Training Community management
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 12 jun. 2023 tot 19 jun. 2023Toon rooster event 12 juni 2023, 09:30-16:30, Utrecht event 19 juni 2023, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 6 sep. 2023 tot 13 sep. 2023Toon rooster event 6 september 2023, 09:30-16:30, Utrecht event 13 september 2023, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 7 dec. 2023 tot 14 dec. 2023Toon rooster event 7 december 2023, 09:30-16:30, Utrecht event 14 december 2023, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Ontwikkel en positioneer een succesvolle online communityMet een bruisende online community versterk je de binding met je doelgroep én daarmee ook jouw organisatie. Hoe zet je zo’n dynamische en relevante gemeenschap op? Hoe positioneer je dit binnen je organisatie? En op welke manieren kun je met je community de ROI vergroten en KPI’s halen?
Tijdens de training community management werk je aan een eigen communicatiestrategie. Je maakt kennis met tools en platformen, leert hoe je de wensen en drijfveren van je doelgroep in kaart brengt, hoe je daarmee traffic en het ledenaantal kunt vergroten en met een activiteitenkalender je community effectiever kunt activeren.
Resultaat
- Je kent alle tr…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Met een bruisende online community versterk je de binding met je doelgroep én daarmee ook jouw organisatie. Hoe zet je zo’n dynamische en relevante gemeenschap op? Hoe positioneer je dit binnen je organisatie? En op welke manieren kun je met je community de ROI vergroten en KPI’s halen?
Tijdens de training community management werk je aan een eigen communicatiestrategie. Je maakt kennis met tools en platformen, leert hoe je de wensen en drijfveren van je doelgroep in kaart brengt, hoe je daarmee traffic en het ledenaantal kunt vergroten en met een activiteitenkalender je community effectiever kunt activeren.
Resultaat
- Je kent alle trends en ontwikkelingen op het gebied van community management
- Je hebt uitgebreide kennis van community management: van strategie en positionering tot binding, activering, moderatie en analyse
- Je weet hoe met je community de organisatie- en community-doelstellingen te halen
- Je hebt handvatten om de community binnen je organisatie te positioneren en weet hoe anderen erbij te betrekken
- Je hebt een stevige basis voor een community-strategie die je direct kunt inzetten
Voor wie
De training Community management is voor iedereen die betrokken is, of binnenkort betrokken wordt, bij het ontwikkelen en onderhouden van een eigen community. Denk aan: (startende) community managers, communicatie-medewerkers, klantenservice-medewerkers en webcareteams.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training Community management komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1
- Community: definitie, doelstellingen, doelgroep
- Return on investment (ROI) en Key Performance Indicatoren (KPI’s)
- De juiste platform & functionaliteiten
- De community binnen de online media-strategie
- De community binnen de organisatie
- Meten, analyseren & rapporteren
- Resources en budgetten
- De wensen van de community in kaart
- Ambassadeurs (eerste groep leden) aantrekken
- Content: statische en user generated content
- Eerste traffic & bereik (promotie, marketingacties, klanten informeren)
- Integratie met andere social media, website, etc.
- Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen?
Na dag 1 krijg je een opdracht mee die je voor de tweede trainingsdag moet voorbereiden. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen een halve dag in voor het maken van deze opdracht.
Dag 2
- De groei van traffic en het aantal leden
- De contentkalender / de kwaliteit van content bewaken
- Hoe stimuleer je interactiviteit en krijg je meer content?
- Offline bijeenkomsten organiseren
- Sociale groepsprocessen binnen de community
- Functionaliteiten: wat werkt, wat werkt niet
- Huisregels en algemene voorwaarden
- Opbouwen van super users
- Omgaan met trolls, criticasters, potentiële moderators
- Community manager: functieomschrijving en capaciteiten
- Community manager: de rol en positie in de organisatie
- Medewerkers informeren, enthousiasmeren en begeleiden
- De promotie van de community
Praktisch
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
- Bij de training krijg je een huiswerkopdracht mee. Hier ben je ongeveer 3 uur mee bezig.
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Studiemateriaal inbegrepen
- Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
- Aanbevolen literatuur: Organiseren van communities – Peter Staal, Buzzing Communities – Richard Millington
- Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname.
- Onderdeel van STAP-budget (ontvang tot €1.000 subsidie per jaar)
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
- Onderdeel van STAP-budget
De training Community management is voor iedereen die betrokken is, of binnenkort betrokken wordt, bij het ontwikkelen en onderhouden van een eigen community. Denk aan: (startende) community managers, communicatie-medewerkers, klantenservice-medewerkers en webcareteams.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je kent alle trends en ontwikkelingen op het gebied van community management
- Je hebt uitgebreide kennis van community management: van strategie en positionering tot binding, activering, moderatie en analyse
- Je weet hoe met je community de organisatie- en community-doelstellingen te halen
- Je hebt handvatten om de community binnen je organisatie te positioneren en weet hoe anderen erbij te betrekken
- Je hebt een stevige basis voor een community-strategie die je direct kunt inzetten
Tijdens de training Community management komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1
- Community: definitie, doelstellingen, doelgroep
- Return on investment (ROI) en Key Performance Indicatoren (KPI’s)
- De juiste platform & functionaliteiten
- De community binnen de online media-strategie
- De community binnen de organisatie
- Meten, analyseren & rapporteren
- Resources en budgetten
- De wensen van de community in kaart
- Ambassadeurs (eerste groep leden) aantrekken
- Content: statische en user generated content
- Eerste traffic & bereik (promotie, marketingacties, klanten informeren)
- Integratie met andere social media, website, etc.
- Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen?
Na dag 1 krijg je een opdracht mee die je voor de tweede trainingsdag moet voorbereiden. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen een halve dag in voor het maken van deze opdracht.
Dag 2
- De groei van traffic en het aantal leden
- De contentkalender / de kwaliteit van content bewaken
- Hoe stimuleer je interactiviteit en krijg je meer content?
- Offline bijeenkomsten organiseren
- Sociale groepsprocessen binnen de community
- Functionaliteiten: wat werkt, wat werkt niet
- Huisregels en algemene voorwaarden
- Opbouwen van super users
- Omgaan met trolls, criticasters, potentiële moderators
- Community manager: functieomschrijving en capaciteiten
- Community manager: de rol en positie in de organisatie
- Medewerkers informeren, enthousiasmeren en begeleiden
- De promotie van de community
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.