ITIL® 4 Foundation

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 1.235 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,5
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Benny Vriends
9
ITIL® 4 Foundation

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Door het bespreken van (onze) praktijkcases legde je al snel de link met de werkvloer om situaties te gaan herkennen." - 25-02-2020 14:16

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Doo… alles lezen - 25-02-2020 14:16

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
9 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, Amsterdam
event 10 november 2021, Amsterdam
placeArnhem
9 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, Arnhem
event 10 november 2021, Arnhem
placeDen Haag
9 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, Den Haag
event 10 november 2021, Den Haag
placeEindhoven
9 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, Eindhoven
event 10 november 2021, Eindhoven
placeGroningen
9 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, Groningen
event 10 november 2021, Groningen
placeHengelo
9 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, Hengelo
event 10 november 2021, Hengelo
placeRotterdam
9 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, Rotterdam
event 10 november 2021, Rotterdam
placeUtrecht
9 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, Utrecht
event 10 november 2021, Utrecht
placeVirtual
9 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, Virtual
event 10 november 2021, Virtual
placeZwolle
9 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
Toon rooster
event 9 november 2021, Zwolle
event 10 november 2021, Zwolle
placeAmsterdam
17 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 17 november 2021, Amsterdam
event 18 november 2021, Amsterdam
placeArnhem
17 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 17 november 2021, Arnhem
event 18 november 2021, Arnhem
placeDen Haag
17 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 17 november 2021, Den Haag
event 18 november 2021, Den Haag
placeEindhoven
17 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 17 november 2021, Eindhoven
event 18 november 2021, Eindhoven
placeGroningen
17 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 17 november 2021, Groningen
event 18 november 2021, Groningen
placeHengelo
17 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 17 november 2021, Hengelo
event 18 november 2021, Hengelo
placeRotterdam
17 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 17 november 2021, Rotterdam
event 18 november 2021, Rotterdam
placeUtrecht
17 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 17 november 2021, Utrecht
event 18 november 2021, Utrecht
computer Online: Virtual
17 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 17 november 2021, Virtual
event 18 november 2021, Virtual
placeZwolle
17 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 17 november 2021, Zwolle
event 18 november 2021, Zwolle

Beschrijving

In de ITIL 4 Foundation training ontwikkel je kennis over de kern van ITIL 4 en de toepassing ervan in de praktijk. De methode kan een significante bijdrage leveren aan het optimaliseren van de IT-diensten van een organisatie in de moderne wereld. Na afloop van de training ben je in staat het officiële ITIL 4 Foundation succesvol af te ronden.

In de ITIL 4 Foundation training ontwikkel je kennis over ITIL 4 en de toepassing ervan in de praktijk. ITIL 4 is in 2019 gepresenteerd als de opvolger van ITIL v3. De kern van ITIL 4 wordt gevormd door het Service Value System (SVS) en het Four-Dimension Model. ITIL 4 biedt IT-professionals en andere medewerkers inzichten en handvatten voor de leverin…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, ITIL Foundation en ITIL v3.

In de ITIL 4 Foundation training ontwikkel je kennis over de kern van ITIL 4 en de toepassing ervan in de praktijk. De methode kan een significante bijdrage leveren aan het optimaliseren van de IT-diensten van een organisatie in de moderne wereld. Na afloop van de training ben je in staat het officiële ITIL 4 Foundation succesvol af te ronden.

In de ITIL 4 Foundation training ontwikkel je kennis over ITIL 4 en de toepassing ervan in de praktijk. ITIL 4 is in 2019 gepresenteerd als de opvolger van ITIL v3. De kern van ITIL 4 wordt gevormd door het Service Value System (SVS) en het Four-Dimension Model. ITIL 4 biedt IT-professionals en andere medewerkers inzichten en handvatten voor de levering van IT-diensten. IT-diensten zijn in de moderne wereld een belangrijk onderdeel van het primaire bedrijfsproces. Het is voor organisaties dus cruciaal dat IT-diensten optimaal ingericht zijn. ITIL 4 kan hier significant aan bijdragen. Door de updates is ITIL 4 namelijk geen verzameling meer van vooraf gedefinieerde processen. De methode is flexibel en te combineren met andere best-practices, zoals Lean, Agile en DevOps. De flexibiliteit zorgt ervoor dat optimale waarde (co-)creatie mogelijk is voor organisaties.

De ITIL 4 Foundation training is geschikt voor iedereen die zich wil ontwikkelen in de wereld van IT service management. Tijdens de training ontwikkel je inzicht in het belang van de perfecte IT dienstverlening waarbij je ook handvatten krijgt om dit in de praktijk te realiseren.

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de ITIL 4 Foundation training. Sluit dit niet volledig aan bij je wensen en behoeften? De ervaren trainingsadviseurs van ExplainiT ontwikkelen graag in samenspraak een trainingsprogramma op basis van je praktijksituatie met als doel een optimaal leerrendement.
IT Service Management

Waarde
(Co-)creatie
Service relaties
Uitkomsten
Customer experience

Four-dimension model

Organisaties & mensen
Informatietechnologie
Partners & leveranciers
Waardestromen & processen

Service Value System (SVS)

Guiding principles
Governance
Service value chain
Management practices
Continual improvement

Guiding principles

Focus on value
Start where you are
Progress iteratively with feedback
Collaborate and promote visibility
Think and work holistically
Keep it simple and practical
Optimize and automate

Service value chain

Plan
Improve
Engage
Design and transition
Obtain/build
Deliver and support

Management practices

General management practices
Service management practices
Technical management practices

De ITIL 4 Foundation training wordt gegeven door geaccrediteerde ITIL trainers die allereerst de theorie behandelen. De theorie wordt vervolgens gebruikt om de methode in de praktijk te brengen door middel van praktische oefeningen. Iedere cursist ontvangt tijdens de training geaccrediteerd trainingsmateriaal dat volledig voldoet aan de richtlijnen van Axelos (de eigenaar van ITIL®). Aan de hand van theoretische oefeningen, praktische oefeningen en zelfstudie heb je de kennis opgedaan die nodig is om het ITIL 4 Foundation examen succesvol te kunnen maken. Onze trainers bieden je tevens tips en proefexamens om je verder te ondersteunen.

Door deze ITIL 4 Foundation training te volgen, bereid je je optimaal voor op het ITIL 4 Foundation examen. Je maakt tijdens de training kennis met de belangrijkste begrippen van IT service management, het four-dimension model, het Service Value System, de guiding principles, de service value chain en de management practices. Na afloop van de training kunnen deelnemers bijdragen aan het professionaliseren van de eigen IT-organisatie door de belangrijkste principes van ITIL 4 toe te passen in de dagelijkse praktijk.

9,5
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Benny Vriends
9
ITIL® 4 Foundation

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Door het bespreken van (onze) praktijkcases legde je al snel de link met de werkvloer om situaties te gaan herkennen." - 25-02-2020 14:16

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Doo… alles lezen - 25-02-2020 14:16

starstarstarstarstar
Jan Leugers
10
ITIL® 4 Foundation

"Moeizaam begonnen aan de training. Had het lastig om me in de groep te werken, maar zowel trainer als begeleiders hielpen me er over heen. Uiteindelijk écht veel geleerd en dat is waar het om gaat." - 14-01-2020 14:35

"Moeizaam begonnen aan de training. Had het lastig om me in de groep te werken, maar zowel trainer als begeleiders hielpen me er over heen. U… alles lezen - 14-01-2020 14:35

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.