Cursus Sustainability & Business Development
Startdata en plaatsen
Amsterdam 14 mrt. 2019 tot 11 apr. 2019Toon rooster event 14 maart 2019, 15:00-21:00, Collegedag 1 event 28 maart 2019, 15:00-21:00, Collegedag 2 event 11 april 2019, 15:00-18:00, Collegedag 3 |
Den Bosch 14 mrt. 2019 tot 11 apr. 2019 |
Rotterdam 14 mrt. 2019 tot 11 apr. 2019 |
Utrecht 14 mrt. 2019 tot 11 apr. 2019Toon rooster event 14 maart 2019, 15:00-21:00, Collegedag 1 event 28 maart 2019, 15:00-21:00, Collegedag 2 event 11 april 2019, 15:00-18:00, Collegedag 3 |
Zwolle 14 mrt. 2019 tot 11 apr. 2019 |
Beschrijving
De cursus ‘Sustainability & Business Development’ duurt ongeveer 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met 10-15 deelnemers op een van onze opleidingslocaties
Onderwerpen
– Hoe kunnen de global challenges worden vertaald naar organisatiebeleid?
– Welke impact heeft duurzaam en circulair ondernemen op bedrijf en stakeholders?
– Hoe kan de duurzaamheids-propositie worden ingebed in de bedrijfsstrategie?
– Hoe dient de nieuwe positionering vormgegeven en gecommuniceerd worden?
– Welke (online) marketing en business modellen/ tools kunnen hierbij helpen?
– Hoe kan er gemeten worden in hoeverre de nieuwe positionering effect sorteert?
Resultaat
De cursus Sustainability & Bus…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen.
De cursus ‘Sustainability & Business Development’ duurt ongeveer 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met 10-15 deelnemers op een van onze opleidingslocaties
Onderwerpen
– Hoe kunnen de global challenges worden vertaald naar
organisatiebeleid?
– Welke impact heeft duurzaam en circulair ondernemen op bedrijf en
stakeholders?
– Hoe kan de duurzaamheids-propositie worden ingebed in de
bedrijfsstrategie?
– Hoe dient de nieuwe positionering vormgegeven en gecommuniceerd
worden?
– Welke (online) marketing en business modellen/ tools kunnen
hierbij helpen?
– Hoe kan er gemeten worden in hoeverre de nieuwe positionering
effect sorteert?
Resultaat
De cursus Sustainability & Business Development reikt u nieuwe
inzichten en kennis aan op het gebied van business development,
duurzaamheid en marketing.. U leert actief aan de hand van concrete
praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de
slag te gaan. U brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en
doet nieuwe vaardigheden op over de implementatie en de marketing
van duurzaamheid. U leert hoe u de nieuwe positionering
daadwerkelijk gedragen door uw doelgroep kunt krijgen. U weet hoe u
in logische stappen tot een goede executie kunt komen en bent in
staat om op de juiste momenten bij te sturen.
Vorm
De cursus Sustainability & Business Development is zo opgezet
om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel
mogelijk bij te brengen over business development, duurzaamheid
& marketing. Tijdens de opleiding gaat u tevens actief in
groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U
werkt hierbij aan het opstellen van een duurzaamheidsstrategie voor
bekende merken als Achmea, ING of KPN. U leert in groepen de
theorie actief toe te passen en krijgt feedback van…Vorm
De cursus Sustainability & Business Development is zo opgezet
om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel
mogelijk bij te brengen over business development, duurzaamheid
& marketing. Tijdens de opleiding gaat u tevens actief in
groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U
werkt hierbij aan het opstellen van een duurzaamheidsstrategie voor
bekende merken als Achmea, ING of KPN. U leert in groepen de
theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die
deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun
opdrachtgever. Verder staat de kwantificering van beleid centraal
tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug
vanuit een bedrijfskundig perspectief
De cursus ‘Sustainability & Business Development’ duurt
ongeveer 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus
met 10-15 deelnemers op een van onze opleidingslocatiesInhoud
Dag 1: Demand, supply chain & umfeld (college 1 en 2)
Tijdens deze dag leert u hoe u de juiste strategische fundamenten
kunt leggen om tot een succesvolle duurzaamheids / business
developmentstrategie voor uw organisatie te komen. Uitgangspunt
zijn de belangrijkste kernbegrippen uit het veld van MVO,
transitie, CSR en duurzaam ondernemen. U leert hoe u deze in kunt
zetten in de keten, naar uw markt, naar de stakeholders en naar
interne stakeholders in uw organisatie. Kortom, u leert hoe u
draagvlak kunt creëren voor uw complete duurzame transitie.
