Training Contentstrategie

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,0 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,0 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Breda
17 okt. 2019 tot 31 okt. 2019
Utrecht
2 dec. 2019 tot 9 dec. 2019
Utrecht
14 jan. 2020 tot 21 jan. 2020
Brussel
13 feb. 2020 tot 20 feb. 2020
Utrecht
17 mrt. 2020 tot 24 mrt. 2020
Amsterdam
16 apr. 2020 tot 23 apr. 2020
Utrecht
18 mei. 2020 tot 25 mei. 2020
Utrecht
25 jun. 2020 tot 2 jul. 2020
Amsterdam
28 jul. 2020 tot 4 aug. 2020
Utrecht
8 sep. 2020 tot 15 sep. 2020
Gent
17 sep. 2020 tot 24 sep. 2020
Utrecht
8 okt. 2020 tot 15 okt. 2020
Breda
9 nov. 2020 tot 16 nov. 2020
Utrecht
10 dec. 2020 tot 17 dec. 2020

Beschrijving

Content is king. De voorbeelden van mooie content en contentmarketing vliegen je om de oren. Maar hoe pak je dat aan voor jouw organisatie: wat zijn de kernelementen voor een goede contentstrategie? Welke thema’s kies je en hoe vertaal je dat naar kanalen?

De training Contentstrategie biedt je een praktische aanpak voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je leert te denken als een succesvol mediabedrijf!

Resultaat

  • Je weet wat een contentstrategie inhoudt en hoe het zich verhoudt tot de missie en doelstellingen van je organisatie.
  • Je kunt relevante content van hoog niveau maken en verspreiden naar je doelgroepen.
  • Je weet hoe je optimaal gebruikmaakt van paid-, owned-, earned…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Google Analytics, Gamification, Neuromarketing en Videomarketing.

Content is king. De voorbeelden van mooie content en contentmarketing vliegen je om de oren. Maar hoe pak je dat aan voor jouw organisatie: wat zijn de kernelementen voor een goede contentstrategie? Welke thema’s kies je en hoe vertaal je dat naar kanalen?

De training Contentstrategie biedt je een praktische aanpak voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je leert te denken als een succesvol mediabedrijf!

Resultaat

  • Je weet wat een contentstrategie inhoudt en hoe het zich verhoudt tot de missie en doelstellingen van je organisatie.
  • Je kunt relevante content van hoog niveau maken en verspreiden naar je doelgroepen.
  • Je weet hoe je optimaal gebruikmaakt van paid-, owned-, earned- en social media.
  • Je weet welke KPI’s relevant zijn om te meten voor jouw strategie.
  • Je gaat naar huis met een zelfgeschreven gefundeerde contentstrategie.

Programma

In de training Contentstrategie ga je met expert John Verhoeven aan de slag en leer je hoe je doelgroepen aan je merk verbindt met relevante content.

Dag 1:

  • De ontwikkelingen in media en marketing in vogelvlucht.
  • Wat is een contentstrategie en hoe verhoudt het zich tot de doelstellingen van het bedrijf, de communicatie en marketing?
  • Je missie: wat wil je bijdragen? Kernelementen voor een goede contentstrategie.
  • Framing: 3 denkkaders om je missie en doelstellingen te vertalen naar content.
  • De contentmatrix: welke kernthema’s passen bij je en hoe vertaal je dat naar kanalen?
  • Best practices: leer van o.a. DWDD en VICE hoe je een contentformat maakt dat staat als een huis en tegelijk zo flexibel is als maar kan.
  • Hoe zet je jouw contentkanalen (paid, owned, earned en social) optimaal in?
  • Lessen in strategie.

Dag 2:

  • Anders kijken naar doelgroepen: de 16 persoonlijkheden van je klant.
  • Persona of mindstyle? Hoe kijken succesvolle media naar doelgroepen?
  • De optimale organisatie: structuur, taken en bevoegdheden.
  • Zo bouw je een effectieve kalender die je 365 dagen per jaar aan goede content helpt.
  • Welke eigenschappen moet een contentstrateeg hebben?
  • Succes meten: welke KPI’s zijn het beste geschikt voor je contentstrategie?
  • Tools om je strategie mee te meten.
  • Het maken van een opzet voor de contentstrategie voor je eigen organisatie of bedrijf.

Voor wie

Deze training is voor iedereen die zich bezighoud met contentcreatie, media en organisatie. Denk aan: communicatieadviseurs, marketeers, brand owners, uitgevers en (hoofd)redacteuren.

Trainer(s)

John Verhoeven is een ervaren contentstrateeg en trainer/coach. Daarnaast is hij gespecialiseerd in ‘visual content' en helpt hij organisaties grote hoeveelheden data te vertalen naar infographics en animaties.

Praktisch

  • ‘Contentstrategie’ is een tweedaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.