Cursus Marketing
Beschrijving
Haal meer uit jezelf en VERGROOT je kansen!
CURSUS MARKETING
Wil je een cursus Marketing volgen?
Bij LSSO Opleidingen kun je direct starten!
In elk bedrijf speelt marketing een belangrijke rol. De klant staat centraal en er wordt nagedacht over reclame en sponsoring. De verkoopafdeling plant bezoeken van vertegenwoordigers in en zorgt ervoor dat orders worden uitgevoerd. De directie houdt zich bezig met strategiebepaling.
Tijdens de cursus Marketing van LSSO Opleidingen wordt kennisgemaakt met de basisbegrippen binnen het vakgebied marketing.
De cursus Marketing van LSSO Opleidingen zorgt voor de noodzakelijke theoretische kennis en de praktische vaardigheden die JIJ nodig hebt voor je werk!
Wij bieden de cursus aan via onze uni…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Haal meer uit jezelf en VERGROOT je kansen!
CURSUS MARKETING
Wil je een cursus Marketing volgen?
Bij LSSO Opleidingen kun je direct starten!
In elk bedrijf speelt marketing een belangrijke rol. De klant staat centraal en er wordt nagedacht over reclame en sponsoring. De verkoopafdeling plant bezoeken van vertegenwoordigers in en zorgt ervoor dat orders worden uitgevoerd. De directie houdt zich bezig met strategiebepaling.
Tijdens de cursus Marketing van LSSO Opleidingen wordt kennisgemaakt met de basisbegrippen binnen het vakgebied marketing.
De cursus Marketing van LSSO Opleidingen zorgt voor de noodzakelijke theoretische kennis en de praktische vaardigheden die JIJ nodig hebt voor je werk!
Wij bieden de cursus aan via onze unieke blended learning methode met optimale persoonlijke begeleiding. Bij ons gaat de cursus ALTIJD door! Je start op het voor jou gewenste moment en studeert waar en wanneer je maar wilt!
UNIEKE BLENDED LEARNING METHODE
Bij ieder onderwerp van de cursus dat extra uitleg nodig heeft zie je in je digitale lesboek een INSTRUCTIEFILM, waarin jouw docent je echt lesgeeft. Je hoeft dus niet naar school en toch krijg je les!
Daarna volgen de vragen en/of opdrachten met uitwerkingen, zodat je kunt zien of je alles goed hebt geleerd en begrepen.
Heb je vragen? Je kunt ze stellen via ons FORUM. Je krijgt binnen één werkdag antwoord!
Je hebt regelmatig contact met je personal coach!
Nieuwsgierig geworden? Lees meer op onze website! Je kunt ons natuurlijk ook bellen of mailen!
VOOROPLEIDING
Als vooropleiding wordt minimaal HAVO aanbevolen. Ook is het mogelijk deel te nemen met het LSSO-diploma Office Assistant (voorheen Secretaresse), een vergelijkbare opleiding, of voldoende relevante werkervaring.
INHOUD VAN DE CURSUS
Inleiding marketing
- begrip marketing
- marketingconcepten: productie-, product-, verkoop-, marketing- en maatschappelijk concept
- marketingmix:
- de 4 p’s: product, prijs, plaats, promotie
- personeel, presentatie, fysieke distributie
- omgevingsfactoren: intern (micro)/extern (meso en macro (destep)
- marketingfuncties: marketing manager, productmanager, accountmanager
Marketing management
- planning: lange, middellange en korte termijn
- ondernemingsplan
- missie, doelen (formulering: SMART)
- core bussiness, afgeleide doelen
- marketingplan
- algemene strategieën (Porter)
- groeistrategieën (Ansoff)
Afnemers
- consumenten en industriële afnemers
- consumentengedrag
- besluitvormingsproces consument
- koopsituaties
- psychologische (Maslow), sociologische en economische factoren (koopkracht)
- industriële afnemers: decision makers en koopgedrag
Marktonderzoek
- begrip marktonderzoek, onderzoekbureaus
- soorten marktonderzoek: desk- en fieldresearch - steekproef
Productbeleid
- productonderdelen: fysiek, uitgebreid, totaal
- productindelingen: naar duurzaamheid, gebruiker, koopgedrag en relatie met inkomen
- assortiment: breed/smal, diep/ondiep, consistentie
- trading up, trading down en kannibalisatie
- merken en merkbescherming
- productlevenscyclus: introductie, groei, volwassenheid, aftakeling
- productmix: product, merk, kwaliteit, verpakking, service
Prijsbeleid en distributiebeleid
- prijsbepalingsmethoden: kostprijs-, concurrentie- en afnemersgeoriënteerd
- functie distributiekanaal en soorten distributiekanalen
- push en pull strategie
- (distributie)kanaalconflicten
- distributie intensiteit: intensief, selectief, exclusief
Communicatie
- communicatieproces
- reclame
- stappenplan en effectmeting
- soorten reclame, reclamemedia en reclameregels
- persoonlijke verkoop
- verkoopformules: AIDA en VOCATIO
- sellogram
- sales promotions
- public relations
- persberichten en ABABA-formule
- sponsoring
Diensten en direct marketing
- dienstenmarketing
- product/dienst continuüm
- kenmerken van diensten
- personeel: back- en front-office - service: pre-sales en after-sales
- begrip direct marketing
- vormen van direct marketing
Online marketing
- geschiedenis
- nieuwe marketingmix: het 4C model
- de online marketingtrechter: bezoek - boeien - beslissen - bestellen - betalen - binden
- ontwikkelingen
- marketingcommunicatie
- linkbuilding en e-mailmarketing
- virals
- games en affiliate
PROEFLES
Wil je graag weten hoe onze blended learning omgeving eruitziet en hoe deze leeromgeving werkt? Bekijk eens een gratis proefles op onze website!
NIVEAU
Het niveau van deze opleiding is te vergelijken met MBO, niveau 4.
STUDIEDUUR
We raden je aan voor deze cursus 10 weken in te plannen. De studiebelasting is 9 tot 11 klokuren per week. Natuurlijk kun je de studieduur naar wens aanpassen, afhankelijk van de tijd die je beschikbaar hebt.
STARTMOGELIJKHEDEN
Je kunt starten wanneer je wenst!
EXAMEN / CERTIFICAAT
De cursus kun je afsluiten met een landelijk erkend LSSO-examen dat via de exameninstantie Examenbureau LSSO wordt afgenomen in één van de examencentra van dit examenbureau. Bij voldoende resultaat verstrekt Examenbureau LSSO een certificaat.
Informatie over de examens (examendata en –locaties, examengeld en aanmelding) tref je aan op de website van Examenbureau LSSO.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.