Training presentatietechnieken

Tijdsduur
Logo van Extra Trainers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Extra Trainers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 34 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Slapeloze nachten, klamme handen, droge keel, het zweet op je voorhoofd? Een zaal vol met mensen die naar jou kijkt. Angst! Komt dit je bekend voor? Heb je moeite met het geven van presentaties?

In onze training presentatietechnieken leer je deze angst om te zetten in positieve kracht. Je gaat op zoek naar een ontspannen en overtuigende manier van presenteren. Je leert om te gaan met de spanning en je boodschap helder en overtuigend over te brengen. Op een natuurlijke wijze leer je om je publiek te boeien en de aandacht van je toehoorders vast te houden.   

Mogelijke onderwerpen:

  • voorbereiden van je presentatie
  • bepalen van je doelgroep
  • opbouw en aanbrengen van een heldere structuur
  • g…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Presenteren, Mondelinge communicatie, Authentiek Presenteren en Verkopen, Presenteren in het Engels en Pitchen.

Slapeloze nachten, klamme handen, droge keel, het zweet op je voorhoofd? Een zaal vol met mensen die naar jou kijkt. Angst! Komt dit je bekend voor? Heb je moeite met het geven van presentaties?

In onze training presentatietechnieken leer je deze angst om te zetten in positieve kracht. Je gaat op zoek naar een ontspannen en overtuigende manier van presenteren. Je leert om te gaan met de spanning en je boodschap helder en overtuigend over te brengen. Op een natuurlijke wijze leer je om je publiek te boeien en de aandacht van je toehoorders vast te houden.   

Mogelijke onderwerpen:

  • voorbereiden van je presentatie
  • bepalen van je doelgroep
  • opbouw en aanbrengen van een heldere structuur
  • gebruik van ondersteunende audiovisuele middelen
  • presentatietechnieken
  • je lichaamstaal en stemgebruik als instrument
  • taalgebruik
  • contact met je publiek
  • ombuigen van spanning naar positieve kracht en creëren van zelfvertrouwen
  • omgaan met vragen en lastige situaties
  • actief luisteren (parafraseren en reflecteren);
  • LSD-methode (luisteren – samenvatten – doorvragen);
  • beïnvloeden van gedrag (Roos van Leary);
  • signalen van anderen observeren en interpreteren;
  • effecten weten en meten.

Duur
De training presentatietechnieken duurt twee dagen.  Het is ook mogelijk binnen je bedrijf een kortere of juist langere training te organiseren, alleen of met een groep collega's. We bepalen dan in overleg de duur en de onderwerpen. Neem gerust contact met ons op.

 

Onze aanpak is effectief omdat de voorbeelden, onderwerpen en oefeningen in de training en de benadering van de trainer aansluiten bij jullie dagelijks werk

Wij geloven dat mensen hun gedrag of communicatie aanpassen wanneer zij daarvan het nut zien. In onze trainingen ervaren deelnemers op een praktische manier hoe iets óók kan of anders kan. Zij worden bewust van hun manier van denken en doen en we bieden hen keuzes. Als zij merken wat het oplevert, gaan ze het daarna doen. Wel zo effectief.

In onze trainingen ondersteunt theorie op een frisse en heldere manier afwisselende en herkenbare oefeningen. En zorgen duidelijke handvatten, feedback, adviezen en tips ervoor dat deelnemers nieuwe vaardigheden en inzichten direct in de praktijk toepassen.

  • Onze trainingen zijn maatwerk. We werken met cases uit jullie eigen praktijk.
  • Deelnemers krijgen een training in open sfeer waar ervaren, doen en plezier centraal staan.
  • Onze trainingen bestaan voor 75% uit praktijk en 25% theorie.
  • We gebruiken veel verschillende werkvormen: rollenspellen, spelvormen, instructie en praktijkopdrachten.
  • Onze trainingen stemmen we af op het niveau en de leerstijlen van deelnemers.

Wij trainen in groepen van maximaal acht personen. Dit biedt de deelnemers veel individuele aandacht, waardoor persoonlijke aandachtspunten duidelijk naar voren komen en opgelost worden.

Onze trainers zijn ervaren op het gebied van communicatie & gedrag en trainen veel bij toonaangevende bedrijven en organisaties. Evaluaties zijn uitstekend. 

Wij helpen mensen en organisaties sneller, beter en leuker te werken. Al sinds 1998. We zijn professionals in training en coaching van mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden, commerciële vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling.

Schakel ons in voor effectiever en klantgerichter klantcontact. Of bijvoorbeeld betere aansturing of samenwerking binnen teams. We leveren uitstekende kwaliteit. Onze klanten evalueren onze trainers en trainingen erg positief.

Wij zijn echte samenwerkers en gericht op lange termijn relatie. Door flexibel en scherp te zijn en met goede ideeën te komen. Of soms mee te investeren in verbetering voor onze klanten. Dit geldt voor trainers, acteurs én onze mensen op kantoor. Volgens onze klanten en partners is onze praktische manier van samenwerken waardevol.

Onze klanten zijn onder andere: Drukwerkdeal, Luxottica Nederland, Brilservice, Albert Heijn, KLM Catering Services, Fleurop Interflora, Interparking, Randstad, NIBC Direct, Pantar, Stichting De Schoor Welzijnswerk Almere, CNV, Maastricht University, KRVE, Dierenapotheker, CCV, Mooiland, De Bouwvereniging, Hallmark, Catawiki, Woonzorg Nederland, Rabobank, BSGW, Rechtbank Limburg, V-Consyst, Energiewacht, De Meerlanden, Bugaboo, Rederij Doeksen, Klingel, Vivium, Feyenoord, Travelbags, Riviera Maison, Shoeby, Meuubelboulevard Eijerkamp, Axians en Almeerse Scholengroep.

Specialismen: training, coaching, tekstschrijven, e-commerce, klantcontact, chat, klantgerichtheid, webteksten, FAQ's, online communicatie, klantloyaliteit, klantenservice, verkoop, advies, mindmappen, onderhandelen, presentatietechnieken, verkoopvaardigheden, offerte schrijven, communicatieve vaardigheden, schriftelijke vaardigheden, sollicitatiegesprekken voeren, klantgericht telefoneren, assertiviteit, schrijven voor kennisbanken en intranet, omgaan met agressie, leidinggeven, snellezen, timemanagement, efficiënt werken, notuleren, gesprekstechnieken, webcare, performance support.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.