Opleiding Online advertising
Startdata en plaatsen
Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht
Beschrijving
Succesvol adverteren in Google, Facebook, Instagram en LinkedInOnline adverteren is een must als je meer bereik en zichtbaarheid wil. De organische groei neemt af en paid reach kan in korte tijd veel opleveren. In de opleiding Online advertising maak je kennis met de belangrijkste features van Google Ads en social advertising. Je ontdekt welke instellingen voor jou relevant zijn en leert alles over zoekwoorden en biedopties. Ook leer je met Ads in Facebook, Instagram, LinkedIn en/of het Audience Netwerk de aandacht van je doelgroep te trekken.
Resultaat
- Je hebt de basis van Google Ads onder de knie en kunt effectieve campagnes in Google voeren
- Je kent de mogelijkheden van adverteren via Fa…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Online adverteren is een must als je meer bereik en zichtbaarheid wil. De organische groei neemt af en paid reach kan in korte tijd veel opleveren. In de opleiding Online advertising maak je kennis met de belangrijkste features van Google Ads en social advertising. Je ontdekt welke instellingen voor jou relevant zijn en leert alles over zoekwoorden en biedopties. Ook leer je met Ads in Facebook, Instagram, LinkedIn en/of het Audience Netwerk de aandacht van je doelgroep te trekken.
Resultaat
- Je hebt de basis van Google Ads onder de knie en kunt effectieve campagnes in Google voeren
- Je kent de mogelijkheden van adverteren via Facebook en Instagram en kunt, zowel in tekst als in beeld, sterke ads maken
- Je weet hoe je campagnes meetbaar maakt met de Facebook Pixel en in Google Analytics
- Je kunt zelf aan de slag in de campagnemanager van LinkedIn, maar weet ook hoe je daarvoor een extern bureau aanstuurt
- Je bent in staat om met A/B-testen het resultaat van campagnes drastisch te vergroten
Voor wie
Deze opleiding is voor iedereen die wil starten met online adverteren via Google en/of social media of meer wil halen uit huidige activiteiten op het gebied van paid media. Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs, communicatiemedewerkers, social media managers en andere marcom-professionals.
Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
De opleiding Online advertising bestaat uit onderstaande trainingen:
Google Ads (1 dag)
- De belangrijkste functionaliteiten
- Goede zoekwoorden kiezen en effectieve advertentie(teksten) schrijven
- Zelf campagnes opzetten en mogelijkheden voor targeting
Facebook en Instagram (Meta) advertising (3 dagen)
- Aan de slag met de Facebook Ads Manager
- De Facebook Pixel en conversies meten
- Een Social advertising-plan opzettenvoor je organisatie
LinkedIn advertising (1 dag)
- Account opzetten en jouw strategie op 1 A4
- LinkedIn follow en text ads, sponsored InMail, sponsored updates
- Dashboards en data interpreteren
Praktisch
- De opleiding Online advertising is een vierdaagse opleiding
- Deelname is persoonsgebonden
- Je bepaalt zelf het startmoment, tempo en de trainingsvolgorde
- Een training kan worden gewisseld met een andere training
- Voorafgaand aan de trainingen vindt een intake plaats
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
- Betalen in termijnen is mogelijk
- Na afloop van de opleiding ontvang je een digitaal certificaat van deelname
- Onderdeel van STAP-budget (ontvang tot €1.000 subsidie per jaar)
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
- Onderdeel van STAP-budget
Deze opleiding is voor iedereen die wil starten met online adverteren via Google en/of social media of meer wil halen uit huidige activiteiten op het gebied van paid media. Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs, communicatiemedewerkers, social media managers en andere marcom-professionals.
Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je hebt de basis van Google Ads onder de knie en kunt effectieve campagnes in Google voeren
- Je kent de mogelijkheden van adverteren via Facebook en Instagram en kunt, zowel in tekst als in beeld, sterke ads maken
- Je weet hoe je campagnes meetbaar maakt met de Facebook Pixel en in Google Analytics
- Je kunt zelf aan de slag in de campagnemanager van LinkedIn, maar weet ook hoe je daarvoor een extern bureau aanstuurt
- Je bent in staat om met A/B-testen het resultaat van campagnes drastisch te vergroten
De opleiding Online advertising bestaat uit onderstaande trainingen:
Google Ads (1 dag)
- De belangrijkste functionaliteiten
- Goede zoekwoorden kiezen en effectieve advertentie(teksten) schrijven
- Zelf campagnes opzetten en mogelijkheden voor targeting
Facebook en Instagram (Meta) advertising (3 dagen)
- Aan de slag met de Facebook Ads Manager
- De Facebook Pixel en conversies meten
- Een Social advertising-plan opzettenvoor je organisatie
LinkedIn advertising (1 dag)
- Account opzetten en jouw strategie op 1 A4
- LinkedIn follow en text ads, sponsored InMail, sponsored updates
- Dashboards en data interpreteren
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.