Crossmediaal schrijven

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Van der Hilst Communicatie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Van der Hilst Communicatie heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 184 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,5
Gemiddeld cijfer voor Crossmediaal schrijven
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Estrellita Vermeulen
Coördinator ledencommunicatie
9
Crossmediaal schrijven

"Liesbeth heeft een mooie manier van trainen: iedereen voelt zich gehoord, en gezien. Na afloop had ik enorm veel zin om met de opgedane inzichten aan de slag te gaan! Nog steeds trouwens." - 20-11-2018 19:28

"Liesbeth heeft een mooie manier van trainen: iedereen voelt zich gehoord, en gezien. Na afloop had ik enorm veel zin om met de opgedane inzi… alles lezen - 20-11-2018 19:28

Startdata en plaatsen

Amersfoort
2 mrt. 2020
Amersfoort
6 okt. 2020

Beschrijving

Je schrijft voor de website, Facebook, Instagram, LinkedIn, de digitale nieuwsbrief en een papieren magazine. En je wilt met al die kanalen jouw merk versterken. Maar hoe knoop je nu alles goed aan elkaar? Hoe zorg je ervoor dat de lezer maar blijft doorlezen? Dat doe je door storytelling en crossmediaal schrijven. Deze training is voor professionals die veel schrijven. En die het leuk vinden om concreet aan de slag te gaan met het maken van crossmediale content.

Creatief schrijven voor alle kanalen

Na deze training stel jij jezelf altijd de volgende vraag: welk verhaal vertel je op welk kanaal en op welke manier? Het schrijven van een creatieve tekst is een uitdaging. Juist in deze tijd, …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Persberichten schrijven, Schrijven, Schriftelijke communicatie, Mediatraining en Beïnvloeden.

Je schrijft voor de website, Facebook, Instagram, LinkedIn, de digitale nieuwsbrief en een papieren magazine. En je wilt met al die kanalen jouw merk versterken. Maar hoe knoop je nu alles goed aan elkaar? Hoe zorg je ervoor dat de lezer maar blijft doorlezen? Dat doe je door storytelling en crossmediaal schrijven. Deze training is voor professionals die veel schrijven. En die het leuk vinden om concreet aan de slag te gaan met het maken van crossmediale content.

Creatief schrijven voor alle kanalen

Na deze training stel jij jezelf altijd de volgende vraag: welk verhaal vertel je op welk kanaal en op welke manier? Het schrijven van een creatieve tekst is een uitdaging. Juist in deze tijd, waarin er zo veel aangeboden wordt. Het publiceren van alleen een persbericht op je site is niet meer voldoende.

In deze training leer je het volgende:
Wat kun je doen om meer aandacht te krijgen voor je product, dienst of organisatie? In deze schrijftraining gaan we aan de slag met storytelling:

  • Je leert op een nieuwe manier naar je onderwerp kijken.
  • Je kiest heel bewust voor een creatieve insteek.

Weet je welke verhalen je wilt vertellen? Dan knopen we alle kanalen aan elkaar: crossmediaal schrijven:

  • Hoe schrijf je een pakkende titel, oneliner en lead?
  • Hoe schrijf je korte berichten voor social media?
  • Op welke manieren link je door: allerlei praktische ideeën.

Hoe ga je Leren?
In deze training leer je als volgt effectief crossmediaal schrijven:

Persoonlijke voorbereiding
Je levert vooraf je leerdoelen en 3 eigen teksten bij de trainer aan. Het kan zo zijn dat je je eigen teksten terugziet in het programma. Je ontvangt alle teksten en een samenvatting van de training. Handig om na te lezen!

Oefenen
Deze schrijftraining geeft je een rugzak vol ideeën. Je oefent ook veel. Met teksten uit de groep, met casussen uit de praktijk. De vraag is steeds: hoe kun je deze inhoud aanbieden? Hoe verleid je je lezer om verder te lezen? En welke schrijftechnieken zet je dan in?

Resultaat: je bent creatiever dan je dacht!
Na de training kijk je op een nieuwe manier naar tekst. Je denkt kritisch na over je onderwerp en de insteek van je verhaal. Geen saaie, lange nieuwsberichten meer. Maar prikkelende, creatieve artikelen en een reeks aan social berichten. Je hebt zo veel ideeën, je kunt direct aan de slag.

Maak gebruik van de download voor meer informatie. Of neem contact met ons op via 033-4505000.

8,5
Gemiddeld cijfer voor Crossmediaal schrijven
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Estrellita Vermeulen
Coördinator ledencommunicatie
9
Crossmediaal schrijven

"Liesbeth heeft een mooie manier van trainen: iedereen voelt zich gehoord, en gezien. Na afloop had ik enorm veel zin om met de opgedane inzichten aan de slag te gaan! Nog steeds trouwens." - 20-11-2018 19:28

"Liesbeth heeft een mooie manier van trainen: iedereen voelt zich gehoord, en gezien. Na afloop had ik enorm veel zin om met de opgedane inzi… alles lezen - 20-11-2018 19:28

Henk van Hierden
starstarstarstarstar_border
Henk van Hierden
Relatiemanager zakelijke markt - stichting "Kom over en help"
8
Crossmediaal schrijven

"Interactieve formule door combinatie van presentatie, onderzoeken van best-practises, discussies en oefeningen. Met korte opdrachten door ervaren en deskundige docent wordt theorie meteen in praktijk gebracht.
De groep studenten was aangenaam klein en met een zeer gevarieerde achtergrond." - 20-11-2018 10:54

"Interactieve formule door combinatie van presentatie, onderzoeken van best-practises, discussies en oefeningen. Met korte opdrachten door er… alles lezen - 20-11-2018 10:54

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.