SRM

Adres:

Marnixstraat 317
1016TB Amsterdam

8,3
Gemiddeld cijfer voor SRM
Gebaseerd op 1.073 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie-A

"De opleiding is overzichtelijk en bruikbaar voor iedereen die werkt of wil werken binnen het vak Marketingcommunicatie. Hoewel er tijdens de opleiding wel enige miscommunicatie was over het verschil tussen de stof uit het boek en uit de lessen, heb ik toch heel veel bruikbaars informatie geleerd die ik nu al kan toepassen in mijn werk als marketeer." - 12-06-2018 00:00

"De opleiding is overzichtelijk en bruikbaar voor iedereen die werkt of wil werken binnen het vak Marketingcommunicatie. Hoewel er tijdens de… alles lezen - 12-06-2018 00:00

Beschrijving

SRM Marketing- en Communicatieopleidingen

Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders. De slagingspercentages liggen ver boven het landelijk gemiddelde, de evaluaties zijn zeer positief en het leerrendement is hoog. Maar hoe komt het nu dat het leerrendement in SRM-opleidingen zo hoog is?

Een praktijkgericht leerconcept

Opleidingen van SRM richten zich op de verder…

Lees de volledige beschrijving

SRM Marketing- en Communicatieopleidingen

Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders. De slagingspercentages liggen ver boven het landelijk gemiddelde, de evaluaties zijn zeer positief en het leerrendement is hoog. Maar hoe komt het nu dat het leerrendement in SRM-opleidingen zo hoog is?

Een praktijkgericht leerconcept

Opleidingen van SRM richten zich op de verdere ontwikkeling van (online) marketeers en communicatieprofessionals. Hierbij staan de competenties en vaardigheden centraal die de professional aanzienlijk beter laten presteren in hun huidige functie, alsook een volgende stap in hun carrière mogelijk maken. SRM ontwikkelde een leerconcept dat optimaal leerrendement faciliteert door effectieve leersituaties te creëren die heel dicht bij de dagelijkse beroepspraktijk komen. “Tijdens de eerste bijeenkomst word je als deelnemer direct in de leerstand gezet. Er wordt een 'gap' gecreëerd tussen waar je nu staat, en waar je als marketing- of communicatieprofessional heen wilt groeien”, vertelt John van der Stam, Algemeen directeur bij SRM. Om de zintuigen optimaal te prikkelen, vindt dit alles plaats in een setting die het zintuiglijk leren stimuleert, waarbij wordt verondersteld dat mensen zich veel meer een sfeer en gebeurtenissen herinneren dan teksten of cijfers. “Zo blijft de gepresenteerde content veel beter hangen, is het leerrendement hoger en is de deelnemer gedurende de gehele opleiding optimaal gemotiveerd”.

Gedurende de opleiding wordt ieder deelonderwerp verzorgd door een topdocent die de theorie dagelijks in de praktijk brengt. “De docent is hierdoor perfect in staat om de deelnemer uit te dagen om het referentiekader te vergroten en de gepresenteerde kennis en inzichten, middels het maken van cases en opdrachten, te vertalen naar praktische vaardigheden in de dagelijkse beroepspraktijk”, zegt Stephan Stegeman, Online marketeer bij SRM. Tussen de bijeenkomsten door wordt de deelnemer ondersteund bij het leren van de theorie via een e-learning tool. Vervolgens brengt hij of zij het geleerde direct in de praktijk met een case of opdracht. De docent geeft in de volgende bijeenkomst altijd feedback op de uitwerking van de deelnemer.

Alles valt op zijn plek

Het hoogtepunt van de opleiding is het afsluitende weekend: de live case. Deelnemers werken in kleine groepjes een weekend lang onder tijdsdruk aan een oplossing voor een probleem waar een aansprekende opdrachtgever mee kampt. “Het oplossen van de live case komt dusdanig dicht bij de dagelijkse realiteit van een deelnemer dat het leren gemakkelijker gaat en de deelnemer beter onthoudt wat hij of zij leert. Contextspecifiek leren, noemt men dat”, licht Van der Stam toe. Aan het eind van het weekend presenteren de groepjes hun oplossing en de opdrachtgever kiest de beste oplossing voor haar probleem. Dit gamification element vergroot de motivatie aanzienlijk en stimuleert resultaatgericht denken bij de deelnemer. Na afloop van het weekend is de deelnemer optimaal klaargestoomd voor het examentraject.

