SRM

Adres:

Marnixstraat 317
1016TB Amsterdam

8,3
Gemiddeld cijfer voor SRM
Gebaseerd op 1.086 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstar_halfstar_border
Veurink, Robin (R.E.J.)
7
Masterclass Branding & Positionering

"De avonden waren goed, met leuke anekdotes/voorbeelden en redelijk gevuld met handvatten om mee verder te kunnen. Het Do IT weekend maakte mijn verwachtingen niet waar. In de groep waren we niet in staat om op 1 lijn te komen en snel de koers te bepalen voor de case. Heeft allerlei oorzaken, maar daar miste ik toch echt de sturing van de begeleider om wel er uit te halen wat er in zo�n weekend moet zitten. Kortom ik ging met een onvoldaan gevoel naar huis. " - 11-08-2018 00:00

"De avonden waren goed, met leuke anekdotes/voorbeelden en redelijk gevuld met handvatten om mee verder te kunnen. Het Do IT weekend maakte m… alles lezen - 11-08-2018 00:00

Beschrijving

SRM Marketing- en Communicatieopleidingen

Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders. De slagingspercentages liggen ver boven het landelijk gemiddelde, de evaluaties zijn zeer positief en het leerrendement is hoog. Maar hoe komt het nu dat het leerrendement in SRM-opleidingen zo hoog is?

Een praktijkgericht leerconcept

Opleidingen van SRM richten zich op de verder…

Lees de volledige beschrijving

529586460 295x166

SRM Marketing- en Communicatieopleidingen

Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders. De slagingspercentages liggen ver boven het landelijk gemiddelde, de evaluaties zijn zeer positief en het leerrendement is hoog. Maar hoe komt het nu dat het leerrendement in SRM-opleidingen zo hoog is?

Een praktijkgericht leerconcept

Opleidingen van SRM richten zich op de verdere ontwikkeling van (online) marketeers en communicatieprofessionals. Hierbij staan de competenties en vaardigheden centraal die de professional aanzienlijk beter laten presteren in hun huidige functie, alsook een volgende stap in hun carrière mogelijk maken. SRM ontwikkelde een leerconcept dat optimaal leerrendement faciliteert door effectieve leersituaties te creëren die heel dicht bij de dagelijkse beroepspraktijk komen. “Tijdens de eerste bijeenkomst word je als deelnemer direct in de leerstand gezet. Er wordt een 'gap' gecreëerd tussen waar je nu staat, en waar je als marketing- of communicatieprofessional heen wilt groeien”, vertelt John van der Stam, Algemeen directeur bij SRM. Om de zintuigen optimaal te prikkelen, vindt dit alles plaats in een setting die het zintuiglijk leren stimuleert, waarbij wordt verondersteld dat mensen zich veel meer een sfeer en gebeurtenissen herinneren dan teksten of cijfers. “Zo blijft de gepresenteerde content veel beter hangen, is het leerrendement hoger en is de deelnemer gedurende de gehele opleiding optimaal gemotiveerd”.

Gedurende de opleiding wordt ieder deelonderwerp verzorgd door een topdocent die de theorie dagelijks in de praktijk brengt. “De docent is hierdoor perfect in staat om de deelnemer uit te dagen om het referentiekader te vergroten en de gepresenteerde kennis en inzichten, middels het maken van cases en opdrachten, te vertalen naar praktische vaardigheden in de dagelijkse beroepspraktijk”, zegt Stephan Stegeman, Online marketeer bij SRM. Tussen de bijeenkomsten door wordt de deelnemer ondersteund bij het leren van de theorie via een e-learning tool. Vervolgens brengt hij of zij het geleerde direct in de praktijk met een case of opdracht. De docent geeft in de volgende bijeenkomst altijd feedback op de uitwerking van de deelnemer.

Alles valt op zijn plek

Het hoogtepunt van de opleiding is het afsluitende weekend: de live case. Deelnemers werken in kleine groepjes een weekend lang onder tijdsdruk aan een oplossing voor een probleem waar een aansprekende opdrachtgever mee kampt. “Het oplossen van de live case komt dusdanig dicht bij de dagelijkse realiteit van een deelnemer dat het leren gemakkelijker gaat en de deelnemer beter onthoudt wat hij of zij leert. Contextspecifiek leren, noemt men dat”, licht Van der Stam toe. Aan het eind van het weekend presenteren de groepjes hun oplossing en de opdrachtgever kiest de beste oplossing voor haar probleem. Dit gamification element vergroot de motivatie aanzienlijk en stimuleert resultaatgericht denken bij de deelnemer. Na afloop van het weekend is de deelnemer optimaal klaargestoomd voor het examentraject.

