Groepstraining Storydesign & Storytelling T-Mobile Online
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Nobbe Mieras houdt zich uitsluitend bezig met de kunst van het presenteren. Het bureau werkte in de afgelopen vijftien jaar aan duizenden sterke presentaties van hoogopgeleide professionals. Dat deed het in opdracht van gerenommeerde bedrijven als AkzoNobel, ABN AMRO en Accenture, maar ook in opdracht van individuele klanten.
De oprichters van Nobbe Mieras hebben een achtergrond in het theater en verdiepen zich intensief in wetenschap en psychologie. Ze publiceren boeken en artikelen en vertalen deze kennis door in snel werkende, evidence-based methodieken die in korte tijd echte resultaten geven.
Leer inspirerende en overtuigende presentaties maken met deze Storytelling training
Veel mensen denken dat inspirerend presenteren voorbehouden is aan een select groepje mensen met charismatische gaven. Wat ze niet weten is dat het geheim vaak niet in de uitvoering zit, maar in de mate van storytelling. Je presentaties zitten goed in elkaar maar toch zie je soms glazige blikken bij je publiek. Je vraagt je af of je presentaties niet leuker, smeuïger en inspirerender kunnen. Hoe leuk zou het zijn als je luisteraars op het puntje van hun stoel zitten en zich herkennen in wat je vertelt. In deze Storytelling training leer je hoe je dit voor elkaar krijgt.
“People don’t want more information. …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Nobbe Mieras houdt zich uitsluitend bezig met de kunst van het presenteren. Het bureau werkte in de afgelopen vijftien jaar aan duizenden sterke presentaties van hoogopgeleide professionals. Dat deed het in opdracht van gerenommeerde bedrijven als AkzoNobel, ABN AMRO en Accenture, maar ook in opdracht van individuele klanten.
De oprichters van Nobbe Mieras hebben een achtergrond in het theater en verdiepen zich intensief in wetenschap en psychologie. Ze publiceren boeken en artikelen en vertalen deze kennis door in snel werkende, evidence-based methodieken die in korte tijd echte resultaten geven.
Leer inspirerende en overtuigende presentaties maken met deze Storytelling training
Veel mensen denken dat inspirerend presenteren voorbehouden is aan een select groepje mensen met charismatische gaven. Wat ze niet weten is dat het geheim vaak niet in de uitvoering zit, maar in de mate van storytelling. Je presentaties zitten goed in elkaar maar toch zie je soms glazige blikken bij je publiek. Je vraagt je af of je presentaties niet leuker, smeuïger en inspirerender kunnen. Hoe leuk zou het zijn als je luisteraars op het puntje van hun stoel zitten en zich herkennen in wat je vertelt. In deze Storytelling training leer je hoe je dit voor elkaar krijgt.
“People don’t want more information. They are up to their eyeballs in information. They want faith—faith in you, your goals, your success, in the story you tell. It is faith that moves mountains, not facts.” (Annette Simmons)
Storytelling
De reden waarom je presentaties niet altijd landen is waarschijnlijk de mate van abstractie die je hanteert. Abstracte informatie (“Deze innovatieve challenges zorgen ervoor dat we als organisatie weer in de driversseat kunnen plaatsnemen…”) gaat ons ene oor in en ons andere oor uit. We begrijpen wel wat de ander zegt, maar verder gebeurt er weinig. Sterker nog, als je een MRI van de hersenen zou maken tijdens een abstract verhaal dan zou je letterlijk weinig breinactiviteit zien. Om betrokken te kunnen raken hebben we concrete beelden nodig. Echte dingen die we voor ons kunnen zien. Aansprekende presentaties bevatten daarom naast abstracties en onderbouwingen ook altijd anekdotes, metaforen of analogieën. Wie gebruik maakt van deze elementen doet aan storytelling.
Storytelling training en het kampvuur
Storytelling, oftewel het vertellen van verhalen, geeft je het vermogen om je luisteraar op een totaal ander niveau bij je inhoud te betrekken. Doordat je luisteraars voor zich zien wat je vertelt kun je hen meer op hun onderbuik aanspreken. Nog een voordeel is dat storytelling ervoor zorgt dat je verhaal beter onthouden wordt. Maar voordat je sappige verhalen gaat verzinnen moet je weten dat er een groot verschil is tussen spannende verhalen bij het kampvuur en vormen van storytelling die geschikt zijn voor bedrijfspresentaties. Je moet weten wat je doet voordat je aan de slag gaat; niet alles is bruikbaar en niet alles werkt.
Tijdens deze Storytelling training leer je hoe je intelligente data kunt combineren met storytelling. We laten je zien welke elementen van storytelling geschikt zijn voor een professionele omgeving. Je leert technieken die je op allerlei plekken in kunt zetten, bij presentaties, in vergaderingen of een-op een gesprekken. Deze training leert je de finesses van het beïnvloeden door middel van storytelling.
De Storytelling training:
- We laten je de verschillende niveaus van beïnvloeding zien. Hoe beïnvloed je niet alleen het hoofd van je toehoorder, maar ook de onderbuik.
- Tijdens deze training laten we je zien wat er mogelijk is met storytelling. Je leert verschillende soorten illustraties gebruiken: anekdotes, metaforen en analogieën.
- We leren je hoe je storytelling kunt inzetten om je punt overtuigend te maken. Een uitspraak als: “Wij zijn een ervaren partij” gaat bij de luisteraar al gauw het ene oor in, het andere oor uit. We leren je anekdotes vertellen die ervoor zorgen dat de luisteraar zèlf denkt “Wat een ervaren partij!”. De luisteraar zal dit als overtuigender ervaren.
- Je ontdekt hoe je interessante verhalen opspoort en voor professionele doeleinden gebruikt.
- Je leert de 10 geboden van Storytelling kennen en gebruiken.
- We laten je diverse voorbeelden zien van geslaagde en minder geslaagde illustraties. Zo leer je hoe je in jouw werksituatie handig te werk kunt gaan.
- Je werkt met een doorgewinterde trainer die zelf afkomstig is uit de wereld van televisie- en filmscenario’s.
We raden je aan om voordat je aan deze training begint eerst de training Storydesign te volgen. Je kunt deze trainingen ook tegelijk volgen als tweedaagse: Storydesign & Storytelling.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.