Training Neuro Copywriting

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Anouk van Leussen
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Neuro Copywriting

Adwise Academy B.V.
Logo van Adwise Academy B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Adwise Academy B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
15 jun. 2023
25% korting
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 15 juni 2023, 09:30-16:00, Utrecht
place Almelo
19 jul. 2023
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 19 juli 2023, 09:30-16:00, Almelo
placeUtrecht
5 sep. 2023
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 5 september 2023, 09:30-16:00, Utrecht
placeUtrecht
11 okt. 2023
10% korting
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 11 oktober 2023, 09:30-16:00, Utrecht
placeUtrecht
2 nov. 2023
10% korting
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 2 november 2023, 09:30-16:00, Utrecht
place Almelo
14 dec. 2023
10% korting
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 14 december 2023, 09:30-16:00, Almelo
placeUtrecht
17 jan. 2024
10% korting
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 17 januari 2024, 09:30-16:00, Utrecht

Beschrijving

Online wemelt het van de teksten. Over ieder mogelijk onderwerp is al eens geschreven. Soms krijg je er hartkloppingen van... Want hoe zorg je dat een lezer zich juist door jouw tekst aangesproken voelt? 

Je kunt (redelijk) goed schrijven - dat is het probleem op zich niet. Maar de lezer ook daadwerkelijk overtuigen en aanzetten tot actie? Iedere tekst weer? Dat is een ander verhaal.

Ze zeggen dan vaak: kruip in de huid van je lezer. Dat is slechts het begin. Het geheim van succesvolle teksten zit namelijk in het brein. In deze interactieve training van 1 dag komen daarom neuromarketing en copywriting samen. Je ontdekt met welke technieken uit de gedrags- en neurowetenschappen je van een g…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Neuromarketing, Copywriting, Schrijven voor het web, Online marketing en SEO.

Online wemelt het van de teksten. Over ieder mogelijk onderwerp is al eens geschreven. Soms krijg je er hartkloppingen van... Want hoe zorg je dat een lezer zich juist door jouw tekst aangesproken voelt? 

Je kunt (redelijk) goed schrijven - dat is het probleem op zich niet. Maar de lezer ook daadwerkelijk overtuigen en aanzetten tot actie? Iedere tekst weer? Dat is een ander verhaal.

Ze zeggen dan vaak: kruip in de huid van je lezer. Dat is slechts het begin. Het geheim van succesvolle teksten zit namelijk in het brein. In deze interactieve training van 1 dag komen daarom neuromarketing en copywriting samen. Je ontdekt met welke technieken uit de gedrags- en neurowetenschappen je van een goede basistekst converterende copy maakt. Alles voor het ultieme doel: die click, sale, inschrijving of reactie. 

Voor wie?

De basis van copywriting heb je wel onder de knie, maar hoe ga je nou écht het verschil maken?

Je weet dat de teksten die je schrijft meer conversie kunnen opleveren, maar je weet niet aan welke knoppen je moet draaien.

Je vindt het fascinerend hoe het menselijk brein werkt en hoe je met jouw copy het gedrag van de lezer kunt beïnvloeden, maar ja waar begin je?

Als deze vragen herkenbaar voor je zijn, is deze training voor jou. Jij bent een (digital) marketeer, marketing-/communicatieprofessional, (zelfstandig) ondernemer of tekstschrijver die veel copy schrijft en daarmee (nóg) meer impact wil maken.

Programma

In de training komen beïnvloedingsprincipes van onder meer Kahneman, Newberg, Zhang, Ariely en Schwartz aan bod - en natuurlijk mag ook Cialdini niet ontbreken. Je ontdekt wat anchoring is, hoe prijspsychologie werkt en wat de but you are free-techniek voor je conversie kan doen. Je leert over processing fluency, Cunningham's law, het blemishing-effect, the paraox of choice, het decoy effect, de peak-end rule en het cocktail party-effect. Je leert wat Joseph Sugarmann bedoelt met 'seeds of curiosity'. En je ontdekt waarom je reactance moet vermijden (en hoe je dat doet), wat gaze cueing is en hoe je omgekeerde psychologie inzet.

Door de combinatie van theorie en cases uit de praktijk heb je na deze dag nieuwe inzichten die je direct kunt toepassen in je webteksten, social media-posts en campagnes. En omdat schrijven doen is, ga je tijdens de training ook direct met een eigen tekst aan de slag. Schrappen, herschrijven, aanscherpen: er is voldoende tijd om de besproken theorie in de praktijk toe te passen.
In de middag nemen we tot slot samen de teksten van alle deelnemers kritisch onder de loep. Zo leer je van je eigen tekst, maar óók van die van andere professionals.

Resultaat

Na het volgen van deze training:

  • Weet je hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt, zodat je het kijkt- en leesgedrag van jouw lezers kunt beïnvloeden;
  • Begrijp je hoe het menselijk brein keuzes maakt en wat dit voor jouw teksten betekent;
  • Zet jij psychologische technieken in om van een goede basistekst converterende copy te maken;

Na afloop ontvang je een certificaat 'Neuro Copywriting'.

De specialist van in-house agencies

Het geheim van de movers and shakers in de markt? Digitale denkkracht en doe-mentaliteit zelf in huis hebben. Daarom zijn we dé specialist in het ontwikkelen van een in-house agency. We bouwen het team, leiden mensen op en coachen de top desnoods dagelijks naar baanbrekend resultaat. Met een daadkrachtig in-house agency kan elke organisatie de concurrentie voorblijven. En de beste mensen met een glimlach aan zich binden.

Maatschappelijke impact

Digitalisering is een belangrijke aanjager voor economische groei voor Nederland. Daarnaast speelt digitale innovatie een belangrijke rol bij het oplossen van belangrijke maatschappelijke vraagstukken, zoals het betaalbaar en toegankelijk houden van de zorg, onze veiligheid en de energietransitie.
Nederland kent negen topsectoren - sectoren waar onderzoekscentra en het bedrijfsleven wereldwijd in willen uitblinken - waaronder de Creative Industrie. De rode draad voor alle topsectoren is technologie en innovatie. Geen sector of bedrijf kan hier nog zonder. 
Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden en verandert de manier waarop we leven en werken. Om de sterke internationale positie van Nederland in digitale innovatie vast te houden en te verbeteren, heeft Nederland meer digitaal vaardige professionals en tech-geschoolden nodig. Er is namelijk sprake van een substantieel en structureel tekort aan digital brains in ons land.

Adwise Academy helpt bedrijven,organisaties en professionals een blijvende voorsprong op te bouwen in de digitale transformatie. Met game-changing opleidingen voor digital marketing en innovatie, maar ook met persoonlijke ontwikkelingstrajecten, het Continuous learning Program (CLP) en traineeships.
Zo heeft Adwise Academy met het Development Traineeship diverse professionals omgeschoold tot softwareontwikkelaars, met baangarantie. Bovendien zijn wij sparrings- en ontwikkelpartner van bedrijven en organisaties én professionals die future proof willen zijn en blijven. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Anouk van Leussen
Anouk van Leussen
Ik leer jou om een betere copywriter te worden voor jouw bedrijf

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Adwise Academy B.V., om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.