Amazon specialist (virtueel)
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeVirtueel 19 dec. 2024 tot 23 dec. 2024Toon rooster event 19 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 23 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
placeVirtueel 1 apr. 2025 tot 1 jul. 2025Toon rooster event 1 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 1 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
placeVirtueel 1 apr. 2025 tot 1 dec. 2025Toon rooster event 1 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 1 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
placeVirtueel 1 apr. 2025 tot 26 sep. 2025Toon rooster event 1 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 26 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
placeVirtueel 1 apr. 2025 tot 8 apr. 2025Toon rooster event 1 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 8 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
placeVirtueel 24 jun. 2025 tot 1 jul. 2025Toon rooster event 24 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 1 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
placeVirtueel 24 jun. 2025 tot 1 dec. 2025Toon rooster event 24 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 1 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
placeVirtueel 24 jun. 2025 tot 26 sep. 2025Toon rooster event 24 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 26 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
placeVirtueel 19 sep. 2025 tot 26 sep. 2025Toon rooster event 19 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 26 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
placeVirtueel 19 sep. 2025 tot 1 dec. 2025Toon rooster event 19 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 1 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
placeVirtueel 24 nov. 2025 tot 1 dec. 2025Toon rooster event 24 november 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 1 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon advertising |
Beschrijving
Waarom een training bij Edumia?
★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of
digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de
beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Waarom een training bij Edumia?
★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of
digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de
beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
- Je verkrijgt diepgaande kennis over verkopen via Amazon én Amazon advertising, zodat je zelf Amazon accounts kunt opzetten en inrichten.
- Je verkrijgt inzicht in het selecteren van de juiste (private label) producten en bijbehorende leveranciers.
- Je kunt een waardevolle product propositie maken die structureel bovenaan staat in de Amazon zoekresultaten.
- Je verkrijgt inzicht in het verwerken, managen en verzenden van Amazon orders.
- Je verkrijgt inzicht in het SEO optimaliseren van je productlisting om het meest optimale rendement uit Amazon te halen.
- Je bent instaat om aan de hand van data je resultaten te monitoren en analyseren ten behoeve van groei in verkopen of verbetering van andere KPI’s.
- Je leert de verschillen tussen automatische- en handmatige advertentie campagnes en kunt beide campagnetypen effectief inzetten.
- Je kunt Sponsored Products, -Brands én -Display (remarketing) campagnes creëren en optimaliseren.
- Je leert hoe je met tools (waaronder Helium 10) de effectiviteit van je advertising werkzaamheden kunt verbeteren.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses (waaronder experimenten en A/B testen) leer je kansen ontdekken om groei te realiseren.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Amazon (advertising) account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Opbouw van de training
De Amazon specialist training bestaat uit twee trainingsdagen en is samengesteld op basis van twee trainingen die perfect op elkaar aansluiten:- Verkopen via Amazon
- Amazon advertising
Voorkennis
Voorkennis van verkopen via Amazon en/of Amazon advertising is niet noodzakelijk.Dag 1
- Introductie in verkopen via Amazon.
- Creëren van plan aanpak en stellen van doelen.
- Lijst met potentiële (private label) producten (met voldoende vraag/marge) samenstellen.
- Inkopen van producten bij betrouwbare (Chinese) leveranciers (o.a. zoektocht, contact leggen, betaalopties, verzekeren en verzenden).
- Amazon account aanmaken.
- Amazon account inrichten (producten opvoeren).
- Product propositie maken (o.a. toepassen van SEO via titels en zoekwoordonderzoek, foto’s maken en omschrijven, de ‘buy-box’, merknaam bedenken en registreren en design verpakking).
- Focus en belangrijke indicatoren van de ‘Amazon Customer Journey’.
- Producten lanceren en genereren van de eerste reviews.
- Verwerken van Amazon orders en voorraadmanagement.
- Verzenden vanuit Nederland of via Fullfillment By Amazon (FBA).
- BTW regelgeving in het buitenland (en hoe te verwerken in de administratie).
- Productlisting optimaliseren (o.a. statistieken analyseren, A/B testen, zoekwoorden verwerken in listing en reviews laten groeien).
- Uitbouwen Amazon business (o.a. meerdere producten, via social media en maillist opbouwen).
- Tips en tools voor meer verkoop.
Dag 2
- Introductie (en potentieel van) Amazon advertising.
- Opzetten van automatische campagnes.
- Opzetten van handmatige via zoekwoorden getargete campagnes.
- Helium 10 (software) in je voordeel gebruiken.
- Opzetten van Sponsored Products campagnes.
- Opzetten van Sponsored Brands campagnes.
- Inzet van video targeting.
- Inzet van Sponsored Display product targeting.
- Inzet van Sponsored Display remarketing.
- Producten laten ranken op de eerste pagina.
- Periodieke rapporten creëren en analyseren.
Dag 1
- Introductie in verkopen via Amazon.
- Creëren van plan aanpak en stellen van doelen.
- Lijst met potentiële (private label) producten (met voldoende vraag/marge) samenstellen.
- Inkopen van producten bij betrouwbare (Chinese) leveranciers (o.a. zoektocht, contact leggen, betaalopties, verzekeren en verzenden).
- Amazon account aanmaken.
- Amazon account inrichten (producten opvoeren).
- Product propositie maken (o.a. toepassen van SEO via titels en zoekwoordonderzoek, foto’s maken en omschrijven, de ‘buy-box’, merknaam bedenken en registreren en design verpakking).
- Focus en belangrijke indicatoren van de ‘Amazon Customer Journey’.
- Producten lanceren en genereren van de eerste reviews.
- Verwerken van Amazon orders en voorraadmanagement.
- Verzenden vanuit Nederland of via Fullfillment By Amazon (FBA).
- BTW regelgeving in het buitenland (en hoe te verwerken in de administratie).
- Productlisting optimaliseren (o.a. statistieken analyseren, A/B testen, zoekwoorden verwerken in listing en reviews laten groeien).
- Uitbouwen Amazon business (o.a. meerdere producten, via social media en maillist opbouwen).
- Tips en tools voor meer verkoop.
Dag 2
- Introductie (en potentieel van) Amazon advertising.
- Opzetten van automatische campagnes.
- Opzetten van handmatige via zoekwoorden getargete campagnes.
- Helium 10 (software) in je voordeel gebruiken.
- Opzetten van Sponsored Products campagnes.
- Opzetten van Sponsored Brands campagnes.
- Inzet van video targeting.
- Inzet van Sponsored Display product targeting.
- Inzet van Sponsored Display remarketing.
- Producten laten ranken op de eerste pagina.
- Periodieke rapporten creëren en analyseren.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.