Actief en effectief in mediacontacten

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Actief en effectief in mediacontacten

Van der Hilst Communicatie
Logo van Van der Hilst Communicatie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Van der Hilst Communicatie heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 190 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Actief en effectief in mediacontacten
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
Rosanneke van Daele Noomen
starstarstarstarstar_border
Rosanneke van Daele Noomen
Communicatiemedewerker gemeente Tilburg
8
Actief en effectief in mediacontacten

"Zowel Marjet Heine als Len Middelbeek waren kundige en betrokken trainers. De inhoud van de training vond ik goed: toegespitst op de praktijk en veel ruimte voor input van de groep. Bij een volgende training zou ik graag nog wat meer aan de slag gaan, zodat je de theorie ook kan oefenen in de praktijk." - 13-10-2016 06:46

"Zowel Marjet Heine als Len Middelbeek waren kundige en betrokken trainers. De inhoud van de training vond ik goed: toegespitst op de praktij… alles lezen - 13-10-2016 06:46

Startdata en plaatsen

placeAristo meeting center Utrecht Lunetten
26 jan. 2022 tot 9 feb. 2022
Toon rooster
event 26 januari 2022, 09:00-17:00, Utrecht, dag 1
event 9 februari 2022, 09:00-17:00, Utrecht, dag 2
placeAristo meeting center Utrecht Lunetten
11 mei. 2022 tot 25 mei. 2022
Toon rooster
event 11 mei 2022, 09:00-17:00, Aristo meeting center Utrecht Lunetten, dag 1
event 25 mei 2022, 09:00-17:00, Aristo meeting center Utrecht Lunetten, dag 2
placeAristo meeting center Utrecht Lunetten
14 sep. 2022 tot 28 sep. 2022
Toon rooster
event 28 september 2022, 09:00-17:00, Aristo meeting center Utrecht Lunetten, dag 2
placeAristo meeting center Utrecht Lunetten
30 nov. 2022 tot 14 dec. 2022
Toon rooster
event 14 december 2022, Aristo meeting center Utrecht Lunetten, dag 2

Beschrijving

Hoe neem je als woordvoerder of persvoorlichter je positie in het medialandschap in? Hoe denken en werken journalisten? Hoe verspreidt nieuws zich, online én offline? Hoe identificeer je risico’s? Hoe krijg je aandacht voor jouw organisatie, jullie producten of activiteiten? Na twee intensieve dagen weet je hoe je het gaat aanpakken.

Omgaan met media

De tweedaagse training Actief en effectief in mediacontacten vergroot je zelfvertrouwen in het contact met de media. Je voelt je sterker voor een tv-camera en in een vraaggesprek met een kritische journalist. Je bent in staat een krachtig inhoudelijk statement te maken. Bovendien formuleer je een strategisch media-advies voor jouw directie of …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Mediatraining, Presenteren, PR (Public Relations) & Voorlichting, Schrijven voor het web en Mediaplanning.

Hoe neem je als woordvoerder of persvoorlichter je positie in het medialandschap in? Hoe denken en werken journalisten? Hoe verspreidt nieuws zich, online én offline? Hoe identificeer je risico’s? Hoe krijg je aandacht voor jouw organisatie, jullie producten of activiteiten? Na twee intensieve dagen weet je hoe je het gaat aanpakken.

Omgaan met media

De tweedaagse training Actief en effectief in mediacontacten vergroot je zelfvertrouwen in het contact met de media. Je voelt je sterker voor een tv-camera en in een vraaggesprek met een kritische journalist. Je bent in staat een krachtig inhoudelijk statement te maken. Bovendien formuleer je een strategisch media-advies voor jouw directie of management. Na de training speel je een actieve, effectieve rol bij alles wat met publiciteit en media-aandacht te maken heeft.

