieve training worden de deelnemers mee genomen in een reis SPIN te begrijpen, te omarmen en toe te passen.

Trainingsresultaat: SPIN binnen de eigen werkzaamheden in te passen.

Trainingsduur is 4 uur inclusief een korte pauze.

Belangrijk: iedere deelnemer dient aan het begin van de training een korte (het format wordt aan iedere deelnemer voorafgaand aan de training toegestuurd) presentatie te houden over de eigen werkzaamheden waarin SPIN zal worden toegepast (deze informatie wordt ook aan de trainer gestuurd zodat de training optimaal aan sluit bij de deelnemrs).

Jurgen Winkel die deze training zal verzorgen is een gecertifeceerde trainer en vanuit zijn werkeraring als consultant/adviseur/projectmanager de SPIN methodiek in praktijk toe past.

Aanvullend: tijdens deze training zullen rollenspellen worden toegepast.

DELPHIconcept biedt naast een ruime keuze in "kant en klaar" trainingen, trainingen op maat aan, waarbij in nauwe samenwerking met de opdrachtgever het juiste traject wordt bepaald. Combinaties van trainingen worden als "leergang" aangeboden.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.