Training Community management

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Community management

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 31 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
30 aug. 2022 tot 6 sep. 2022
Toon rooster
event 30 augustus 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 6 september 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
24 nov. 2022 tot 1 dec. 2022
Toon rooster
event 24 november 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 1 december 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Ontwikkel en positioneer een succesvolle online community

Met een bruisende online community versterk je de binding met je doelgroep én daarmee ook jouw organisatie. Hoe zet je zo’n dynamische en relevante gemeenschap op? Hoe positioneer je dit binnen je organisatie? En op welke manieren kun je met je community de ROI vergroten en KPI’s halen?

Tijdens de training community management werk je aan een eigen communicatiestrategie. Je maakt kennis met tools en platformen, leert hoe je de wensen en drijfveren van je doelgroep in kaart brengt, hoe je daarmee traffic en het ledenaantal kunt vergroten en met een activiteitenkalender je community effectiever kunt activeren.

Resultaat

  • Je kent alle tr…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Community Management, Klantgerichtheid, Social Media, Klantvriendelijkheid en Beïnvloedingspsycholoog.

Ontwikkel en positioneer een succesvolle online community

Met een bruisende online community versterk je de binding met je doelgroep én daarmee ook jouw organisatie. Hoe zet je zo’n dynamische en relevante gemeenschap op? Hoe positioneer je dit binnen je organisatie? En op welke manieren kun je met je community de ROI vergroten en KPI’s halen?

Tijdens de training community management werk je aan een eigen communicatiestrategie. Je maakt kennis met tools en platformen, leert hoe je de wensen en drijfveren van je doelgroep in kaart brengt, hoe je daarmee traffic en het ledenaantal kunt vergroten en met een activiteitenkalender je community effectiever kunt activeren.

Resultaat

  • Je kent alle trends en ontwikkelingen op het gebied van community management
  • Je hebt uitgebreide kennis van community management: van strategie en positionering tot binding, activering, moderatie en analyse
  • Je weet hoe met je community de organisatie- en community-doelstellingen te halen
  • Je hebt handvatten om de community binnen je organisatie te positioneren en weet hoe anderen erbij te betrekken
  • Je hebt een stevige basis voor een community-strategie die je direct kunt inzetten

Voor wie

De training Community management is voor iedereen die betrokken is, of binnenkort betrokken wordt, bij het ontwikkelen en onderhouden van een eigen community. Denk aan: (startende) community managers, communicatie-medewerkers, klantenservice-medewerkers en webcareteams.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Community management komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • Community: definitie, doelstellingen, doelgroep
  • Return on investment (ROI) en Key Performance Indicatoren (KPI’s)
  • De juiste platform & functionaliteiten
  • De community binnen de online media-strategie
  • De community binnen de organisatie
  • Meten, analyseren & rapporteren
  • Resources en budgetten
  • De wensen van de community in kaart
  • Ambassadeurs (eerste groep leden) aantrekken
  • Content: statische en user generated content
  • Eerste traffic & bereik (promotie, marketingacties, klanten informeren)
  • Integratie met andere social media, website, etc.
  • Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen?

Na dag 1 krijg je een opdracht mee die je voor de tweede trainingsdag moet voorbereiden. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen een halve dag in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2

  • De groei van traffic en het aantal leden
  • De contentkalender / de kwaliteit van content bewaken
  • Hoe stimuleer je interactiviteit en krijg je meer content?
  • Offline bijeenkomsten organiseren
  • Sociale groepsprocessen binnen de community
  • Functionaliteiten: wat werkt, wat werkt niet
  • Huisregels en algemene voorwaarden
  • Opbouwen van super users
  • Omgaan met trolls, criticasters, potentiële moderators
  • Community manager: functieomschrijving en capaciteiten
  • Community manager: de rol en positie in de organisatie
  • Medewerkers informeren, enthousiasmeren en begeleiden
  • De promotie van de community

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet 
  •  Studiemateriaal inbegrepen
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen 
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  Aanbevolen literatuur: Organiseren van communities – Peter Staal, Buzzing Communities – Richard Millington 
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Aanbevolen literatuur: Organiseren van communities – Peter Staal, Buzzing Communities – Richard Millington 

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner
  • Onderdeel van STAP-budget

De training Community management is voor iedereen die betrokken is, of binnenkort betrokken wordt, bij het ontwikkelen en onderhouden van een eigen community. Denk aan: (startende) community managers, communicatie-medewerkers, klantenservice-medewerkers en webcareteams.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kent alle trends en ontwikkelingen op het gebied van community management
  • Je hebt uitgebreide kennis van community management: van strategie en positionering tot binding, activering, moderatie en analyse
  • Je weet hoe met je community de organisatie- en community-doelstellingen te halen
  • Je hebt handvatten om de community binnen je organisatie te positioneren en weet hoe anderen erbij te betrekken
  • Je hebt een stevige basis voor een community-strategie die je direct kunt inzetten

Tijdens de training Community management komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • Community: definitie, doelstellingen, doelgroep
  • Return on investment (ROI) en Key Performance Indicatoren (KPI’s)
  • De juiste platform & functionaliteiten
  • De community binnen de online media-strategie
  • De community binnen de organisatie
  • Meten, analyseren & rapporteren
  • Resources en budgetten
  • De wensen van de community in kaart
  • Ambassadeurs (eerste groep leden) aantrekken
  • Content: statische en user generated content
  • Eerste traffic & bereik (promotie, marketingacties, klanten informeren)
  • Integratie met andere social media, website, etc.
  • Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen?

Na dag 1 krijg je een opdracht mee die je voor de tweede trainingsdag moet voorbereiden. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen een halve dag in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2

  • De groei van traffic en het aantal leden
  • De contentkalender / de kwaliteit van content bewaken
  • Hoe stimuleer je interactiviteit en krijg je meer content?
  • Offline bijeenkomsten organiseren
  • Sociale groepsprocessen binnen de community
  • Functionaliteiten: wat werkt, wat werkt niet
  • Huisregels en algemene voorwaarden
  • Opbouwen van super users
  • Omgaan met trolls, criticasters, potentiële moderators
  • Community manager: functieomschrijving en capaciteiten
  • Community manager: de rol en positie in de organisatie
  • Medewerkers informeren, enthousiasmeren en begeleiden
  • De promotie van de community

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet 
  •  Studiemateriaal inbegrepen
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen 
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  Aanbevolen literatuur: Organiseren van communities – Peter Staal, Buzzing Communities – Richard Millington 
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Aanbevolen literatuur: Organiseren van communities – Peter Staal, Buzzing Communities – Richard Millington 

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.