Merkstrategie & Verandermanagement (PAO)
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 10 okt. 2024 tot 14 mrt. 2025 |
placeUtrecht 23 jan. 2025 tot 3 jul. 2025 |
Beschrijving
Deze Post Academische opleiding duurt 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 7521 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op om uw leerbe...
De wereld verandert in sneltreinvaart. Alles en iedereen moet hierin mee en dat geld uiteraard ook voor veel bedrijven. Het vermogen van organisaties om daadwerkelijk (mee) te veranderen vormt echter vaak een groot struikelblok. Veel bedrijven onderschatten bijvoorbeeld de snelheid van (externe) veranderingen en daarmee impliciet ook de noodzaak tot fundamentele aanpassingen. Zo ook op het niveau van marketing- en merkstrategie. Wanneer marktontwikkelingen niet inzichtelijk zijn, of wanneer er …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze Post Academische opleiding duurt 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 7521 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op om uw leerbe...
De wereld verandert in sneltreinvaart. Alles en iedereen moet
hierin mee en dat geld uiteraard ook voor veel bedrijven. Het
vermogen van organisaties om daadwerkelijk (mee) te veranderen
vormt echter vaak een groot struikelblok. Veel bedrijven
onderschatten bijvoorbeeld de snelheid van (externe) veranderingen
en daarmee impliciet ook de noodzaak tot fundamentele aanpassingen.
Zo ook op het niveau van marketing- en merkstrategie. Wanneer
marktontwikkelingen niet inzichtelijk zijn, of wanneer er geen
duidelijk veranderplan is, dan is het bouwen aan een merk gedoemd
te mislukken. Tijdens deze opleiding leer je enerzijds hoe je een
gedegen merkstrategie kunt opzetten en anderzijds hoe je goed
verandermanagement kunt bedrijven.
Onderwerpen
* Welke trends zijn er binnen merkontwikkeling, branding en
waardecreatie?
* Hoe kan ik een merkstrategie formuleren in lijn met de
bedrijfsstrategie?
* Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering
ontwikkelen?
* Hoe kan het merk (als kompas) worden gewaarborgd wordt in de
organisatie?
* Hoe kan ik een effectieve veranderstrategie formuleren en
opzetten?
* Hoe kan ik de veranderstrategie succesvol doorvoeren in de
organisatie?...
De Post Academische Opleiding ‘Merkstrategie & Verandermanagement’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie, strategisch management en verandermanagement. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketing, bedrijfskundige of veranderkundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen v...
De wereld verandert in sneltreinvaart. Alles en iedereen moet
hierin mee en dat geld uiteraard ook voor veel bedrijven. Het
vermogen van organisaties om daadwerkelijk (mee) te veranderen
vormt echter vaak een groot struikelblok. Veel bedrijven
onderschatten bijvoorbeeld de snelheid van (externe) veranderingen
en daarmee impliciet ook de noodzaak tot fundamentele aanpassingen.
Zo ook op het niveau van marketing- en merkstrategie. Wanneer
marktontwikkelingen niet inzichtelijk zijn, of wanneer
e...Onderwerpen
– Welke trends zijn er op het gebied van merkontwikkeling, branding
en waardecreatie?
– Hoe kan ik een merkstrategie formuleren die in lijn ligt met de
bedrijfsstrategie?
– Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering
ontwikkelen en uitrollen?
– Hoe kan ik ervoor zorgen dat het merk (als kompas) geborgd wordt
in de organisatie?
– Hoe kan ik een effectieve veranderstrategie formuleren en
opzetten?
– Hoe kan ik de veranderstrategie succesvol doorvoeren in de
organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en
bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke skills zijn vereist om het veranderproces succesvol door te
kunnen voeren?
Resultaat
Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig
uitvoering te geven aan de merk- en veranderstrategie. U bent in
staat om tot een merkstrategie te komen die in lijn ligt met de
bedrijfs- en marketingstrategie. U weet tevens hoe u een effectief
veranderproces (brand transition) kunt opstarten en hoe u het
noodzakelijke veranderproces in goede banen kunt leiden. U weet
tevens hoe u het beste om kunt gaan met interne weerstand en het
veranderen van bestaande structuren en culturen. U bent op de
hoogte van alle succesfactoren van business leaders en weet hoe u
een succesvolle merk/ change implementatie kunt doorvoeren. Tot
slot bent u op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van
merkstrategie en verandermanagement.
De Post Academische opleiding Merkstrategie &
Verandermanagement’ duurt ongeveer 6 maanden en omvat 20 colleges
van 3 uur. U volgt de opleiding met ongeveer 10-15 deelnemers op
een van onze locaties.Module 1: Brand Strategy &
Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)
Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U
verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over
branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw
voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter
en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen
met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en
inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid
en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten
ervan.
Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie
(college 6 t/m 10)
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet
gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt
nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur,
verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om
veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk
uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk
bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de
organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt
houden.
Module 3: Veranderstrategie & Change Management (college 11 t/m
15)
Tijdens deze module leert hoe u uw veranderstrategie kunt
vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools,
tips, methodes en guidelines over change management uit de praktijk
waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u veranderprocessen
beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met
bestaande structuren en systemen en hoe u deze kunt veranderen en
(weer) in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt
u nieuwe kennis en inzichten over het managen van het
veranderproces en wordt u bijgeschoold over integratie- en
implementatieaspecten van de veranderstrategie.
Module 4: Implementatie & Monitoring Veranderbeleid (college 16
t/m 20)
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet
gereedmaakt voor de implementatie van een veranderstrategie. U
leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw veranderteam
prepareert en hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande systemen kunt
integreren met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt
houden op het totale veranderproces. U wordt tot slot bijgespijkerd
over alle ins en outs van het monitoringproces. U krijgt tevens aan
de hand van enkele best practices en cases voorbeelden van
succesvolle veranderprojecten en -implementaties.
De Post Academische Opleiding ‘Merkstrategie & Verandermanagement’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vra...
[9,5] “De lessen van het ”merkblok” waren werkelijk fantastisch! Zeer inspirerend en praktijkgerichte colleges. Ik ben er ontzettend enthousiast over. Je nam de tijd voor een uitgebreide introductie van de deelnemers om te zien waar onze interesses en knelpunten liggen in de praktijk. Tijdens de colleges werden deze punten vrijwel allemaal in praktijk cases aangehaald. Daarbij veel toepasbare tips gekregen op het gebied van digital strategy en brand governance. Bedankt, ik ben zeer blij met d...
Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om
15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30
uur en duurt tot 21.00 uur. Mocht u op een bepaalde datum niet
kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald
middels e-learning.Collegedata: opleiding start donderdag 22
augustus 2024.
* College 1 + 2: Donderdag 22 augustus 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Vrijdag 23 augustus 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 29 augustus 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 7 + 8: Vrijdag 30 augustus 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 5 september 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 10 oktober 2024.
* College 1 + 2: Donderdag 10 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 24 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 7 november 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 21 november 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 12 december 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 23 januari 2025
* College 1 + 2: Donderdag 23 januari2025 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 6 februari 2025(15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 20 februari 2025 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 6 maart 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 9 + 10: Donderdag 20 maart 2025 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 27 maart 2025
* College 1 + 2: Donderdag 27 maart 2025 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 10 april 2025 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 24 april 2025 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 8 mei 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 9 + 10: Donderdag 22 mei 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 5 juni 2025.
* College 1 + 2: Donderdag 5 juni 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 3 + 4: Donderdag 12 juni 2025(15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 5 + 6: Donderdag 19 juni 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 7 + 8: Donderdag 26 juni 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 9 + 10: Donderdag 3 juli 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.