IJzersterk presenteren
Startdata en plaatsen
Beschrijving
IJzersterk presenteren voor de medewerkers van Inkoop en services van PostNL.
Hoe vang je binnen een aantal seconden de aandacht van je publiek? Hoe breng je een logische structuur aan in je verhaal? Hoe betrek je jouw publiek optimaal bij je onderwerp en maak je contact met je publiek? Kortom: hoe maak én geef je een presentatie die jouw doelgroep overtuigt?
Tijdens onze driedaagse training IJzersterk presenteren leer je samen met je collega's glasheldere presentaties te maken en te geven. Presentaties die mensen in beweging zetten!
Effectieve presentaties
Onderzoeksresultaten, projectvoorstellen, offertes, pitches; we willen dat ze de aandacht van hun ontvangers grijpen én vasthouden. Als je …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
IJzersterk presenteren voor de medewerkers van Inkoop en
services van PostNL.
Hoe vang je binnen een aantal seconden de aandacht van je publiek?
Hoe breng je een logische structuur aan in je verhaal? Hoe betrek
je jouw publiek optimaal bij je onderwerp en maak je contact met je
publiek? Kortom: hoe maak én geef je een presentatie die jouw
doelgroep overtuigt?
Tijdens onze driedaagse training IJzersterk presenteren leer je
samen met je collega's glasheldere presentaties te maken en te
geven. Presentaties die mensen in beweging zetten!
Effectieve presentaties
Onderzoeksresultaten, projectvoorstellen, offertes, pitches; we
willen dat ze de aandacht van hun ontvangers grijpen én vasthouden.
Als je presentaties geeft aan klanten, collega's en opdrachtgevers,
dan wil je snel tot de kern komen en je doelgroep overtuigen. En
dat zonder essentiële inhoud te verliezen. Na de eerste twee dagen
van onze training IJzersterk presenteren ben je in staat om
glasheldere en effectieve presentaties te maken. Terwijl jullie
werken aan je eigen cases leer je:
- een boodschap te formuleren die er toe doet;
- de juiste informatie te selecteren uit een overvloed aan (onderzoeks)gegevens;
- voor een structuur te zorgen die je betoog optimaal ondersteunt;
- titels te maken die logisch en informatief zijn;
- optimaal gebruik te maken van visualisaties;
- een spanningsboog in je presentatie te brengen die je publiek in beweging zet.
Effectief communiceren
Op de derde dag van deze training vergroot je jouw
overtuigingskracht als presentator. Iedereen oefent ter plekke met
verschillende manieren om doelgericht contact te maken en te houden
met het publiek. Geen trucs; we kijken samen wat het beste bij jou
past. We besteden aandacht aan:
- de intro: hoe betrek je jouw publiek optimaal bij je onderwerp en bij jou als persoon;
- contact maken: hoe versterk je op een ontspannen manier je eigen aanwezigheid en maak je op alerte wijze contact met je publiek;
- focus: optimaal gebruik maken van de kracht van jouw concentratie;
- aanboren en gebruiken van je energie en enthousiasme;
- optimaal omgaan met bezwaren en weerstand, “ja, maar…” en het geven en ontvangen van feedback;
- afsluiten: ervoor zorgen dat je doel ook feitelijk na afloop van de presentatie bereikt.
The Pyramid Principle: dé presentatietechniek van
consultants
Wij maken in onze training onder andere gebruik van The Pyramid
Principle. Dit draagt eraan bij dat jullie presentaties tegemoet
komen aan de informatiebehoefte van je doelgroep, gemakkelijk te
begrijpen, beknopt maar volledig, en logisch opgebouwd zijn. De
techniek is ontwikkeld bij McKinsey en wordt door een groeiende
groep interne en externe consultants over de hele wereld toegepast.
Wij hebben deze methode met onze training geïntroduceerd bij onder
meer KPN, KPMG Meijburg, PostNL, De Nederlandsche Bank, ENECO,
TenneT, Altran en House of Performance.
Het programma: een minimum aan theorie, een maximum aan
oefening en persoonlijke aandacht
Tijdens de driedaagse training krijgen jullie een introductie over
de achtergronden en de theorie en passen jullie de werkwijze toe op
je eigen presentaties en die van je collega's. Je leert dus niet
alleen een techniek, maar past deze ook direct toe op je eigen
werk. Tijdens de derde dag geven jullie in een 'masterclassetting'
de presentaties die je in de eerste twee dagen maakte. Iedereen
ontvangt persoonlijke feedback en adviezen.
Alle trainingsdagen beginnen om 10.00 uur en eindigen om 17.00 uur
en worden gehouden op een locatie naar keuze.
Bij de training hoort:
- ons boek 'Een ijzersterk verhaal';
- individuele sterkte/zwakte-analyses van de eigen presentatie en presentatiestijl;
- oefenmateriaal;
- 3 dagen training;
- 6 maanden individuele begeleiding via telefoon en e-mail na de training
We geven deze training online als dat nodig is vanwege de dan geldende maatregelen tegen het coronavirus.
Jouw presentatie verandert de wereld
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.