NIMA B Consumentenmarketing - E-learning

Type product

NIMA B Consumentenmarketing - E-learning

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Je bent (mede)verantwoordelijk voor de marketing van een consumentenmerk of -product. Of je bent betrokken bij het commercieel beleid hiervan. Je werkt op operationeel en tactisch (planmatig) nivea...

Wil jij je verder ontwikkelen op het gebied van consumentenmarketing? De opleiding NIMA B Consumentenmarketing speelt in op de meest actuele trends en ontwikkelingen van consumentenmarketing. Zo ontdek je de verschillende manieren om als organisatie consumenten te benaderen met de inzet van communicatiekanalen en on- en offline marketingchannels. Hoe werk je aan een goede relatie met de consument en op welke wijze draagt dit bij aan sterkere communicatie via online kanalen? Jij leert een concre…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: NIMA e-Marketing B, NIMA Marketing-B, NIMA, NIMA Marketing-A en Online marketing.

Je bent (mede)verantwoordelijk voor de marketing van een consumentenmerk of -product. Of je bent betrokken bij het commercieel beleid hiervan. Je werkt op operationeel en tactisch (planmatig) nivea...

Wil jij je verder ontwikkelen op het gebied van consumentenmarketing? De opleiding NIMA B Consumentenmarketing speelt in op de meest actuele trends en ontwikkelingen van consumentenmarketing. Zo ontdek je de verschillende manieren om als organisatie consumenten te benaderen met de inzet van communicatiekanalen en on- en offline marketingchannels. Hoe werk je aan een goede relatie met de consument en op welke wijze draagt dit bij aan sterkere communicatie via online kanalen? Jij leert een concreet marketingplan te schrijven, implementeren en evalueren. Deze opleiding bereidt je uitstekend voor op de officiële NIMA-examens.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor deze opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

In 2 modules ontwikkel je je tot specialist consumentenmarketing. Dit doe je zelfstandig via e-learning en via klassikale bijeenkomsten. Het programma van NIMA is een blended programma. De opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten. Daarnaast heb je toegang tot een e-learning waarmee je je de stof eigen kan maken. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Om tot een marketingplan te komen verdiep je je in de ondernemingsstrategie, marktkansen en klantonderzoek. Je ontdekt welke onderzoeksmethoden je kunt gebruiken en hoe je tot een positionering komt die bij jouw organisatie past.

Om tot een marketingplan te komen verdiep je je in de ondernemingsstrategie, marktkansen en klantonderzoek. Je ontdekt welke onderzoeksmethoden je kunt gebruiken en hoe je tot een positionering komt die bij jouw organisatie past. Met de kennis en vaardigheden die je in deze 2 modules opdoet, ben je uitstekend voorbereid op het afsluitende NIMA-examen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1
(3 bijeenkomsten + E-Learning)

o Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
o Mission statement en business definition
o Strategische positie
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse van de interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van een strategisch beleid
o Segmentatie, targeting en positionering

Consumentenmarketing B2
(3 bijeenkomsten + E-Learning)

o Van strategisch beleid naar operationeel marketingplan
o Een operationeel marketingplan opstellen
o Missie en visie van de organisatie
o De waardestrategie
o Corebusiness
o Marktpositie (structuur en omvang van de markt)
o De belangrijkste trends in B2C-marketing
o Concurrentie
o Segmenteren tot duidelijk herkenbare en aansprekende deelsegmenten of doelgroepen
o De positionering van het product of de dienst bepalen
o Marketingdoelstellingen SMART formuleren
o De marketingmix uitwerken
o Het operationeel B2C-marketingplan financieel onderbouwen
o Het marketingplan evalueren

Live businesscase (optioneel)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)

o Actuele – real life – businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor – real life – opdrachtgever

10 maanden

Vakopleiding

SRM-NCBL3|NIMA B Consumentenmarketing

Brand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.