Dag 2: Strategie, sustainability en business innovation (college 3
en 4)
Tijdens deze dag leert hoe u uw duurzaamheidsstrategie verder kunt
vormgeven. U brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en doet
nieuwe vaardigheden op over strategie, business development en
marketing van duurzaamheid. U leert onder andere hoe u de nieuwe
positionering daadwerkelijk door uw doelgroep gedragen kunt
krijgen.
Dag 3: Implementatie en effectiviteit duurzaamheidsbeleid (college
5)
Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt
voor de implementatie van een duurzaamheidsstrategie maar bovenal:
hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. Thema’s
die met name aan bod komen, zijn: analytics, meten, monitoring en
bijsturen van duurzaamheidsbeleid.
Vorm
De cursus Sustainability & Business Development is zo opgezet
om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel
mogelijk bij te brengen over business development, duurzaamheid
& marketing. Tijdens de opleiding gaat u tevens actief in
groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U
werkt hierbij aan het opstellen van een duurzaamheidsstrategie voor
bekende merken als Achmea, ING of KPN. U leert in groepen de
theorie actief toe te passen en krijgt feedback van…Vorm
De cursus Sustainability & Business Development is zo opgezet
om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel
mogelijk bij te brengen over business development, duurzaamheid
& marketing. Tijdens de opleiding gaat u tevens actief in
groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U
werkt hierbij aan het opstellen van een duurzaamheidsstrategie voor
bekende merken als Achmea, ING of KPN. U leert in groepen de
theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die
deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun
opdrachtgever. Verder staat de kwantificering van beleid centraal
tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug
vanuit een bedrijfskundig perspectief
Na het sluiten van een historisch klimaatpact is het ondenkbaar
dat bedrijven nog langer opereren zonder dat duurzaamheid het
centrale uitgangspunt is in hun business development . Zelfs
voorlopers zien zich geconfronteerd met ingrijpende gevolgen.
Waarschijnlijk ook uw organisatie. Duurzaam en circulair ondernemen
is echter niet zomaar ingevoerd; het gaat gepaard met een complex
verander- en implementatieproces en heeft een gr…Onderwerpen
– Hoe kunnen de global challenges worden vertaald naar
organisatiebeleid?
– Welke impact heeft duurzaam en circulair ondernemen op bedrijf en
stakeholders?
– Hoe kan de duurzaamheids-propositie worden ingebed in de
bedrijfsstrategie?
– Welke rol speelt marketing en communicatie bij de
duurzaamheidsboodschap?
– Hoe dient de nieuwe positionering vormgegeven en gecommuniceerd
worden?
– Welke (online) marketing en business modellen/ tools kunnen
hierbij helpen?
– Hoe kan er gemeten worden in hoeverre de nieuwe positionering
effect sorteert?
Resultaat
De cursus Sustainability & Business Development reikt u nieuwe
inzichten en kennis aan op het gebied van business development,
duurzaamheid en marketing.. U leert actief aan de hand van concrete
praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de
slag te gaan. U brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en
doet nieuwe vaardigheden op over de implementatie en de marketing
van duurzaamheid. U leert hoe u de nieuwe positionering
daadwerkelijk gedragen door uw doelgroep kunt krijgen. U weet hoe u
in logische stappen tot een goede executie kunt komen en bent in
staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de
hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van
business development en sustainability.
“De cursus ‘Business Development & Innovatie’ duurt ongeveer
2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met
ongeveer 10-15 deelnemers op locatie.Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er op business development en
innovatievlak?
– Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie
formuleren?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en
innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in
de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en
bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen
voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business
innovatiestrategie?
Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innovatie bent u
in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het
innovatiebeleid. U weet wat de strategische en praktische
implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste new
businesstrategie en innovatiekracht kunt komen en weet ook hoe u in
logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat
om grip te houden en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot
bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het
gebied van new product development, bedrijfscultuur,
verandermanagement en time-to-market.
De cursus Sustainability & Business Development is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, investor relations, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is.De cursus Sustainability & Business Development is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, investor relations, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige achtergrond, vijf tot vijftien jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.
UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen.