Cybersecurity

Type product
Niveau

Cybersecurity

Ferocia
Logo van Ferocia

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

INLEIDING

Organisaties zijn in toenemende mate doelwit van cybercriminaliteit. Beroepscriminelen leggen met DDoS-aanvallen websites plat of gijzelen met behulp van ransomware, zoals Cryptolocker en WannaCry, kritische data van organisaties voor losgeld. Statelijke actoren krijgen door middel van cyberspionage waardevolle informatie in handen en weten tegenwoordig zelfs door middel van hacking democratische processen te beïnvloeden. Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) concludeert al jaren dat de digitale weerbaarheid van organisaties achterblijft bij de als maar groeiende dreigingen en dat de risico’s daardoor alsmaar toenemen. Niet langer is cybersecurity daarom een onderwerp dat al…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

INLEIDING

Organisaties zijn in toenemende mate doelwit van cybercriminaliteit. Beroepscriminelen leggen met DDoS-aanvallen websites plat of gijzelen met behulp van ransomware, zoals Cryptolocker en WannaCry, kritische data van organisaties voor losgeld. Statelijke actoren krijgen door middel van cyberspionage waardevolle informatie in handen en weten tegenwoordig zelfs door middel van hacking democratische processen te beïnvloeden. Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) concludeert al jaren dat de digitale weerbaarheid van organisaties achterblijft bij de als maar groeiende dreigingen en dat de risico’s daardoor alsmaar toenemen. Niet langer is cybersecurity daarom een onderwerp dat alleen bij de afdeling IT op de agenda staat. Ook bestuurders houden zich steeds meer met het onderwerp bezig en verwachten op dit gebied inmiddels ook het nodige van controllers, risk officers, internal auditors en accountants.

Doel van de e-learning is enerzijds het creëren van bewustzijn ten aanzien van hacking en cybersecurity en anderzijds het aanreiken van de noodzakelijke kennis om de digitale weerbaarheid van organisaties aan de hand van frameworks in te kunnen richten en te kunnen toetsen.

LEERDOELEN
Na afloop van de e-learning is de deelnemer in staat:
• hacking als concept te definiëren;
• de belangrijkste trends en ontwikkelingen ten aanzien van hacking en cybersecurity uiteen te zetten;
• de wijze waarop de organisatie zich kan wapenen tegen hacking uiteen te zetten; en
• de digitale weerbaarheid van organisaties aan de hand van frameworks te toetsen.

INHOUD
In de e-learning gaan we in op de kwetsbaarheden waar aanvallers misbruik van proberen te maken. Deze kwetsbaarheden treffen we aan in software, computernetwerken, fysieke beveiliging, maar bovenal in de mens zelf. Ook gaan we in op de dreigingen. Hierbij behandelen we de middelen die aanvallers inzetten om hun aanvallen uit te voeren. Daarnaast staan we stil bij de verschillende actoren die zich bezighouden met hacken en hun beweegredenen hiertoe. Verder gaan we in op de impact van hacking. We behandelen een aantal grote cyberaanvallen en geven daarbij steeds de door de aanvaller misbruikte kwetsbaarheid en gehanteerde middelen weer, evenals de (vermoedelijke) actor en het jaar van ontdekking. Ten slotte behandelen we kort de belangrijkste frameworks die gaan over cybersecurity en die de financial professional kunnen helpen bij het inrichten of toetsen ervan. Hierbij verwijzen we steeds naar de webpagina waar meer informatie over het betreffende framework kan worden gevonden en waar het framework, indien vrij beschikbaar, gedownload kan worden gedownload.

De e-learning bestaat uit vier onderdelen:
I. Kwetsbaarheden
II. Dreigingen
III. Impact
IV. Referentiekaders

De leerstof is opgebouwd uit tekst, video's, opdrachten en overdenkingen. Het doornemen van de leerstof neemt ongeveer 2,5 uur in beslag. Na afloop van ieder onderdeel volgen een aantal oefenvragen, aan de hand waarvan u kunt toetsen of u de leerstof goed heeft begrepen. Indien gewenst kunt u de e-learning tussentijds onderbreken.

De e-learning eindigt met een examen. Dit examen bestaat uit 25 meerkeuzevragen. U heeft maximaal 30 minuten om deze vragen te beantwoorden. Om te slagen dient u minimaal 75% van de vragen goed te beantwoorden. Na afloop van het examen ziet u direct of u geslaagd bent. Indien u niet geslaagd bent, dan mag u het examen maximaal twee keer herkansen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Ferocia, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.