BDD for Non-Programmers

Tijdsduur

BDD for Non-Programmers

NobleProg Nederland
Logo van NobleProg Nederland

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

NobleProg Nederland biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Brugge, Gent

Beschrijving

Overview

BDD, of Behavior Driven Development, is een Agile software-ontwikkelingstechniek die samenwerking tussen ontwikkelaars, kwaliteitsbewakingsteams en niet-technische zakenmensen stimuleert tijdens de planning-, ontwikkelings- en testcyclus van een softwareproject De workshop begint met een inleiding tot BDD, wat het is en hoe het door bedrijven wordt gebruikt om goed softwareontwerp, ontwikkeling en testen te bevorderen. We doen dit vanuit een niet-technisch gezichtspunt, met het oog op de eindgebruikers, hun vereisten, taal en manier van denken We gaan ook in op de communicatie-uitdagingen die zakelijke belanghebbenden waarschijnlijk zullen tegenkomen als ze nauwer samenwerken met hu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Behaviour Driven Development (BDD), Selenium, Cucumber, Test Driven Development (TDD) en Jbehave.

Overview

BDD, of Behavior Driven Development, is een Agile software-ontwikkelingstechniek die samenwerking tussen ontwikkelaars, kwaliteitsbewakingsteams en niet-technische zakenmensen stimuleert tijdens de planning-, ontwikkelings- en testcyclus van een softwareproject De workshop begint met een inleiding tot BDD, wat het is en hoe het door bedrijven wordt gebruikt om goed softwareontwerp, ontwikkeling en testen te bevorderen. We doen dit vanuit een niet-technisch gezichtspunt, met het oog op de eindgebruikers, hun vereisten, taal en manier van denken We gaan ook in op de communicatie-uitdagingen die zakelijke belanghebbenden waarschijnlijk zullen tegenkomen als ze nauwer samenwerken met hun technisch georiënteerde collega'.

Aan het einde van deze training, kunnen de deelnemers:

  • Beknopte gebruikersverhalen die de gebruikspatronen van echte gebruikers van de software vastleggen
  • Gebruikersverhalen in de gedragstaal van BDD (Given, When, Then)vertalebn
  • Testcases uit deze verhalen afleiden om door ingenieurs gemplementeerden en getest te worden
  • Begrijp de relatie tussen productvereisten, acceptatiecriteria en testcases begrijpen
  • ulpmiddelen voor het schrijven van BDD-functiebestanden instaleren en gebruiken
  • Hetgeen wat er gebeurt zodra het werk aan ingenieurs wordt overhandigd begrijp en waarderen

Een actievere rol in de iteratieve ontwikkelingscyclus spelen

Requirements

  • An understanding of user requirements concepts
  • A discerning eye for software goodness and software inadequacies, from an end-user perspective
  • Programming and testing experience are not required

Audience

  • Product owners and managers
  • Business analysts
  • Manual testers
  • End-users of a software product or system
  • Non-engineers and non-coders involved in product design

Course Outline

============== Day 01 =====================

Introduction

  • Why BDD?
  • BDD as an extension of Agile
  • Agenda for Day 01

Applying BDD at Different Stages in the Software Development Cycle

  • Before development
  • During development
  • After development

One Language to Rule Them All

  • Engineers and non-engineers speak different languages
  • Bridging the gap through BDD
  • A preview of the BDD language: Gherkin

The Different Roles of BDD

  • BDD as product requirements (for product owner)
  • BDD as acceptance criteria (for developers)
  • BDD as test cases (for testers)
  • BDD as a description of the product (for other stake holders)

Back to Agile: It All Starts with User Stories

  • Overview of the Agile development cycle
  • The role of User Stories in Agile development

Q&A Session and Discussion

Quiz

Creating a Good User Story

  • Using the right language
    • Role, Action, Outcome
  • A sample User Story

Activity - Writing a User Story

  • Writing your first User Story - individual activity
  • Tightening your User Stories - team activity
  • Delivering your User Story - team activity

User Stories in Real Projects

  • Team dynamics
  • Tools and techniques
  • User Stories in the software development cycle

On to BDD

  • Extending the User Story
  • Introducing the Feature File
  • Capturing the expected behavior of software
  • Imagining what "unexpected" behavior looks like

Creating a Good Feature File

  • Using the right language (Gherkin)
    • Given, When, Then
  • A sample Feature File

Activity - Writing a Feature File - PART 01

  • Writing your first Feature File - individual activity
    • Feature section
    • Scenario section
  • Tightening your Feature File - team activity
  • Delivering your Feature File - team activity

Feature Files in Real Projects

  • Team dynamics
  • Tools and techniques
  • User Stories in the software development cycle

Q&A Session and Discussion

Quiz

Setting up Your Environment

  • Making Gherkin pretty
  • The joy of productivity

Activity - Writing a Feature File - PART 02

  • Writing your Feature File - individual activity
    • Passing multiple arguments to your Scenario
    • Scenario Outline section
  • Tightening your Feature File - team activity
  • Delivering your Feature File - team activity

Q&A Session and Discussion

Quiz

Closing Remarks


============== Day 02 =====================

Introduction

  • Recap of previous day
  • Agenda for Day 02

Your Own Product - An Introspection

  • Describing your product
  • Drawing a picture of your product

Extending Test Coverage

  • Usability of the system
  • Business requirements
  • Business processes

Activity - Writing a Feature File - PART 03

  • Writing your Feature File - individual activity
    • Examples section
    • Reusing data and scenarios
    • Organizing features and scenarios with tags
  • Tightening your Feature File - team activity
  • Delivering your Feature File - team activity

Q&A Session and Discussion

Quiz

The Feature File - What to Leave Out

  • What to leave to the engineers
    • Low-level functionality (unit tests)
    • Exhaustive cross-component functionality (integration and API testing)

Q&A Session and Discussion

Quiz

Your Own Product - An Introspection

  • How usable is your product?
  • How usable is your product to outside users?

Communication with People outside Your Team

Closing Remarks

.

Onze on line trainingen worden door een live instructeur verzorgd.

  • Onze DaDesktop® -technologie creeert een digitale leeromgeving (en indien nodig een geclusterde enterprise infrastructuur) waarmee opdrachten en oefeningen uitgevoerd kunnen worden.
  • De deelnemers (en de trainer) hebben toegang tot deze virtuele leeromgeving via de browser zodat hij/zij oefeningen kan doen die real time ingezien kunnen worden door de trainer.
  • De trainer monitort niet alleen de voortgang van de prakitische oefeningen maar kan ook te hulp schieten en ingrijpen mocht dat nodig zijn.
  • Onze remote trainingen verschillen niet van onze klassikale cursussen zowel qua duur, interactiviteit, praktische oefeningen als het cursusmateriaal.
  • Door de flexibiliteit in de trainingsopbouw, de hoge mate van interactie tussen trainer en deelnemer en de hands-on oefeningen zijn onze onlinetrainingen zeer efficiënte en effectief.
  • Ook onze in-company trainingen leveren wij on line met live instructeur.

NobleProg - The World’s Local Training Provider. Vraag vrijblijvend een offerte aan.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.