HR-Boostcamp: werving en selectie via Social Media

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van HR Academy
Opleiderscore: starstarstarstar_halfstar_border 7,3 HR Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 7,3 (uit 9 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Postillion Hotel Bunnik
6 jun. 2019
Postillion Hotel Bunnik
10 okt. 2019

Beschrijving

Social media zijn hot, maar zeker geen hype. Sterker nog: het is een ideale manier om je vacatures op een menselijke manier onder de aandacht te brengen bij verschillende doelgroepen. Maar hoe zet je Linkedin, Twitter, Facebook, Instagram en andere social media effectief in om die ideale kandidaat te vinden?

Social media worden als werving- en selectiekanaal door sommige organisaties al succesvol ingezet, maar anderen laten de mogelijkheden nog onbenut of hebben nog geen duidelijke strategie. Deze boostcamp inspireert je en introduceert je bij de verschillende kansen die social media bieden in HRM, vanuit een strategische en praktische benadering.

Alle mogelijkheden benutten 

Social media…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Social media zijn hot, maar zeker geen hype. Sterker nog: het is een ideale manier om je vacatures op een menselijke manier onder de aandacht te brengen bij verschillende doelgroepen. Maar hoe zet je Linkedin, Twitter, Facebook, Instagram en andere social media effectief in om die ideale kandidaat te vinden?

Social media worden als werving- en selectiekanaal door sommige organisaties al succesvol ingezet, maar anderen laten de mogelijkheden nog onbenut of hebben nog geen duidelijke strategie. Deze boostcamp inspireert je en introduceert je bij de verschillende kansen die social media bieden in HRM, vanuit een strategische en praktische benadering.

Alle mogelijkheden benutten 

Social media inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers. Het gaat om bereik en interactie. Dit kun je doen door zelf actief te zijn in je netwerken, maar bijvoorbeeld ook door:

  • Te adverteren, bijvoorbeeld op Facebook, Youtube of Linkedin;
  • Actief naar kandidaten te zoeken (Sourcing);
  • Het inzetten van enthousiaste medewerkers als ambassadeur van jouw organisatie (social refferal). 

 Wat gaan we tijdens de boostcamp doen

Het ochtendprogramma bestaat uit een inspiratiesessie over de macht en de kracht van social media voor werving en selectie. De basistoepassing van verschillende sociale-mediakanalen wordt belicht aan de hand van praktijkcases. Vervolgens komt het opzetten van een social-mediastrategie aan bod. Daarna krijg je een praktijkopdracht per team aan de hand van een case. 

In de middag ga je per team aan de slag met een eigen social-mediastrategie en de uitwerking daarvan. Je gaat ook content maken. In de eindpresentatie bespreken we de resultaten en learnings. 

 

Wat leren we van deze boostcamp

In deze boostcamp leer je vanuit de praktijk snel denken over een strategie voor je social media en het bedenken van mogelijke content daarvoor (berichten, beelden, aanpak). Doordat je direct aan de slag gaat met een praktijkcase, in een team met een uitdagende opdracht, leer je razendsnel hoe je social media in de praktijk inzet. Na deze boostcamp kun je zelf aan de slag met de opgedane kennis.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.