De waardering van de deelnemer voor de aanpak van SRM blijkt uit de Net Promoter Score van 45%. Ter vergelijking: in Nederland ligt de gemiddelde NPS tussen de 5 en 10%. Onderzoek onder oud-deelnemers van SRM en hun werkgevers wijst bovendien uit dat het leerrendement hoog is: deelnemers van SRM presteren dankzij hun opleiding gemiddeld 38% beter in hun functie. Hét bewijs dat een opleiding van SRM de ideale manier is om de volgende stap in je carrière mogelijk te maken.

8,3
Gemiddeld cijfer voor SRM
Gebaseerd op 1.073 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie-A

"De opleiding is overzichtelijk en bruikbaar voor iedereen die werkt of wil werken binnen het vak Marketingcommunicatie. Hoewel er tijdens de opleiding wel enige miscommunicatie was over het verschil tussen de stof uit het boek en uit de lessen, heb ik toch heel veel bruikbaars informatie geleerd die ik nu al kan toepassen in mijn werk als marketeer." - 12-06-2018 00:00

"De opleiding is overzichtelijk en bruikbaar voor iedereen die werkt of wil werken binnen het vak Marketingcommunicatie. Hoewel er tijdens de… alles lezen - 12-06-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Morshuis, Mirjam (M.G.M.)
9
Adviesvaardigheden

"Je leert veel over gesprekken en hoe je om moet gaan met verschillende type mensen. Hoe bereid je een gesprek voor en hoe anticipeer je op verschillende situaties. Heel herkenbaar allemaal." - 11-06-2018 00:00

"Je leert veel over gesprekken en hoe je om moet gaan met verschillende type mensen. Hoe bereid je een gesprek voor en hoe anticipeer je op v… alles lezen - 11-06-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Rijkse, Joost (J.M.)
8
Online communicatie

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet altijd het idee wat er allemaal mogelijk is. Deze opleiding helpt daarbij." - 08-06-2018 00:00

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet alt… alles lezen - 08-06-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Customer Journey (Marketing en Communicatie)

"Ik ben heel erg te spreken over de tweedaagse. Ik heb ook al eerder in de evaluaties van de avondtrainingen aangegeven dat er naar mijn idee meer oefeningen in voor mogen komen. Ik ben absoluut van learning by doing. Maar overal veel van opgestoken en zeker een aanrader om te doen. " - 22-05-2018 00:00

"Ik ben heel erg te spreken over de tweedaagse. Ik heb ook al eerder in de evaluaties van de avondtrainingen aangegeven dat er naar mijn idee… alles lezen - 22-05-2018 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Weerkamp, Heleen (H.M.B.)
6
Het Strategisch Communicatieplan

"Ik beveel SRM graag aan , alleen niet deze training voor ervaren communicado's. Voor hen is het weinig nieuw / geen mogelijkheid om het toe te passen. Voor minder ervaren adviseurs was er veel in weinig tijd." - 22-05-2018 00:00

"Ik beveel SRM graag aan , alleen niet deze training voor ervaren communicado's. Voor hen is het weinig nieuw / geen mogelijkheid om het toe … alles lezen - 22-05-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Vermeulen, Corina (C.G.)
8
Online communicatie essentials

"Op zich had ik redelijk wat voorkennis opgebouwd uit eigen ervaring. De opleiding bevestigde zaken, ontkrachtte zaken en heeft veel nieuwe zaken/inzichten opgeleverd. En nieuwe kennis. Het was pittig, maar zeer waardevol. " - 18-05-2018 00:00

"Op zich had ik redelijk wat voorkennis opgebouwd uit eigen ervaring. De opleiding bevestigde zaken, ontkrachtte zaken en heeft veel nieuwe z… alles lezen - 18-05-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Crisiscommunicatie

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoeligheden en hoe je daar goed mee omgaat. (Eigen) praktijk cases verrijken de training. Aanrader. " - 16-05-2018 00:00

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoelighede… alles lezen - 16-05-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Communicatie Adviseur in de Digitale Toekomst

"Deze masterclass gaat verder dan de standaard cursus; even wennen maar dan heb je ook echt een toptijd. Je leert veel, ook over jezelf als adviseur en mens. Had het niet willen missen. " - 15-05-2018 00:00

"Deze masterclass gaat verder dan de standaard cursus; even wennen maar dan heb je ook echt een toptijd. Je leert veel, ook over jezelf als a… alles lezen - 15-05-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Kalverda, Leontien (L.)
9
Masterclass Communicatie Adviseur in de Digitale Toekomst

"Deze masterclass zet je weer even 'aan'. 4 dagen weg uit je werkomgeving, met vakgenoten leren en inspireren. Veel nieuwe inzichten gekregen. Was heel nuttig en zou ik iedere communicatieprofessional aanraden! " - 14-05-2018 00:00

"Deze masterclass zet je weer even 'aan'. 4 dagen weg uit je werkomgeving, met vakgenoten leren en inspireren. Veel nieuwe inzichten gekregen… alles lezen - 14-05-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Online marketeer A

"Goede basiskennis op het gebied van online marketing. Niveau van de diverse lessen vond ik wel heel verschillend. De les over mail had bijvoorbeeld korter gekund en over analytics mocht langer. " - 10-05-2018 00:00

"Goede basiskennis op het gebied van online marketing. Niveau van de diverse lessen vond ik wel heel verschillend. De les over mail had bij… alles lezen - 10-05-2018 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
Online marketeer A

"Het was veel theorie meest leerzaam blijven praktijkopdrachten. Meer zelf doen dus. De inhoud was leerzaam maar er blijft een gat zitten tussen wat je leert en hoe je het echt toepast. " - 10-05-2018 00:00

"Het was veel theorie meest leerzaam blijven praktijkopdrachten. Meer zelf doen dus. De inhoud was leerzaam maar er blijft een gat zitten tus… alles lezen - 10-05-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Veel geleerd voor dagelijkse praktijk. Interessante lessen die inspireerden. Goede docenten uit de praktijk. Weekenden voegden ook veel toe. - Moet ik echt 30 woorden aangeven, ik kom niet op meer woorden.........." - 23-04-2018 00:00

"Veel geleerd voor dagelijkse praktijk. Interessante lessen die inspireerden. Goede docenten uit de praktijk. Weekenden voegden ook veel toe.… alles lezen - 23-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Aacken, Cynthia (C.) van
8
Effectief & creatief schrijven voor communicatiespecialisten

"De docenten hebben veel ervaring en zijn ook nog eens in staat om dit met veel praktische oefeningen en voorbeelden over te brengen. En met een gezonde dosis humor .de tijd vliegt voorbij. In de groep elkaars werk benutten beviel me goed daar leer je meteen zo veel van. " - 20-04-2018 00:00

"De docenten hebben veel ervaring en zijn ook nog eens in staat om dit met veel praktische oefeningen en voorbeelden over te brengen. En met… alles lezen - 20-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Adviesvaardigheden

"Een praktische training, waarin je vaardigheden leert die je in de praktijk kunt toepassen. Aly is een prettige trainer die je echt verder wil helpen om je persoonlijke doelstellingen te behalen. " - 17-04-2018 00:00

"Een praktische training, waarin je vaardigheden leert die je in de praktijk kunt toepassen. Aly is een prettige trainer die je echt verder w… alles lezen - 17-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Interne communicatie

"Verrijkend. De masterclass heeft me flink aan het denken gezet en inzichten gegeven. Vooral dankzij de reflectieverslagen en de hulp van mentor Wilma Kossen. Ik heb handvatten gekregen voor verdere verdieping en ik sta sterker in mijn schoenen." - 13-04-2018 00:00