De waardering van de deelnemer voor de aanpak van SRM blijkt uit de Net Promoter Score van 45%. Ter vergelijking: in Nederland ligt de gemiddelde NPS tussen de 5 en 10%. Onderzoek onder oud-deelnemers van SRM en hun werkgevers wijst bovendien uit dat het leerrendement hoog is: deelnemers van SRM presteren dankzij hun opleiding gemiddeld 38% beter in hun functie. Hét bewijs dat een opleiding van SRM de ideale manier is om de volgende stap in je carrière mogelijk te maken.

8,3
Gemiddeld cijfer voor SRM
Gebaseerd op 1.086 ervaringen
starstarstarstar_halfstar_border
Veurink, Robin (R.E.J.)
7
Masterclass Branding & Positionering

"De avonden waren goed, met leuke anekdotes/voorbeelden en redelijk gevuld met handvatten om mee verder te kunnen. Het Do IT weekend maakte mijn verwachtingen niet waar. In de groep waren we niet in staat om op 1 lijn te komen en snel de koers te bepalen voor de case. Heeft allerlei oorzaken, maar daar miste ik toch echt de sturing van de begeleider om wel er uit te halen wat er in zo�n weekend moet zitten. Kortom ik ging met een onvoldaan gevoel naar huis. " - 11-08-2018 00:00

"De avonden waren goed, met leuke anekdotes/voorbeelden en redelijk gevuld met handvatten om mee verder te kunnen. Het Do IT weekend maakte m… alles lezen - 11-08-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Branding & Positionering

"Een 8, omdat ik de cursus heel goed en waardevol vind. Echter om het zelf in praktijk te brengen, zou het fijn zijn als er na het afronden van de masterclass nog wat contactmomenten zouden zijn, zodat je kan toetsen of je de theorie goed in praktijk brengt. Of wellicht een terugkomdag een aantal maanden later." - 06-08-2018 00:00

"Een 8, omdat ik de cursus heel goed en waardevol vind. Echter om het zelf in praktijk te brengen, zou het fijn zijn als er na het afronden v… alles lezen - 06-08-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Online PR & Social Media

"Gert Koot zet je in een paar dagen volledig om in je denken en houding ten opzichte van nieuwe media. Hij gaat veel verder dan je zelf kan bedenken en zet je aan tot nadenken over zowel de basis en uitgangspunten als de voorbereidingen voor nabije toekomst." - 31-07-2018 00:00

"Gert Koot zet je in een paar dagen volledig om in je denken en houding ten opzichte van nieuwe media. Hij gaat veel verder dan je zelf kan b… alles lezen - 31-07-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Wolder, Mirjam (M.W.)
9
Masterclass Branding & Positionering

"Een praktische masterclass waarbij je goed leert hoe je een merk in kaart brengt en positioneert. De wijze waarop Guy van Liemt lesgeeft, ervaar ik als zeer prettig. Veel praktijkvoorbeelden, waarbij hij de cursisten intensief betrekt en uitnodigt hun eigen praktijkvoorbeelden te delen en het geleerde daarin toe te passen. Goed opgebouwd materiaal. Prima begeleiding met ruimte voor eigen initiatief en prikkeling het beste uit jezelf te halen." - 30-07-2018 00:00

"Een praktische masterclass waarbij je goed leert hoe je een merk in kaart brengt en positioneert. De wijze waarop Guy van Liemt lesgeeft, er… alles lezen - 30-07-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Bosters, Cassandra (C.J.)
9
Masterclass Branding & Positionering

"Gewoon zo onwijs veel geleerd. Uit het lesboek dat nu standaard op mijn nachtkastje ligt. En van de docent, tevens auteur van het boek, die zijn bevlogenheid voor het vak feilloos weet over te brengen. Ik zou zeggen: gewoon doen! " - 29-07-2018 00:00

"Gewoon zo onwijs veel geleerd. Uit het lesboek dat nu standaard op mijn nachtkastje ligt. En van de docent, tevens auteur van het boek, die … alles lezen - 29-07-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Borneman-Schlepers, Doreen (D.)
9
Masterclass Communicatiecoach en Communicatietrainer

