Trendwatching, Forecasting en Futuring

Type product
Tijdsduur

Trendwatching, Forecasting en Futuring

Versdenkers
Logo van Versdenkers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Versdenkers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 72 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

10
Gemiddeld cijfer voor Trendwatching, Forecasting en Futuring
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Ivo Berkhoff
Enjoy your life and think free
10
Trendwatching, Forecasting en Futuring

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 inspirende dagen gehad en heeft de training ons enorm geholpen om het netwerk rondom trends en inspiraties op te zetten. Dit is zeker aanbevelens waard waarbij de training zich ook nog eens niet alleen in het lokaal plaats vond en ook op een aantal leuke plekken in Rotterdam werd gehouden. Ik heb enorm genoten Top!" - 11-12-2018 20:28

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 in… alles lezen - 11-12-2018 20:28

Beschrijving

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

TRENDWATCHING EN FUTURING – 3 DAGEN VOL CREATIVITEIT EN DIEPGAANDE KENNIS

In deze actieve 3 daagse training duik je met je team diep in trends met merk-archetypes, trend forecasting en futuring. Je ontdekt waaruit het DNA van een (of jouw) merk bestaat. Vanuit je merkanalyse ga je met je team aan de slag als trend-/brand matchmaker. Als matchmaker kijk je welke trends bij jouw merk passen, en hoe je daarop zou kunnen inspelen.

Als organisatie wil je relevant blijven. Inspelen op trends en ontwikkelingen die passen bij jouw merk en doelgroep: hoe doe je dat? Welke invloed hebben trends op je strategie, je diensten of produkten en je manier van communiceren? In deze inspirerende team trainin…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

TRENDWATCHING EN FUTURING – 3 DAGEN VOL CREATIVITEIT EN DIEPGAANDE KENNIS

In deze actieve 3 daagse training duik je met je team diep in trends met merk-archetypes, trend forecasting en futuring. Je ontdekt waaruit het DNA van een (of jouw) merk bestaat. Vanuit je merkanalyse ga je met je team aan de slag als trend-/brand matchmaker. Als matchmaker kijk je welke trends bij jouw merk passen, en hoe je daarop zou kunnen inspelen.

Als organisatie wil je relevant blijven. Inspelen op trends en ontwikkelingen die passen bij jouw merk en doelgroep: hoe doe je dat? Welke invloed hebben trends op je strategie, je diensten of produkten en je manier van communiceren? In deze inspirerende team training vertaal je ontwikkelingen naar een fictief maar geloofwaardig toekomstperspectief. Je denkt daardoor van buiten naar binnen. Deze training verbindt jouw merk met de veranderende wereld.

WAAR DENK JIJ DAT DE WERELD HEEN GAAT? EN WELKE TRENDS PASSEN BIJ JOUW MERK?

Met je team bouw je aan een toekomstperspectief met trend futuring. Waar gaat de wereld heen? Wat willen doelgroepen? Je ontwikkelt verschillende scenarios. En je houdt rekening met onvoorspelbaarheden en verschillen tussen jong en oud, vrouw of man, levenswijze en cultuur. De nieuwe trends van morgen maak je met een collage visueel op een vision board.

We kijken ook naar jouw rol als trend forecaster. Je leert hoe een in-house trend forecasting team werkt. Onafhankelijke merken kunnen hiermee vertrouwen en bouwen op hun eigen inzichten en visie op de toekomst. Maar we kijken ook naar belangrijke trendrapporten van externe partijen. Hoe werk je er mee, en hoe haal je er waarde uit voor je eigen organisatie? Met behulp van storytelling technieken leer je hoe je de trend forecast inspirerend presenteert aan je team. Tot slot kijken we naar populaire middelen en media om trend forecasts te publiceren op in- en externe ( social) media.

VOOR WIE?

Voor geïnteresseerden en professionals die met trend forecasting een flinke stap verder in de theorie willen gaan. En voor diegenen die trend forecasting als dienst aan zijn of haar klanten wil bieden.

Programma

DAG 1: WATCH

  • introductie: wat zijn trends en hoe werkt trendwatching?
  • hoe doe je trendonderzoek?
  • herkennen en clusteren van trends op een evidencewall
  • spotten en verbinden van maatschappelijke-, consumenten- en markttrendS

DAG 2: MATCH

  • samenvatting van dag 1
  • merkidentiteit en relevantie, voorbeelden van merken die hierin voorop lopen
  • selecteren van trends die passen bij de merkidentiteit
  • trendmatching: als merk aansluiten op de tijdgeest en veranderende consumentbehoeften
  • maken en visualiseren van jouw trend- en merkverhaal

DAG 3: CREATE

  • samenvatting van dag 2
  • Wat is scenariodenken en hoe vorm je een visie op de toekomst?
  • innovatiestrategie bepalen op basis van toekomstscenario’s
  • het vormgeven en presenteren van een inspirerend trend-rapport
  • (Communicatie)concepten bedenken op basis van trends

EEN KORTE WORKSHOP, OF EEN LANGERE TRAINING

Het programma van deze training kan volledig worden gevolgd, of samengesteld worden naar behoefte. Dat kan een korte kennismaking zijn, een how-to van 1 dag of een volledige diepgaande training.

10
Gemiddeld cijfer voor Trendwatching, Forecasting en Futuring
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar
Ivo Berkhoff
Enjoy your life and think free
10
Trendwatching, Forecasting en Futuring

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 inspirende dagen gehad en heeft de training ons enorm geholpen om het netwerk rondom trends en inspiraties op te zetten. Dit is zeker aanbevelens waard waarbij de training zich ook nog eens niet alleen in het lokaal plaats vond en ook op een aantal leuke plekken in Rotterdam werd gehouden. Ik heb enorm genoten Top!" - 11-12-2018 20:28

"Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 in… alles lezen - 11-12-2018 20:28

starstarstarstarstar
Hans van der Kooij
Doelgroepen en Inspiratie
10
Trendwatching, Forecasting en Futuring

"we hebben in 3 volle dagen prachtige inzichten gekregen in het duiden van trends voor onze achterban. Mede door de opgedane kennis kunnen we onze inspiratietours in binnen- en buitenland nog beter opzetten. Cindy en Lisa, bedankt voor de inspirerende dagen." - 07-12-2018 07:55

"we hebben in 3 volle dagen prachtige inzichten gekregen in het duiden van trends voor onze achterban. Mede door de opgedane kennis kunnen we… alles lezen - 07-12-2018 07:55

Hallo Hans, hartelijk dank voor je positieve input. Wij vonden het ook heel leuke en inspirerende dagen.

- 07-12-2018 07:55

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.