ITIL 4.0 Foundation
Startdata en plaatsen
computer Online: 11 mei. 2021 tot 19 mei. 2021Toon rooster event 11 mei 2021, online, dag 1 event 12 mei 2021, online, dag 2 event 19 mei 2021, online, dag 3 |
placeEindhoven 11 mei. 2021 tot 19 mei. 2021Toon rooster event 11 mei 2021, Eindhoven, dag 1 event 12 mei 2021, Eindhoven, dag 2 event 19 mei 2021, Eindhoven, dag 3 |
placeUtrecht 23 jun. 2021 tot 1 jul. 2021Toon rooster event 23 juni 2021, Utrecht, dag 1 event 24 juni 2021, Utrecht, dag 2 event 1 juli 2021, Utrecht, dag 3 |
placeDen Haag 15 jul. 2021 tot 23 jul. 2021Toon rooster event 15 juli 2021, Den Haag, dag 1 event 16 juli 2021, Den Haag, dag 2 event 23 juli 2021, Den Haag, dag 3 |
placeUtrecht 2 sep. 2021 tot 10 sep. 2021Toon rooster event 2 september 2021, Utrecht, dag 1 event 3 september 2021, Utrecht, dag 2 event 10 september 2021, Utrecht, dag 3 |
placeUtrecht 5 okt. 2021 tot 12 okt. 2021Toon rooster event 5 oktober 2021, Utrecht, dag 1 event 6 oktober 2021, Utrecht, dag 2 event 12 oktober 2021, Utrecht, dag 3 |
placeDen Haag 8 dec. 2021 tot 15 dec. 2021Toon rooster event 8 december 2021, Den Haag, dag 1 event 9 december 2021, Den Haag, dag 2 event 15 december 2021, Den Haag, dag 3 |
Beschrijving
ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.
Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zi…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.
Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.
De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement).
Tijdens de ITIL 4 Foundation training vergaart u kennis over de verschillende begrippen en krijgt u inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen.
Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Certificaat
Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.
In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- De structuur en voordelen van ITIL
- De belangrijkste servicemanagement concepten
- De vier dimensies van servicemanagement
- Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
- De leidende principes (adopteren en aanpassen)
- De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
- Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
- Examentraining
De training ITIL 4 Foundation duurt 3 dagen en is inclusief het examen, dat in de middag van de derde trainingsdag op locatie wordt afgenomen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.