Recruitment Professional

Niveau
Tijdsduur

Recruitment Professional

artra
Logo van artra

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Jij wilt betere kandidaten vinden? In minder tijd en met minder geld en moeite? Tijdens de opleiding Recruitment Professional leer je hoe jij een betere, effectievere recruiter wordt. Dat doe je door inzicht in je eigen recruitmentproces en met een solide theoretische onderbouwing.

Opzet opleiding
De opleiding bestaat uit 2 x 2 intensieve opleidingsdagen. Je overnacht op locatie, zodat je minder reistijd hebt en jij je helemaal kunt storten op de opleiding, met een zo hoog mogelijk leerrendement. Na de presentatie van je recruitmentplan op de vierde dag sluit je de opleiding feestelijk af.

De opleiding bestaat uit 6 modules:

Recruitmentproces
Een goed ingericht recruitmentproces is onmisbaa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Recruitment, Onboarding, Time management, Resultaatgericht werken en Slimmer werken.

Jij wilt betere kandidaten vinden? In minder tijd en met minder geld en moeite? Tijdens de opleiding Recruitment Professional leer je hoe jij een betere, effectievere recruiter wordt. Dat doe je door inzicht in je eigen recruitmentproces en met een solide theoretische onderbouwing.

Opzet opleiding
De opleiding bestaat uit 2 x 2 intensieve opleidingsdagen. Je overnacht op locatie, zodat je minder reistijd hebt en jij je helemaal kunt storten op de opleiding, met een zo hoog mogelijk leerrendement. Na de presentatie van je recruitmentplan op de vierde dag sluit je de opleiding feestelijk af.

De opleiding bestaat uit 6 modules:

Recruitmentproces
Een goed ingericht recruitmentproces is onmisbaar binnen elke organisatie, groot of klein. Om talent te boeien en te binden moet je jezelf te onderscheiden. Een goed recruitmentproces draagt daaraan bij. Je leert om jouw recruitmentproces inzichtelijk te maken en waar mogelijk te optimaliseren. Na afloop ben je in staat om:

  • De verschillende stappen in jouw recruitmentproces te benoemen en op een duidelijke manier in kaart te brengen.
  • De verschillende stakeholders die een rol spelen in jouw recruitmentproces te identificeren.
  • Data te koppelen aan jouw recruitmentproces.
  • Knelpunten in het recruitmentproces te herkennen en te herstellen.
  • Jouw recruitmentproces te optimaliseren.
  • Je bij het inrichten van jouw recruitmentproces te focussen op een ultieme candidate experience.

Hoe efficiënter je werkt, hoe meer tijd er is om jouw talenten volop te benutten en meer aandacht te besteden aan jouw klanten en kandidaten.

Recruitmentplan
Een goed doordacht recruitmentplan helpt je om jouw vacaturehouders goed te adviseren en vacatures op zowel de korte als lange termijn eenvoudiger en met plezier te vervullen. Een recruitmentplan kan zelfs voorkomen dat er vacatures ontstaan omdat je niet alleen bezig bent met ‘vacatures vervullen’, maar naar het grotere geheel kijkt. Je stapt uit je rol als uitvoerend recruiter en wordt adviseur voor jouw interne organisatie en stakeholders.

Na afloop ben je in staat om:

  • Te bepalen wie en wat je nodig hebt voor het opstellen van een recruitmentplan
  • Een recruitmentplan op te stellen
  • Het recruitmentplan ‘te verkopen’ aan verschillende stakeholders en voor draagvlak voor het plan te zorgen

Employer branding – building your EVP
Employer branding is een must voor iedere organisatie. Door te werken aan jouw werkgeversimago, trek je (makkelijker) talent aan. Het draait om echte, eerlijke verhalen waarmee je kunt matchen op cultuur en waarden. Vanuit je employer brand werk je ook aan het vormgeven van je EVP (Employee Value Proposition). Dit is de unieke combinatie van arbeidsvoorwaarden, -omstandigheden en -cultuur die een werkgever biedt aan zijn (potentiële) werknemers.

Na afloop ben je in staat om:

  • De missie en visie van de organisatie te achterhalen;
  • De ziel van een organisatie te achterhalen door de juiste vragen te stellen. Wat maakt een organisatie onderscheidend’? Waar zit de energie?
  • Dit om te zetten naar een inspirerend werkgeversverhaal en een aansprekende EVP die aansluit bij jouw doelgroep.

Candidate experience
In deze training leer je de 6 fases kennen die kandidaten doorlopen in het recruitmentproces. In elke fase moet je kandidaten zien te boeien en te binden.

Na afloop ben je in staat om:

  • Alle contactmomenten met je kandidaat in kaart te brengen en te ranken;
  • Je recruitmentactiviteiten actief in zowel gedrag als tekst aan te passen aan de belevingswereld van jouw doelgroep;
  • Kandidaten in alle 6 fases aan je organisatie te binden;
  • Het recruitmentproces van jouw organisatie te optimaliseren door deze aan te laten sluiten bij de belevingswereld van jouw doelgroep.

Verdieping vacatureteksten
Wist je dat?

  • Vacatureteksten die bestaan uit 250 tot 700 woorden leiden tot gemiddeld 30% meer sollicitaties.
  • Dat 9 van de 10 vacatureteksten clichés bevatten en dat 1 op de 3 lezers zich hieraan ergert?
  • Mannen reageren als ze voldoen aan 6 van de 10 functie-eisen, vrouwen pas bij 10 uit 10.

De vacaturetekst is het meest gebruikte arbeidsmarktcommunicatiemiddel, dus cruciaal in jouw wervingsproces.

Na afloop van deze training ben je in staat om:

  • Een aantrekkelijke vacaturetekst op te stellen;
  • Een vacaturetekst te schrijven die aansluit bij de belevingswereld van je doelgroep;
  • Vacatureteksten te optimaliseren voor zoekmachines.

Sourcen: vinden en verleiden van kandidaten
Meer adverteren en nog harder van de daken schreeuwen dat jij een topwerkgever bent helpen niet om vacatures te vervullen. Dus wat dan? Je zult zelf op zoek moeten naar toptalenten (sourcen). Naar medewerkers die passen binnen het team en die de juiste kennis en vaardigheden bezitten. Maar, vinden is één. Iemand verleiden om met jou het gesprek aan te gaan én overhalen om bij jou te komen werken is minstens een net zo grote uitdaging.

Na afloop ben je in staat om:

  • Actief op zoek te gaan, bijvoorbeeld met behulp van Boolean-search, naar geschikte kandidaten;
  • Kandidaten met een gerichte boodschap te verleiden om met jou in gesprek te gaan;
  • Meerdere kanalen te gebruiken om jouw (gewenste) profiel te vinden en te binden.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.