Training Contentstrategie

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual classroom
24 aug. 2021 tot 2 sep. 2021
Toon rooster
event 24 augustus 2021, 09:30-12:30, Virtual classroom
event 26 augustus 2021, 09:30-12:30, Virtual classroom
event 31 augustus 2021, 09:30-12:30, Virtual classroom
event 2 september 2021, 09:30-12:30, Virtual classroom
placeUtrecht
4 okt. 2021 tot 11 okt. 2021
Toon rooster
event 4 oktober 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 11 oktober 2021, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
25 nov. 2021 tot 2 dec. 2021
Toon rooster
event 25 november 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 2 december 2021, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Structureel goede content maken: in 2 dagen een plan van aanpak

Content is nog steeds king, maar succes komt niet zomaar aanwaaien. Wat nodig is, is een gedegen, strategische aanpak. Wat zijn de kritische succesfactoren van een goede contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema’s van je organisatie? En hoe vertaal je die naar je publiek en (geschikte) kanalen?

In de training Contentstrategie krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je leert denken als een succesvol mediabedrijf, legt de basis voor een eigen effectieve contentstrategie en ontdekt hoe je het hele jaar door relevante content kunt maken.

Resultaat

  • Je weet hoe een conten…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Google Analytics, Gamification, Neuromarketing en Videomarketing.

Structureel goede content maken: in 2 dagen een plan van aanpak

Content is nog steeds king, maar succes komt niet zomaar aanwaaien. Wat nodig is, is een gedegen, strategische aanpak. Wat zijn de kritische succesfactoren van een goede contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema’s van je organisatie? En hoe vertaal je die naar je publiek en (geschikte) kanalen?

In de training Contentstrategie krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je leert denken als een succesvol mediabedrijf, legt de basis voor een eigen effectieve contentstrategie en ontdekt hoe je het hele jaar door relevante content kunt maken.

Resultaat

  • Je weet hoe een contentstrategie zich verhoudt tot de geformuleerde missie, doelstellingen en KPI’s van je organisatie
  • Je kunt het hele jaar door relevante en kwalitatieve content maken en effectief verspreiden
  • Je weet welke content het beste aansluit bij de behoeften van je (gesegmenteerde) doelgroepen
  • Je gaat naar huis met – de aanzet voor – een eigen contentstrategie waarbij je je keuzes kunt verantwoorden
  • Je bent een volwaardige sparringpartner voor collega’s en directie bij het ontwikkelen en implementeren van content

Voor wie

Deze training is voor iedereen die zich al wat langer bezighoudt met de creatie en productie van content, maar behoefte heeft aan een samenhangende strategie over alle kanalen heen, voor alle doelgroepen. Denk aan: communicatieadviseurs en marketeers met enige contentervaring, brand owners, senior communicatieprofessionals en teamleiders.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

In de training Contentstrategie ga je met expert John Verhoeven aan de slag en leer je hoe je diverse doelgroepen aan je merk verbindt met relevante content.

Dag 1

  • De ontwikkelingen in media en marketing in vogelvlucht
  • Een contentstrategie en de doelstellingen van je organisatie
  • Kernthema’s bepalen en vertalen naar publieksgroepen en kanalen 
  • Het ‘Contentcanvas’: model voor het uitwerken van je contentstrategie 
  • ‘Mindstyle’: Een praktische segmentering van je doelgroepen 
  • Best practices
  • Content mapping: het hele jaar door relevante content 

Dag 2: 

  • Van dagelijkse, operationele praktijk naar strategisch denk- en werkniveau
  • De optimale structuur voor content: organisatie, workflow en creatie
  • De contentkalender
  • Perspectieven in je content: leren inspelen op de vragen van je publiek (3-D model)
  • Succes meten: de juiste KPI’s voor je contentstrategie
  • De basis leggen voor je eigen contentstrategie

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Je profiteert van €200 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

Deze training is voor iedereen die zich al wat langer bezighoudt met de creatie en productie van content, maar behoefte heeft aan een samenhangende strategie over alle kanalen heen, voor alle doelgroepen. Denk aan: communicatieadviseurs en marketeers met enige contentervaring, brand owners, senior communicatieprofessionals en teamleiders.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je weet hoe een contentstrategie zich verhoudt tot de geformuleerde missie, doelstellingen en KPI’s van je organisatie
  • Je kunt het hele jaar door relevante en kwalitatieve content maken en effectief verspreiden
  • Je weet welke content het beste aansluit bij de behoeften van je (gesegmenteerde) doelgroepen
  • Je gaat naar huis met – de aanzet voor – een eigen contentstrategie waarbij je je keuzes kunt verantwoorden
  • Je bent een volwaardige sparringpartner voor collega’s en directie bij het ontwikkelen en implementeren van content

In de training Contentstrategie ga je met expert John Verhoeven aan de slag en leer je hoe je diverse doelgroepen aan je merk verbindt met relevante content.

Dag 1

  • De ontwikkelingen in media en marketing in vogelvlucht
  • Een contentstrategie en de doelstellingen van je organisatie
  • Kernthema’s bepalen en vertalen naar publieksgroepen en kanalen 
  • Het ‘Contentcanvas’: model voor het uitwerken van je contentstrategie 
  • ‘Mindstyle’: Een praktische segmentering van je doelgroepen 
  • Best practices
  • Content mapping: het hele jaar door relevante content 

Dag 2: 

  • Van dagelijkse, operationele praktijk naar strategisch denk- en werkniveau
  • De optimale structuur voor content: organisatie, workflow en creatie
  • De contentkalender
  • Perspectieven in je content: leren inspelen op de vragen van je publiek (3-D model)
  • Succes meten: de juiste KPI’s voor je contentstrategie
  • De basis leggen voor je eigen contentstrategie

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Je profiteert van €200 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.