"Het vak interne communicatie beweegt zich van adviseren naar coachen. Een ontwikkeling die mij erg aansprak, maar waar ik nog geen ervaring mee had. Door deze masterclass is het trainers- en coachersvuurtje in mij aangewakkerd. Wat een mooi vak en wat een fijne plek en trainers om deze vaardigheden aan te leren. Veel ervaring, theorie, technieken, maar vooral praktisch bezig zijn. Ervaren. Nog maar net afgerond en de eerste coachvraag en trainingsopdracht al binnen. Hoe gaaf en tegelijkertijd ook spannend. Fijn dat je achteraf nog de mogelijkheid hebt voor een coachgesprek met een van de trainers!" - 26-07-2018 00:00

"Het vak interne communicatie beweegt zich van adviseren naar coachen. Een ontwikkeling die mij erg aansprak, maar waar ik nog geen ervaring … alles lezen - 26-07-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Pausma, Bart (B.R.)
9
Masterclass Communicatiecoach en Communicatietrainer

"Betere trainers dan Gonda en Wilma jun je je niet wensen. Zij dompelen je vanaf minuut 1 onder in de de praktijk van coachen en trainen. De uitnodigende en veilige setting nodigt uit en stimuleert om actief mee te doen. De aangeboden opdrachten en de theorie (zowel mondeling als schriftelijk) sluiten naadloos aan op de praktijk. " - 23-07-2018 00:00

"Betere trainers dan Gonda en Wilma jun je je niet wensen. Zij dompelen je vanaf minuut 1 onder in de de praktijk van coachen en trainen. De … alles lezen - 23-07-2018 00:00

starstarstar_borderstar_borderstar_border
Anoniem
4
Online marketeer B

"Het is een opleiding voor mensen die nog geen online marketeer zijn en dat wel willen worden. Met het diploma heb je een goede basis, maar er valt per online kanaal en overall strategie nog wel veel expertise te winnen. " - 21-07-2018 00:00

"Het is een opleiding voor mensen die nog geen online marketeer zijn en dat wel willen worden. Met het diploma heb je een goede basis, maar e… alles lezen - 21-07-2018 00:00

starstarstarstarstar
Blankendaal, Brenda (B.S.)
10
Masterclass Communicatiecoach en Communicatietrainer

"Wat een fantastische Masterclass. Mooie inzichten, prachtige toepassingen, ik gebruik het zo veel in mijn werk. Mijn gesprekken zijn beter geworden doordat ik echt luister en doorvraag, mijn trainingen en presentaties. Het was echt genieten." - 19-07-2018 00:00

"Wat een fantastische Masterclass. Mooie inzichten, prachtige toepassingen, ik gebruik het zo veel in mijn werk. Mijn gesprekken zijn beter g… alles lezen - 19-07-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Communicatiecoach en Communicatietrainer

"Deze masterclass maakt je ten eerste een betere adviseur; je leert betere vragen te stellen en oordeelloos te luisteren. Daarnaast het de masterclass me ook veel inzicht in mijzelf gegeven, dat was het grootste cadeau :) " - 17-07-2018 00:00

"Deze masterclass maakt je ten eerste een betere adviseur; je leert betere vragen te stellen en oordeelloos te luisteren. Daarnaast het de ma… alles lezen - 17-07-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Appelman, Cassandra (C.O.)
8
Masterclass Communicatiecoach en Communicatietrainer

"Als er een vakgenoot op mijn pad komt met behoefte aan een dergelijke opleiding zal ik jullie zeker aanbevelen. Ik heb zelf heel veel uit deze training gehaald en wens dat ook anderen toe. Het moet echter wel bij je passen als persoon. Je moet openstaan voor coaching en trainingen faciliteren leuk vinden. Dat was voor mij zeker het geval." - 17-07-2018 00:00

"Als er een vakgenoot op mijn pad komt met behoefte aan een dergelijke opleiding zal ik jullie zeker aanbevelen. Ik heb zelf heel veel uit de… alles lezen - 17-07-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Baerents, Nienke (N.W.)
8
Online marketeer B

"Ik vond het een hele ervaring deze opleiding. Echt een persoonlijke Journey doorgemaakt! Veel geleerd en veel kunnen toepassen in de praktijk. Ook veel zakelijke contacten opgedaan. al met al een top opleiding waar nog wel het een en ander aan bijgeschaafd kan worden om het echt op maat te maken voor de deelnemers." - 12-07-2018 00:00