"Verrijkend. De masterclass heeft me flink aan het denken gezet en inzichten gegeven. Vooral dankzij de reflectieverslagen en de hulp van men… alles lezen - 13-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Gelderen-Wantenaar, Mariska (M.F.) van
8
Senior Communicatieadviseur - BNP niveau 4 (C)

"Het niveau van de lesdagen was goed en de dagen waren erg leuk. Er is weinig ruimte voor oefenen met de stof in deze korte opleiding. Voor een deel komt dat goed met de notitie, maar voor een duurzamer resultaat zou de opleiding mi langer mogen duren. Verder voelde ik me bij SRM wel een nummer. Enerzijds omdat je niet herkend wordt (wat ook wel begrijpelijk is, maar toch niet leuk), anderzijds doordat SRM twitter geen tweets/mentions van cursisten beantwoordt/deelt, maar wel die van eigen docenten bv. Het lijkt me dat jullie het goede voorbeeld zouden moeten geven. Ik ben wel heel blij deze opleiding te hebben gedaan, het heeft me zeker meer bagage gegeven voor het uitoefenen van mijn werk op meer strategisch niveau. Verder is het net als met autorijden, je leert het verder in de praktijk." - 12-04-2018 00:00

"Het niveau van de lesdagen was goed en de dagen waren erg leuk. Er is weinig ruimte voor oefenen met de stof in deze korte opleiding. Voor e… alles lezen - 12-04-2018 00:00

starstarstarstarstar
Peters, Linda (L.M.)
10
Communicatiemedewerker / Junior adviseur- BNP niveau 3 (B)

"Wat deze opleiding bijzonder maakt is dat de trainers vakgenoten zijn. Zij nemen je mee in de stof met voorbeelden uit hen eigen vak. dit maakt het beeldend en begrijpbaar. daarbij kun je gelijk gerichte vragen stellen." - 12-04-2018 00:00

"Wat deze opleiding bijzonder maakt is dat de trainers vakgenoten zijn. Zij nemen je mee in de stof met voorbeelden uit hen eigen vak. dit ma… alles lezen - 12-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Communicatiemedewerker / Junior adviseur- BNP niveau 3 (B)

"Ik heb van deze opleiding veel geleerd, het programma zat inhoudelijk goed in elkaar, was afwisselend, goede docenten. Persoonlijk vond ik het wel veel huiswerk naast een fulltime (40 uur per week) drukke baan. Organisatorisch was het niet altijd even strak geregeld." - 11-04-2018 00:00

"Ik heb van deze opleiding veel geleerd, het programma zat inhoudelijk goed in elkaar, was afwisselend, goede docenten. Persoonlijk vond ik h… alles lezen - 11-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Interne communicatie

"De masterclass interne communicatie heeft mijn kijk op het vakgebied verruimd. De nieuwe inzichten en inspiratie die ik hiermee heb verkregen stellen mij in staat om mijn adviseursrol in de organisatie te verstevigen." - 09-04-2018 00:00

"De masterclass interne communicatie heeft mijn kijk op het vakgebied verruimd. De nieuwe inzichten en inspiratie die ik hiermee heb verkrege… alles lezen - 09-04-2018 00:00

starstarstarstarstar
Gogh-Hendriks, Anke (A.A.G.) van
10
Masterclass Interne communicatie

"De masterclass heeft mij veel gebracht: inspiratie, kennis, de nieuwste inzichten in het vakgebied, zelfvertrouwen en handvatten voor de praktijk. Goede docenten die vakinhoudelijk sterk zijn en heel snel een sfeer van vertrouwen cre�ren binnen de groep. Met humor en veel enthousiasme. De Masterclass Interne Communicatie is echt een aanrader!" - 09-04-2018 00:00

"De masterclass heeft mij veel gebracht: inspiratie, kennis, de nieuwste inzichten in het vakgebied, zelfvertrouwen en handvatten voor de pra… alles lezen - 09-04-2018 00:00

Deel je ervaring

Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Martijn Koetsier - Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier
Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier - Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier
Trainer SEO Copywriting
Stephan Stegeman - Between stimulus and response there is a space
Stephan Stegeman
Between stimulus and response there is a space
8,3

Leerproducten (53)

Keurmerken