Slechtnieuwsgesprekken voeren
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Vind je het ook zo vervelend om slecht nieuws te brengen? Ben je bang voor de reactie van de ander? In het algemeen hebben mensen een grote hekel aan het brengen van slecht nieuws. Betrap jij jezelf er ook wel eens op dat je dergelijke gesprekken vermijdt, uitstelt of maar een deel van de waarheid vertelt?
Het doel van een slechtnieuwsgesprek is de boodschap zo te brengen dat deze duidelijk is en de eventuele schade voor de medewerker, de brenger van het slechte nieuws en de organisatie tot een minimum beperkt blijft. Het nieuws zelf is vaak al vervelend genoeg.
In onze training slechtnieuwsgesprekken leer je het contact met de ander te behouden door een goede en professionele gespreksvoer…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Vind je het ook zo vervelend om slecht nieuws te brengen? Ben je bang voor de reactie van de ander? In het algemeen hebben mensen een grote hekel aan het brengen van slecht nieuws. Betrap jij jezelf er ook wel eens op dat je dergelijke gesprekken vermijdt, uitstelt of maar een deel van de waarheid vertelt?
Het doel van een slechtnieuwsgesprek is de boodschap zo te brengen dat deze duidelijk is en de eventuele schade voor de medewerker, de brenger van het slechte nieuws en de organisatie tot een minimum beperkt blijft. Het nieuws zelf is vaak al vervelend genoeg.
In onze training slechtnieuwsgesprekken leer je het contact met de ander te behouden door een goede en professionele gespreksvoering.
Onderwerpen
- basiscommunicatie
- belang van je lichaamstaal
- goede voorbereiding
- gesprekstechnieken
- de opbouw / fasen van een slechtnieuwsgesprek
- heldere afspraken en nazorg
- omgaan met verandering.
Duur
De training Slechtnieuwsgesprekken duurt een dag. Het is ook mogelijk binnen je bedrijf een kortere of juist langere training te organiseren. Alleen of incompany. We bepalen dan in overleg de onderwerpen en duur van de training. Vraag gerust een offerte aan!
Gerelateerde trainingen
Receptie- en baliewerk, klantgericht telefoneren, professioneel communiceren, communiceren, omgaan met klachten, telefonische klachtafhandeling, helpdesk- en supportmedewerker, functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren, leidinggeven, assertiviteit.
Maak het verschil. In wat je zegt, schrijft en doet.
Al dik 20 jaar trainen we bij honderden organisaties. Met didactische kennis versterken we mensen, teams of afdelingen. Op een praktische én leuke manier.
Communicatie & gedrag, teamsamenwerking en persoonlijke ontwikkeling: we sluiten altijd aan op je wensen.
Volg je training incompany, individueel of via ons open rooster. Online kan ook!
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.