Training Het voeren van functioneringsgesprekken

Type product
Tijdsduur
Startdatum en plaats

Training Het voeren van functioneringsgesprekken

Tailor iT
Logo van Tailor iT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 Tailor iT heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 9 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Al onze trainingen kunnen in plaats van een Open Rooster training ook als (Privé) maatwerktraining gevolgd worden. Omdat een privé-/maatwerktraining afgestemd is op de werkzaamheden en opleidingsbehoeftes van de cursisten, kan de trainingsduur vaak worden ingekort naar de helft van de tijd.

Daarnaast hoeven de cursisten niet te reizen, en kan de training op een in overleg te plannen datum plaatsvinden.

En dit alles tegen dezelfde tarieven als een Open Rooster training !!

“Had ik alweer ruzie met Clara tijdens het jaarlijkse functioneringsgesprek. Hoe komt dat toch?”
“Ik heb het gevoel dat ik alles moet doen tijdens ons functioneringsgesprek. Het is toch een gezamenlijk gesprek!”

Een functioneringsgesprek is het periodiek overleg tussen de leidinggevende en een medewerker om te komen tot een besprekening van de taakinhoud en de wijze waarop taken van de functie worden uitgevoerd. Ook het wederzijds functioneren in de werksituatie komt daarbij uitdrukkelijk aan de orde. Uitgangspunten voor het functioneringsgesprek is de huidige functie-inhoud, zoals vastgelegd in de functiebeschrijving.

Doorgaans wordt er een keer per jaar een functioneringsgesprek met een m…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Al onze trainingen kunnen in plaats van een Open Rooster training ook als (Privé) maatwerktraining gevolgd worden. Omdat een privé-/maatwerktraining afgestemd is op de werkzaamheden en opleidingsbehoeftes van de cursisten, kan de trainingsduur vaak worden ingekort naar de helft van de tijd.

Daarnaast hoeven de cursisten niet te reizen, en kan de training op een in overleg te plannen datum plaatsvinden.

En dit alles tegen dezelfde tarieven als een Open Rooster training !!

“Had ik alweer ruzie met Clara tijdens het jaarlijkse functioneringsgesprek. Hoe komt dat toch?”
“Ik heb het gevoel dat ik alles moet doen tijdens ons functioneringsgesprek. Het is toch een gezamenlijk gesprek!”

Een functioneringsgesprek is het periodiek overleg tussen de leidinggevende en een medewerker om te komen tot een besprekening van de taakinhoud en de wijze waarop taken van de functie worden uitgevoerd. Ook het wederzijds functioneren in de werksituatie komt daarbij uitdrukkelijk aan de orde. Uitgangspunten voor het functioneringsgesprek is de huidige functie-inhoud, zoals vastgelegd in de functiebeschrijving.

Doorgaans wordt er een keer per jaar een functioneringsgesprek met een medewerker gevoerd. Het is een tweezijdig gesprek waarbij de leidinggevende in eerste instantie het initiatief heeft. Het is van groot belang om je als leidinggevende goed voor te bereiden op het gesprek, zeker als het gaat om het maken en nakomen van afspraken. Goede beheersing van gespreksvaardigheid is een belangrijk uitgangspunt.

In het eerste dagdeel wordt door middel van theorie en door de deelnemers ingebrachte casuïstiek vormgegeven aan het functioneringsgesprek. Aan de orde komen:

  • Definitie functioneringsgesprek en bepaling doelstelling van het gesprek
  • Voorwaarden voor vruchtbare gespreksvoering
  • Opstellen agenda
  • Gesprekshouding
  • Ontvangen en geven van feedback
  • Verbeteren van werkgedrag en het omgaan met fouten

In de aansluitende 2 dagdelen wordt met behulp van een professionele acteur geoefend met het voeren van functioneringsgesprekken

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.