Zakelijke correspondentie - Van Dale Taaltraining

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Van Dale
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Van Dale heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 30 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Zakelijke correspondentie - Van Dale Taaltraining
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Anoniem
10
Zakelijke correspondentie - Van Dale Taaltraining

"Heldere uitleg van de lesstof met prima cases.

Zeker het aanbevelen waard. De syllabus dient naderhand ook zeker als ruggesteun.

Wij proberen de adviezen zo veel mogelijk als standaard te hanteren binnen onze organisatie" - 19-09-2012 12:50

"Heldere uitleg van de lesstof met prima cases. Zeker het aanbevelen waard. De syllabus dient naderhand ook zeker als ruggesteun. Wij probe… alles lezen - 19-09-2012 12:50

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
30 nov. 2020
Geannuleerd
cancel Startdatum geannuleerd
Toon rooster
event 30 november 2020, 09:30-16:30, Utrecht, Van Dale

Beschrijving

Zakelijke correspondentie

Wilt u zich professioneler uitdrukken bij het schrijven van zakelijke e-mails en brieven?

Een goede taalbeheersing is daarvoor een vereiste. Maar ook de keuze voor de juiste toonzetting en stijl is van belang. Zeker voor een snel medium als e-mail waarbij onduidelijke formuleringen makkelijk tot misverstanden kunnen leiden. Met de training Zakelijke correspondentie van Van Dale Taaltrainingen leert u in één dag professionele e-mails en brieven op te stellen.

Doel taaltraining

Na afloop van de taaltraining Zakelijke correspondentie bent u in staat om correcte en duidelijke e-mails en brieven op te stellen. U bent bekend met tekstopbouw, stijl en de juiste toonzet…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zakelijk schrijven, Schriftelijke communicatie, Rapporten schrijven, B2B-Communicatie en Commercieel schrijven.

Zakelijke correspondentie

Wilt u zich professioneler uitdrukken bij het schrijven van zakelijke e-mails en brieven?

Een goede taalbeheersing is daarvoor een vereiste. Maar ook de keuze voor de juiste toonzetting en stijl is van belang. Zeker voor een snel medium als e-mail waarbij onduidelijke formuleringen makkelijk tot misverstanden kunnen leiden. Met de training Zakelijke correspondentie van Van Dale Taaltrainingen leert u in één dag professionele e-mails en brieven op te stellen.

Doel taaltraining

Na afloop van de taaltraining Zakelijke correspondentie bent u in staat om correcte en duidelijke e-mails en brieven op te stellen. U bent bekend met tekstopbouw, stijl en de juiste toonzetting. U kent de hedendaagse conventies voor brieven en e-mails. Bovendien kent u de valkuilen van het medium e-mail.

Opzet taaltraining

Deze training duurt 1 dag, van 09.30 tot 16.30 uur.

Voorafgaand aan de training krijgt u online een intaketoets.

Programma taaltraining

Tijdens de taaltraining komen onderstaande onderwerpen aan bod.

  • Doelgroep, doel tekst en gebruik van de juiste toon
  • Indeling: hedendaagse conventies, adressering, onderwerpregel, aanhef en afsluiting
  • Tekstopbouw: openingsalinea, middenstuk en slotalinea
  • Overbrengen van slecht nieuws en klachten
  • Stijl: formeel of informeel, persoonlijke stijl of huisstijl
  • Leesbaar, aantrekkelijk, positief en klantgericht schrijven
  • E-mails: algemene richtlijnen en valkuilen

Gedurende de training krijgt u korte oefeningen om de regels in praktijk te brengen.

Van Dale Taaltrainingen: succesvol zakelijk communiceren!

10
Gemiddeld cijfer voor Zakelijke correspondentie - Van Dale Taaltraining
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Anoniem
10
Zakelijke correspondentie - Van Dale Taaltraining

"Heldere uitleg van de lesstof met prima cases.

Zeker het aanbevelen waard. De syllabus dient naderhand ook zeker als ruggesteun.

Wij proberen de adviezen zo veel mogelijk als standaard te hanteren binnen onze organisatie" - 19-09-2012 12:50

"Heldere uitleg van de lesstof met prima cases. Zeker het aanbevelen waard. De syllabus dient naderhand ook zeker als ruggesteun. Wij probe… alles lezen - 19-09-2012 12:50

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Van Dale, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.