Masterclass Growth Marketing in B2B: duurzame relaties in het digitale tijdperk

Niveau
Tijdsduur

Masterclass Growth Marketing in B2B: duurzame relaties in het digitale tijdperk

Institute for Service Leadership
Logo van Institute for Service Leadership
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Institute for Service Leadership heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 11 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Korte omschrijving

Masterclass van één dag waarin je leert wat de bouwstenen zijn van een duurzame klantrelatie en hoe je in het digitale tijdperk de verbinding met potentiële klanten kunt aangaan en hoe je de verbinding met bestaande klanten kunt houden.

Inhoud

In de meeste organisaties wordt aan het relatiebeheer op een passieve en reactieve wijze invulling gegeven. De klant wordt bediend op het moment dat hij er om vraagt. In deze opleiding laten we zien dat een  proactieve invulling van relatiebeheer niet alleen tot een grotere klanttevredenheid kan leiden, maar zelfs tot betere verkoop resultaten.

Een duurzame relatie begint met goed luisteren en inlevingsvermogen: wat houdt de ande…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Korte omschrijving

Masterclass van één dag waarin je leert wat de bouwstenen zijn van een duurzame klantrelatie en hoe je in het digitale tijdperk de verbinding met potentiële klanten kunt aangaan en hoe je de verbinding met bestaande klanten kunt houden.

Inhoud

In de meeste organisaties wordt aan het relatiebeheer op een passieve en reactieve wijze invulling gegeven. De klant wordt bediend op het moment dat hij er om vraagt. In deze opleiding laten we zien dat een  proactieve invulling van relatiebeheer niet alleen tot een grotere klanttevredenheid kan leiden, maar zelfs tot betere verkoop resultaten.

Een duurzame relatie begint met goed luisteren en inlevingsvermogen: wat houdt de ander bezig, wat zijn  de drijfveren en belangen van de klant en hoe kan ik hier het best op inspelen? Het gaat echter ook over verwachtingenmanagement: wat mag de ander van mij verwachten en wat niet? En wat doe ik als ik merk dat de klant toch niet helemaal tevreden is?

Vanuit de kennis van de klant is het vervolgens mogelijk om vast te stellen of je voor deze klant wellicht als organisatie nog meer kunt betekenen. De uitdaging is vervolgens natuurlijk om de klant hierin mee te nemen en hem een nog betere klant voor uw bedrijf te maken.

Het digitale tijdperk maakt de uitdaging om in verbinding met je klanten te komen en te blijven nog groter. Welke middelen zet je hier voor in en welke boodschap ga je gebruiken? Hoe kun je het gedrag van klanten beïnvloeden met gebruik van digitale middelen? En waar zijn digitale kanalen anders dan de traditionele?

Programma

In deze opleiding zullen de volgende onderwerpen aan de orde komen:

  • Klantbeleving als basis voor een groeistrategie
  • Een duurzame en betekenisvolle relatie
  • Werven en behouden van klanten in een digitale omgeving
  • Het opzetten van een (digitale) communicatiestrategie: content en referrals
  • Het langs digitale wegen managen van verwachtingen van klanten

Doelgroep

Deze opleiding is bestemd voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het beheer van klantrelaties (relatie- of accountmanagers) en op een meer proactieve wijze invulling willen geven aan de relatie met hun klanten.

Docenten

De opleiding wordt verzorgd door één van de deskundige docenten van het Institute for Service Leadership.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Institute for Service Leadership, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.