Training Neuro Copywriting
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 15 jun. 2023 |
place Almelo 19 jul. 2023 |
placeUtrecht 5 sep. 2023 |
placeUtrecht 11 okt. 2023 |
placeUtrecht 2 nov. 2023 |
place Almelo 14 dec. 2023 |
placeUtrecht 17 jan. 2024 |
Beschrijving
Online wemelt het van de teksten. Over ieder mogelijk onderwerp is al eens geschreven. Soms krijg je er hartkloppingen van... Want hoe zorg je dat een lezer zich juist door jouw tekst aangesproken voelt?
Je kunt (redelijk) goed schrijven - dat is het probleem op zich niet. Maar de lezer ook daadwerkelijk overtuigen en aanzetten tot actie? Iedere tekst weer? Dat is een ander verhaal.
Ze zeggen dan vaak: kruip in de huid van je lezer. Dat is slechts het begin. Het geheim van succesvolle teksten zit namelijk in het brein. In deze interactieve training van 1 dag komen daarom neuromarketing en copywriting samen. Je ontdekt met welke technieken uit de gedrags- en neurowetenschappen je van een g…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Online wemelt het van de teksten. Over ieder mogelijk onderwerp is al eens geschreven. Soms krijg je er hartkloppingen van... Want hoe zorg je dat een lezer zich juist door jouw tekst aangesproken voelt?
Je kunt (redelijk) goed schrijven - dat is het probleem op zich niet. Maar de lezer ook daadwerkelijk overtuigen en aanzetten tot actie? Iedere tekst weer? Dat is een ander verhaal.
Ze zeggen dan vaak: kruip in de huid van je lezer. Dat is slechts het begin. Het geheim van succesvolle teksten zit namelijk in het brein. In deze interactieve training van 1 dag komen daarom neuromarketing en copywriting samen. Je ontdekt met welke technieken uit de gedrags- en neurowetenschappen je van een goede basistekst converterende copy maakt. Alles voor het ultieme doel: die click, sale, inschrijving of reactie.
Voor wie?
De basis van copywriting heb je wel onder de knie, maar hoe ga je nou écht het verschil maken?
Je weet dat de teksten die je schrijft meer conversie kunnen opleveren, maar je weet niet aan welke knoppen je moet draaien.
Je vindt het fascinerend hoe het menselijk brein werkt en hoe je met jouw copy het gedrag van de lezer kunt beïnvloeden, maar ja waar begin je?
Als deze vragen herkenbaar voor je zijn, is deze training voor jou. Jij bent een (digital) marketeer, marketing-/communicatieprofessional, (zelfstandig) ondernemer of tekstschrijver die veel copy schrijft en daarmee (nóg) meer impact wil maken.
Programma
In de training komen beïnvloedingsprincipes van onder meer Kahneman, Newberg, Zhang, Ariely en Schwartz aan bod - en natuurlijk mag ook Cialdini niet ontbreken. Je ontdekt wat anchoring is, hoe prijspsychologie werkt en wat de but you are free-techniek voor je conversie kan doen. Je leert over processing fluency, Cunningham's law, het blemishing-effect, the paraox of choice, het decoy effect, de peak-end rule en het cocktail party-effect. Je leert wat Joseph Sugarmann bedoelt met 'seeds of curiosity'. En je ontdekt waarom je reactance moet vermijden (en hoe je dat doet), wat gaze cueing is en hoe je omgekeerde psychologie inzet.
Door de combinatie van theorie en cases uit de praktijk heb je
na deze dag nieuwe inzichten die
je direct kunt toepassen in je
webteksten, social media-posts en campagnes. En omdat schrijven
doen is, ga je tijdens de training ook direct met een eigen tekst
aan de slag. Schrappen, herschrijven, aanscherpen: er is voldoende
tijd om de besproken theorie in de praktijk toe te passen.
In de middag nemen we tot slot samen de teksten van alle deelnemers
kritisch onder de loep. Zo leer je van je eigen tekst, maar óók van
die van andere professionals.
Resultaat
Na het volgen van deze training:
- Weet je hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt, zodat je het kijkt- en leesgedrag van jouw lezers kunt beïnvloeden;
- Begrijp je hoe het menselijk brein keuzes maakt en wat dit voor jouw teksten betekent;
- Zet jij psychologische technieken in om van een goede basistekst converterende copy te maken;
Na afloop ontvang je een certificaat 'Neuro Copywriting'.
De specialist van in-house agencies
Het geheim van de movers and shakers in de markt? Digitale denkkracht en doe-mentaliteit zelf in huis hebben. Daarom zijn we dé specialist in het ontwikkelen van een in-house agency. We bouwen het team, leiden mensen op en coachen de top desnoods dagelijks naar baanbrekend resultaat. Met een daadkrachtig in-house agency kan elke organisatie de concurrentie voorblijven. En de beste mensen met een glimlach aan zich binden.
Maatschappelijke impact
Digitalisering is een belangrijke aanjager voor economische
groei voor Nederland. Daarnaast speelt digitale innovatie een
belangrijke rol bij het oplossen van belangrijke maatschappelijke
vraagstukken, zoals het betaalbaar en toegankelijk houden van de
zorg, onze veiligheid en de energietransitie.
Nederland kent negen topsectoren - sectoren waar onderzoekscentra
en het bedrijfsleven wereldwijd in willen uitblinken - waaronder de
Creative Industrie. De rode draad voor alle topsectoren is
technologie en innovatie. Geen sector of bedrijf kan hier nog
zonder.
Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden en verandert de manier
waarop we leven en werken. Om de sterke internationale positie van
Nederland in digitale innovatie vast te houden en te verbeteren,
heeft Nederland meer digitaal vaardige professionals en
tech-geschoolden nodig. Er is namelijk sprake van een substantieel
en structureel tekort aan digital brains in ons
land.
Adwise Academy helpt bedrijven,organisaties en professionals een
blijvende voorsprong op te bouwen in de digitale transformatie. Met
game-changing opleidingen voor digital marketing en innovatie, maar
ook met persoonlijke ontwikkelingstrajecten, het Continuous
learning Program (CLP) en traineeships.
Zo heeft Adwise Academy met het Development Traineeship diverse
professionals omgeschoold tot softwareontwikkelaars, met
baangarantie. Bovendien zijn wij sparrings- en ontwikkelpartner van
bedrijven en organisaties én professionals die future proof willen
zijn en blijven.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.