Mastering Design research interviews - In-company

Tijdsduur
Trainers
Sabine CroesRichard Alker

Mastering Design research interviews - In-company

Perspective
Logo van Perspective
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 Perspective heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Een belangrijk onderdeel van het design proces is het betrekken van de eindgebruiker. In verschillende fases van het traject haal je informatie bij de doelgroep op om weer een stap verder te kunnen zetten. Bij de start van een traject wil je de context en behoeften begrijpen en leer je door te observeren. Later wil je de ideeën of prototypes toetsen door ze voor te leggen aan eindgebruikers.

Om de juiste informatie boven water te krijgen, is in gesprek gaan met eindgebruikers essentieel. In deze training leer je hoe je een goed interview voert. We staan stil bij welke informatie je in verschillende fases van het design proces wil ophalen en welke gesprekstechnieken je daarvoor kan inzetten.…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Taxateur, Juridische Aspecten I/II, Assistent-makelaar, Excel en Verhuurmakelaar.

Een belangrijk onderdeel van het design proces is het betrekken van de eindgebruiker. In verschillende fases van het traject haal je informatie bij de doelgroep op om weer een stap verder te kunnen zetten. Bij de start van een traject wil je de context en behoeften begrijpen en leer je door te observeren. Later wil je de ideeën of prototypes toetsen door ze voor te leggen aan eindgebruikers.

Om de juiste informatie boven water te krijgen, is in gesprek gaan met eindgebruikers essentieel. In deze training leer je hoe je een goed interview voert. We staan stil bij welke informatie je in verschillende fases van het design proces wil ophalen en welke gesprekstechnieken je daarvoor kan inzetten. En hoe je interviews combineert met andere vormen van design research, zoals (auto-)ethnografisch onderzoek, desk research, co-creatie en cultural probes.

Wat levert de training op?
Na de training weet je hoe je zelf klantinterviews moet doen. Je hebt ervaren hoe het is om zelf te interviewen. Dit geeft vertrouwen en enthousiasme om het te blijven doen en anderen hiertoe te stimuleren. In deze eendaagse training leer je:

  • Het belang van gebruikers betrekken in het design proces
  • Verschillende methoden voor het ophalen van inzichten, van explorerend tot toetsend
  • De basis van een goed gesprek en het opbouwen van empathie voor de gebruiker
  • Het belang van observatie, context, empathie en emotie
  • Hoe je een gesprek voorbereidt en hypotheses en aannames formuleert
  • Hoe je tot de Job-to-be-Done komt en waarom dit belangrijk is
  • Hoe om te gaan met verschillende type mensen
  • Welke tools je kan inzetten voor het voorbereiden en analyseren van een interviews, waaronder bijvoorbeeld customer journey mappings

Voor wie?
Voor iedereen die (nog) meer customer centric wil denken en werken.

Goed om te weten:
De training wordt in verband met de huidige richtlijnen rondom Covid-19 voorlopig alleen remote aangeboden. Dit doet echter niks af aan de kwaliteit van de training.

We gebruiken online whiteboard Miro om samen te werken. We delen de link naar het Miro board aan het begin van de training. Tijdens de training maken we naast Miro gebruik van MS Teams. Je hebt geen licentie van Miro of MS teams nodig om deel te nemen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Sabine Croes
Sabine Croes
Business Designer bij Perspective
10
Richard Alker
Richard Alker
Partner bij Perspective

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Perspective, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.