Theorie én praktijk

Een mediatraining volgen is professioneel, zinvol en inspirerend. De training bestaat uit een theorie- en een praktijkdag. De eerste dag bespreken we hoe de media in Nederland werken en hoe je nieuws maakt. Aan de hand van voorbeelden gaan we na wat we van de persvoorlichter/woordvoerder van dienst kunnen leren. De tweede dag ga je veel oefenen. Je geeft diverse interviews over casuïstiek uit je eigen praktijk. Een cameraman/vrouw zal je optreden vastleggen. Je krijgt intensief feedback op inhoud en performance. De groep is klein dus er is veel persoonlijke aandacht voor alle deelnemers.  

Dag 1

Na afloop kun je:

  • je inleven in de werkwijze van journalisten en denken vanuit de journalistieke principes
  • redactionele afwegingen voor nieuwswaarde begrijpen
  • zelf nieuws maken
  • stappenplan voor woordvoering ontwikkelen
  • gouden regels van mediacontacten in acht nemen
  • interviewtechnieken herkennen
  • actief mediacontacten aanknopen

Dag 2

Na afloop kun je:

  • kernboodschappen formuleren en mediavragen voorbereiden
  • voor de camera duidelijk en overtuigend je boodschap overbrengen
  • kritische (lastige) vragen van journalisten pareren
  • adequaat inspelen op verschillende interviewtechnieken
  • rustig blijven in stressvolle situaties waarin je de pers te woord staat
  • de regie pakken in interviews en met de juiste toon en uitstraling jouw verhaal vertellen, vooral ook door jezelf te blijven
  • jouw management of directie strategisch adviseren/coachen over mediacontacten
  • een professionele positie innemen in mediacontacten

Trainer Youssef Eddini

Youssef, mede-eigenaar van vanluyken.nl en detrainingsstudio.nl, is een pur sang verbinder, resultaatgericht, iemand die uitdaagt, kritiek verwelkomt en anderen aanzet tot denken en handelen. Hij kan uit een rijke ervaring als persvoorlichter/woordvoerder bij uiteenlopende grote bedrijven en overheidsorganisaties putten. En hij weet hoe hij trainees naar de beste resultaten coacht. Jouw leercurve staat centraal. Er staat je een boeiend programma te wachten waarvan je veel leert en met plezier op terugkijkt. Bij hem krijg je wat je zoekt: kwaliteit en zelfvertrouwen.

Resultaat

Na het volgen van deze training ga je met jouw mediacontacten naar een hoger niveau. Je weet wat je te doen staat, waar de kansen liggen en hoe je journalisten goed te woord staat. Professioneel ontwijk je de valkuilen in interviews. Met je nieuwe inzichten en vaardigheden kun je een actief strategisch mediabeleid inzetten.


Voor wie?

Deze training is bestemd voor zowel ervaren als beginnende persvoorlichters, woordvoerders en media-adviseurs. Ook als mediacontacten deel uit maken van je functie is, heb je veel profijt van deze training.

Van der Hilst communicatie begint bij jou!

Mensen en organisaties communicatiever maken. Daar staan we voor! Zoek je een adviseur, sparringpartner, uitvoerder of een coach? Of wil je misschien een training of opleiding op het gebied van communicatie volgen? Of allebei? Kijk dan eens naar ons aanbod.

Een communicatievraag is nooit een op zich staand iets. Daarom bekijken we jouw vraag vanuit de hele context om zo effectieve communicatie tot stand te brengen.

8
Gemiddeld cijfer voor Actief en effectief in mediacontacten
Gebaseerd op 1 ervaring
Rosanneke van Daele Noomen
starstarstarstarstar_border
Rosanneke van Daele Noomen
Communicatiemedewerker gemeente Tilburg
8
Actief en effectief in mediacontacten

"Zowel Marjet Heine als Len Middelbeek waren kundige en betrokken trainers. De inhoud van de training vond ik goed: toegespitst op de praktijk en veel ruimte voor input van de groep. Bij een volgende training zou ik graag nog wat meer aan de slag gaan, zodat je de theorie ook kan oefenen in de praktijk." - 13-10-2016 06:46

"Zowel Marjet Heine als Len Middelbeek waren kundige en betrokken trainers. De inhoud van de training vond ik goed: toegespitst op de praktij… alles lezen - 13-10-2016 06:46

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Van der Hilst Communicatie, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.