Usability In-company
Beschrijving
Hoe ervaren bezoekers je website? Vinden ze snel wat ze zoeken, snappen ze wat ze moeten doen en gaan ze over tot conversie? Tijdens de Usability cursus kijk je door de ogen van een bezoeker naar websites. Je leert hoe je ze toegankelijker en beter scanbaar maakt, en hoe je bezoekers verleidt om te doen wat jij wilt dat ze doen: een product bestellen, een bestand downloaden of contact opnemen. Omdat mobielgebruik steeds belangrijker wordt, is de training ongeveer 60% gericht op smartphone en 40% op desktop en tablet.Programma van de training Usability
Dag 1
College 1
- Introductie usability
- Websitestrategie en doelstellingen
- Doelgroepen
- Conversiepunten (taken van de bezoeker)
- Zelf een geb…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Programma van de training Usability
Dag 1
College 1
- Introductie usability
- Websitestrategie en doelstellingen
- Doelgroepen
- Conversiepunten (taken van de bezoeker)
- Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone
College 2
- Belang van smartphone en tablet
- Mobile First
- Extra aandachtspunten smartphone
- Responsive design
- Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
- Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
- Call to actions / Links
- Navigatie
- Zoekfunctie
- Functionaliteiten
- Formulieren
- Foutmeldingen
Dag 2
College 1
- Afbeeldingen en multimedia
- Schrijfstijl
- Lay-out en gestaltprincipes
- Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
- Hoe snel laadt je site
College 2
- Zelf een expert review maken
- Tools gebruikerstesten
- Concurrentieanalyse
- Eyetracking
- A/B-testen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.