"Ik vond het een hele ervaring deze opleiding. Echt een persoonlijke Journey doorgemaakt! Veel geleerd en veel kunnen toepassen in de praktij… alles lezen - 12-07-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Online marketeer B

"Je leert heel veel van alle online kanalen en kan het gelijk in de praktijk brengen tijdens je werk. Daarnaast hebben de (meeste) docenten veel kennis en praten met veel enthousiasme over het vak wat erg inspireert." - 12-07-2018 00:00

"Je leert heel veel van alle online kanalen en kan het gelijk in de praktijk brengen tijdens je werk. Daarnaast hebben de (meeste) docenten v… alles lezen - 12-07-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie-A

"De opleiding is overzichtelijk en bruikbaar voor iedereen die werkt of wil werken binnen het vak Marketingcommunicatie. Hoewel er tijdens de opleiding wel enige miscommunicatie was over het verschil tussen de stof uit het boek en uit de lessen, heb ik toch heel veel bruikbaars informatie geleerd die ik nu al kan toepassen in mijn werk als marketeer." - 12-06-2018 00:00

"De opleiding is overzichtelijk en bruikbaar voor iedereen die werkt of wil werken binnen het vak Marketingcommunicatie. Hoewel er tijdens de… alles lezen - 12-06-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Morshuis, Mirjam (M.G.M.)
9
Adviesvaardigheden

"Je leert veel over gesprekken en hoe je om moet gaan met verschillende type mensen. Hoe bereid je een gesprek voor en hoe anticipeer je op verschillende situaties. Heel herkenbaar allemaal." - 11-06-2018 00:00

"Je leert veel over gesprekken en hoe je om moet gaan met verschillende type mensen. Hoe bereid je een gesprek voor en hoe anticipeer je op v… alles lezen - 11-06-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Rijkse, Joost (J.M.)
8
Online communicatieadviseur - BNP niveau 4

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet altijd het idee wat er allemaal mogelijk is. Deze opleiding helpt daarbij." - 08-06-2018 00:00

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet alt… alles lezen - 08-06-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Customer Journey (Marketing en Communicatie)

"Ik ben heel erg te spreken over de tweedaagse. Ik heb ook al eerder in de evaluaties van de avondtrainingen aangegeven dat er naar mijn idee meer oefeningen in voor mogen komen. Ik ben absoluut van learning by doing. Maar overal veel van opgestoken en zeker een aanrader om te doen. " - 22-05-2018 00:00

"Ik ben heel erg te spreken over de tweedaagse. Ik heb ook al eerder in de evaluaties van de avondtrainingen aangegeven dat er naar mijn idee… alles lezen - 22-05-2018 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Weerkamp, Heleen (H.M.B.)
6
Het Strategisch Communicatieplan

"Ik beveel SRM graag aan , alleen niet deze training voor ervaren communicado's. Voor hen is het weinig nieuw / geen mogelijkheid om het toe te passen. Voor minder ervaren adviseurs was er veel in weinig tijd." - 22-05-2018 00:00

"Ik beveel SRM graag aan , alleen niet deze training voor ervaren communicado's. Voor hen is het weinig nieuw / geen mogelijkheid om het toe … alles lezen - 22-05-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Vermeulen, Corina (C.G.)
8
warning Online communicatie essentials is niet meer beschikbaar

"Op zich had ik redelijk wat voorkennis opgebouwd uit eigen ervaring. De opleiding bevestigde zaken, ontkrachtte zaken en heeft veel nieuwe zaken/inzichten opgeleverd. En nieuwe kennis. Het was pittig, maar zeer waardevol. " - 18-05-2018 00:00

"Op zich had ik redelijk wat voorkennis opgebouwd uit eigen ervaring. De opleiding bevestigde zaken, ontkrachtte zaken en heeft veel nieuwe z… alles lezen - 18-05-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Crisiscommunicatie

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoeligheden en hoe je daar goed mee omgaat. (Eigen) praktijk cases verrijken de training. Aanrader. " - 16-05-2018 00:00

"Deze training geeft de bril die helpt om een organisatie sterk in de schoenen te laten staan. Concrete stappen geven inzicht in gevoelighede… alles lezen - 16-05-2018 00:00

Deel je ervaring

Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Martijn Koetsier - Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier
Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier - Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier
Trainer SEO Copywriting
Stephan Stegeman - Between stimulus and response there is a space
Stephan Stegeman
Between stimulus and response there is a space
8,3

Leerproducten (55)

Keurmerken