Mastering Design research interviews - In-company
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Een belangrijk onderdeel van het design proces is het betrekken van de eindgebruiker. In verschillende fases van het traject haal je informatie bij de doelgroep op om weer een stap verder te kunnen zetten. Bij de start van een traject wil je de context en behoeften begrijpen en leer je door te observeren. Later wil je de ideeën of prototypes toetsen door ze voor te leggen aan eindgebruikers.
Om de juiste informatie boven water te krijgen, is in gesprek gaan met eindgebruikers essentieel. In deze training leer je hoe je een goed interview voert. We staan stil bij welke informatie je in verschillende fases van het design proces wil ophalen en welke gesprekstechnieken je daarvoor kan inzetten.…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Een belangrijk onderdeel van het design proces is het betrekken van de eindgebruiker. In verschillende fases van het traject haal je informatie bij de doelgroep op om weer een stap verder te kunnen zetten. Bij de start van een traject wil je de context en behoeften begrijpen en leer je door te observeren. Later wil je de ideeën of prototypes toetsen door ze voor te leggen aan eindgebruikers.
Om de juiste informatie boven water te krijgen, is in gesprek gaan met eindgebruikers essentieel. In deze training leer je hoe je een goed interview voert. We staan stil bij welke informatie je in verschillende fases van het design proces wil ophalen en welke gesprekstechnieken je daarvoor kan inzetten. En hoe je interviews combineert met andere vormen van design research, zoals (auto-)ethnografisch onderzoek, desk research, co-creatie en cultural probes.
Wat levert de training op?
Na de training
weet je hoe je zelf klantinterviews moet doen. Je hebt ervaren hoe
het is om zelf te interviewen. Dit geeft vertrouwen en enthousiasme
om het te blijven doen en anderen hiertoe te stimuleren. In deze
eendaagse training leer je:
- Het belang van gebruikers betrekken in het design proces
- Verschillende methoden voor het ophalen van inzichten, van explorerend tot toetsend
- De basis van een goed gesprek en het opbouwen van empathie voor de gebruiker
- Het belang van observatie, context, empathie en emotie
- Hoe je een gesprek voorbereidt en hypotheses en aannames formuleert
- Hoe je tot de Job-to-be-Done komt en waarom dit belangrijk is
- Hoe om te gaan met verschillende type mensen
- Welke tools je kan inzetten voor het voorbereiden en analyseren van een interviews, waaronder bijvoorbeeld customer journey mappings
Voor wie?
Voor iedereen die (nog) meer
customer centric wil denken en werken.
Goed om te weten:
De training wordt in verband met de huidige richtlijnen rondom
Covid-19 voorlopig alleen remote aangeboden. Dit doet echter niks
af aan de kwaliteit van de training.
We gebruiken online whiteboard Miro om samen te werken. We delen de link naar het Miro board aan het begin van de training. Tijdens de training maken we naast Miro gebruik van MS Teams. Je hebt geen licentie van Miro of MS teams nodig om deel te nemen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.