Training Community management

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 27 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
1 okt. 2019 tot 8 okt. 2019
Antwerpen
14 nov. 2019 tot 21 nov. 2019
Utrecht
3 dec. 2019 tot 10 dec. 2019

Beschrijving

Met een bruisende online community versterk je jouw merk én de binding met je doelgroep. Hoe zet je zo’n dynamisch en relevant netwerk op? Hoe positioneer je dit binnen je organisatie? En op welke manieren kun je met je community de ROI vergroten en KPI’s halen?

Tijdens de training Community management werk je aan een eigen community-strategie. Je maakt kennis met tools en platformen, gaat de wensen van je doelgroep in kaart brengen, leert hoe de traffic en het ledenaantal te vergroten en met een kalender je content beter te plannen.

Resultaat

  • Je kent alle trends en ontwikkelingen op het gebied van community management
  • Je hebt uitgebreide kennis van community management: van strategie …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Community Management, Klantgerichtheid, Social Media, Klantvriendelijkheid en Reputatiemanagement.

Met een bruisende online community versterk je jouw merk én de binding met je doelgroep. Hoe zet je zo’n dynamisch en relevant netwerk op? Hoe positioneer je dit binnen je organisatie? En op welke manieren kun je met je community de ROI vergroten en KPI’s halen?

Tijdens de training Community management werk je aan een eigen community-strategie. Je maakt kennis met tools en platformen, gaat de wensen van je doelgroep in kaart brengen, leert hoe de traffic en het ledenaantal te vergroten en met een kalender je content beter te plannen.

Resultaat

  • Je kent alle trends en ontwikkelingen op het gebied van community management
  • Je hebt uitgebreide kennis van community management: van strategie en positionering tot binding, activering, moderatie en analyse
  • Je weet hoe met je community de organisatie- en community-doelstellingen te halen
  • Je hebt handvatten om de community binnen je organisatie te positioneren en weet hoe anderen erbij te betrekken
  • Je hebt een stevige basis voor een community-strategie die je direct kunt inzetten

Programma

Tijdens de training Community management komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • Community: definitie, doelstellingen, doelgroep
  • Return on investment (ROI) en Key Performance Indicatoren (KPI’s)
  • De juiste platform & functionaliteiten
  • De community binnen de online media-strategie
  • De community binnen de organisatie
  • Meten, analyseren & rapporteren
  • Resources en budgetten
  • De wensen van de community in kaart
  • Ambassadeurs (eerste groep leden) aantrekken
  • Content: statische en user generated content
  • Eerste traffic & bereik (promotie, marketingacties, klanten informeren)
  • Integratie met andere social media, website, etc.
  • Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen?

Na dag 1 krijg je een opdracht mee die je voor de tweede trainingsdag moet voorbereiden. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen een halve dag in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2

  • De groei van traffic en het aantal leden
  • De contentkalender / de kwaliteit van content bewaken
  • Hoe stimuleer je interactiviteit en krijg je meer content?
  • Offline bijeenkomsten organiseren
  • Sociale groepsprocessen binnen de community
  • Functionaliteiten: wat werkt, wat werkt niet
  • Huisregels en algemene voorwaarden
  • Opbouwen van super users
  • Omgaan met trolls, criticasters, potentiële moderators
  • Community manager: functieomschrijving en capaciteiten
  • Community manager: de rol en positie in de organisatie
  • Medewerkers informeren, enthousiasmeren en begeleiden
  • De promotie van de community

Voor wie

De training is voor iedereen die betrokken is, of binnenkort betrokken wordt, bij het ontwikkelen en onderhouden van een eigen community. Denk aan: (startende) community managers, communicatie-medewerkers, klantenservice-medewerkers en webcareteams.

Trainer(s)

Kirsten Wagenaar is on- en offline community building strateeg en adviseur. Ze ondersteunt organisaties bij het ontwikkelen van communitystrategieën, de implementatie ervan en het beheer (community management).

Praktisch

  • ‘Community management’ is een tweedaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen
  • Aanbevolen literatuur: Buzzing Communities – Richard Millington & 18 rules of Community Engagement – Angela Connor

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.