Accountmanagement

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 552 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
9 nov. 2021 tot 11 nov. 2021
placeDen Haag
9 nov. 2021 tot 11 nov. 2021
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
9 nov. 2021 tot 14 dec. 2021
placeRotterdam
23 nov. 2021 tot 25 nov. 2021
placeZwolle
23 nov. 2021 tot 25 nov. 2021
placeGroningen
1 dec. 2021 tot 3 dec. 2021
placeUtrecht
1 dec. 2021 tot 3 dec. 2021
placeAmsterdam
15 dec. 2021 tot 17 dec. 2021
10% korting
placeDen Haag
15 dec. 2021 tot 17 dec. 2021
10% korting
placeRotterdam
28 dec. 2021 tot 30 dec. 2021
10% korting
placeZwolle
28 dec. 2021 tot 30 dec. 2021
10% korting
placeGroningen
11 jan. 2022 tot 13 jan. 2022
10% korting
placeUtrecht
11 jan. 2022 tot 13 jan. 2022
10% korting
placeAmsterdam
19 jan. 2022 tot 21 jan. 2022
10% korting
placeDen Haag
19 jan. 2022 tot 21 jan. 2022
10% korting
placeRotterdam
1 feb. 2022 tot 3 feb. 2022
10% korting
placeZwolle
1 feb. 2022 tot 3 feb. 2022
10% korting
placeGroningen
16 feb. 2022 tot 18 feb. 2022
10% korting
placeUtrecht
16 feb. 2022 tot 18 feb. 2022
10% korting
placeAmsterdam
23 feb. 2022 tot 25 feb. 2022
10% korting

Beschrijving

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

De spil in je organisatie worden én blijven, dat is wat een goede accountmanager nastreeft. Je houdt niet alleen de contacten met klanten warm, maar gaat ook op zoek naar nieuwe klanten en gaat na of zij tevreden zijn over de afgenomen diensten of producten. Dit communiceer je vervolgens op effectieve wijze met de andere afdelingen binnen je organisatie. Als accountmanager moet je dus over heel wat vaardigheden beschikken om je werk goed te kunnen doen.

In de training Accountmanagement leg je een goede basis voor je werkzaamheden als accountmanager. Er is ruimschoots aandacht voor het ontwikkelen van je commerciële vaardigheden. Je leert hoe je de meerwaarde van je organisatie kunt aantonen …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Accountmanagement, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

De spil in je organisatie worden én blijven, dat is wat een goede accountmanager nastreeft. Je houdt niet alleen de contacten met klanten warm, maar gaat ook op zoek naar nieuwe klanten en gaat na of zij tevreden zijn over de afgenomen diensten of producten. Dit communiceer je vervolgens op effectieve wijze met de andere afdelingen binnen je organisatie. Als accountmanager moet je dus over heel wat vaardigheden beschikken om je werk goed te kunnen doen.

In de training Accountmanagement leg je een goede basis voor je werkzaamheden als accountmanager. Er is ruimschoots aandacht voor het ontwikkelen van je commerciële vaardigheden. Je leert hoe je de meerwaarde van je organisatie kunt aantonen bij de klant, met als resultaat het behalen van hogere targets en een vaste klantenkring die blijft terugkomen. Een ander belangrijk onderdeel van de training is relatiemanagement. Je leert hoe je zowel 'koude' als 'warme' contacten onderhoudt. Niet met een standaard verkooppraatje, maar door gerichte vragen te stellen en een proactieve houding aan te nemen.

Onderwerpen

Tijdens de training kunnen onder andere de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • Het opstellen van een accountplan
  • Ontwikkelingen binnen accountmanagement
  • Een klantanalyse maken
  • Het verkopen van producten en/of diensten
  • Klantgericht telefoneren
  • Jouw persoonlijke rol en kwaliteiten onderkennen en ontwikkelen
  • Interne en externe klantgerichtheid inzetten
  • Welke klantbehoeften en motivatoren er zijn
  • Keuzeprocessen begeleiden
  • Beïnvloedingsvaardigheden ontwikkelen
  • De marketingmix inzetten
  • Luister- en gespreksvaardigheden, inclusief vraagtechnieken
  • Een doelgericht gesprek voeren en het leiden en sturen ervan
  • Omgaan met emoties en weerstanden
  • Voorstellen presenteren

Resultaat

Na deze training:

  • kun je je beter inleven in de klant;
  • weet je hoe je actief kunt informeren naar de wensen van de klant;
  • weet je de doelstelling van de klant centraal te stellen, zodat de kans groter is dat deze met jouw organisatie in zee gaat en;
  • je hebt meer inzicht in je eigen rol en vaardigheden gedurende het contact met klanten.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die hun effectiviteit als accountmanager willen vergroten, een sterk theoretisch fundament omtrent hun werk als accountmanager willen hebben, en deelnemers die op zoek zijn naar praktijkervaring.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.