ITIL 4.0 Foundation

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Ammerlaan Interim, Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 Ammerlaan Interim, Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online:
11 mei. 2021 tot 19 mei. 2021
Toon rooster
event 11 mei 2021, online, dag 1
event 12 mei 2021, online, dag 2
event 19 mei 2021, online, dag 3
placeEindhoven
11 mei. 2021 tot 19 mei. 2021
Toon rooster
event 11 mei 2021, Eindhoven, dag 1
event 12 mei 2021, Eindhoven, dag 2
event 19 mei 2021, Eindhoven, dag 3
placeUtrecht
23 jun. 2021 tot 1 jul. 2021
Toon rooster
event 23 juni 2021, Utrecht, dag 1
event 24 juni 2021, Utrecht, dag 2
event 1 juli 2021, Utrecht, dag 3
placeDen Haag
15 jul. 2021 tot 23 jul. 2021
Toon rooster
event 15 juli 2021, Den Haag, dag 1
event 16 juli 2021, Den Haag, dag 2
event 23 juli 2021, Den Haag, dag 3
placeUtrecht
2 sep. 2021 tot 10 sep. 2021
Toon rooster
event 2 september 2021, Utrecht, dag 1
event 3 september 2021, Utrecht, dag 2
event 10 september 2021, Utrecht, dag 3
placeUtrecht
5 okt. 2021 tot 12 okt. 2021
Toon rooster
event 5 oktober 2021, Utrecht, dag 1
event 6 oktober 2021, Utrecht, dag 2
event 12 oktober 2021, Utrecht, dag 3
placeDen Haag
8 dec. 2021 tot 15 dec. 2021
Toon rooster
event 8 december 2021, Den Haag, dag 1
event 9 december 2021, Den Haag, dag 2
event 15 december 2021, Den Haag, dag 3

Beschrijving

ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.

Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zi…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Overzicht, Projectmanagement, ITIL Service Manager, ITIL Practitioner en ITIL Foundation.

ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.

Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement).

Tijdens de ITIL 4 Foundation training vergaart u kennis over de verschillende begrippen en krijgt u inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen.

Voorkennis

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Certificaat

Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.

In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  1. De structuur en voordelen van ITIL
  2. De belangrijkste servicemanagement concepten
  3. De vier dimensies van servicemanagement
  4. Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
  5. De leidende principes (adopteren en aanpassen)
  6. De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
  7. Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
  8. Examentraining

De training ITIL 4 Foundation duurt 3 dagen en is inclusief het examen, dat in de middag van de derde trainingsdag op locatie wordt afgenomen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Ammerlaan Interim, Training & Advies, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.