E-learning Product & Portfolio Management (Post HBO)

Type product

E-learning Product & Portfolio Management (Post HBO)

Utrecht Business School
Logo van Utrecht Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Utrecht Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 68 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

De E-Learning ‘Product & Portfolio Management (Post HBO) omvat 10 online colleges van 3 uur. U volgt de cursus flexibel in uw eigen tijd met ondersteuning van kerndocent en community. De kosten b…

Productmanagement is een dynamische discipline en als productmanager heeft u een belangrijke rol binnen de organisatie. U bent een centrale pin tussen onderzoek, productontwikkeling, marketing, verkoop en financiën. Om deze rol goed te kunnen uitvoeren heeft u uiteraard de nodige kennis en vaardigheden nodig. De Post HBO opleiding Product & Portfoliomanagement reikt u alle concepten, inzichten, tools en vaardigheden aan die u als productmanager nodig heeft om de taken en verantwoorde- lijkheden van…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Investment- en portfoliomanagement, (Agile) Portfoliomanagement, Makelaar, Vastgoedrekenen en Mifid.

De E-Learning ‘Product & Portfolio Management (Post HBO) omvat 10 online colleges van 3 uur. U volgt de cursus flexibel in uw eigen tijd met ondersteuning van kerndocent en community. De kosten b…

Productmanagement is een dynamische discipline en als productmanager heeft u een belangrijke rol binnen de organisatie. U bent een centrale pin tussen onderzoek, productontwikkeling, marketing, verkoop en financiën. Om deze rol goed te kunnen uitvoeren heeft u uiteraard de nodige kennis en vaardigheden nodig. De Post HBO opleiding Product & Portfoliomanagement reikt u alle concepten, inzichten, tools en vaardigheden aan die u als productmanager nodig heeft om de taken en verantwoorde- lijkheden van het vak te kunnen dragen en uzelf als product manager naar een hoger niveau te brengen.
Onderwerpen

* Welke trends zijn er op het gebied van product en portfoliomanagement?
* Hoe een productstrategie te formuleren in lijn met de bedrijfsstrategie?
* Hoe kan ik een productplan lanceren wat zowel haalbaar als concurrerend is?
* Hoe kan ik een financieel businessplan opstellen voor mijn productportfolio?
* Hoe een productstrategie te integreren en implementeren in de organisatie?
* Welke rol spelen bedrijfscultuur en interne politiek bij de strategie-uitrol?
* Welke skills zijn vereist om productplannen in de organisatie door te voeren?
* Hoe meet ik de effectiviteit van de …

[8,5] “Leuke en leerzame colleges. Met name de colleges waarin voorbeelden uit de praktijk werden gebruikt. Ik heb voor hier voor onze organisatie uiteindelijk veel aan gehad. “

[8] “Fijne tijd gehad. Veel geleerd. Goede docenten, goede sfeer. Mooie locatie”

[9] “Interessant en goed door de docenten gebracht. De winst die ik uit de cursus gehaald heb vond ik prima. Arend Jan Majoor en Marcel Kuiper zijn echte vakprofessionals op dit gebied en wisten hun kennis en expertise op inspirere…

Er kan in principe op elk gewenst moment gestart worden met de e-learning. We raden echter aan om zoveel mogelijk het stramien aan te houden van de klassikale variant. Dit om bepaalde uitdagingen / ervaringen direct met medecursisten te kunnen bespreken. Uiteraard staat ook de kerndocent tot uw beschikking voor al uw vragen.

De E-Learning ‘Product & Portfolio Management (Post HBO) omvat 10 online colleges van 3 uur. U volgt de cursus flexibel in uw eigen tijd met ondersteuning van kerndocent en community.Strategie, organisatiebeleid en de rol van product management (online college 1 en 2)
Tijdens deze module ontwikkelt u een heldere visie op uw rol als productmanager binnen de organisatie. Er wordt ingezoomd op de strategische context, het organisatiebeleid en de rol van productmanagement hierin. Thema’s die verder aan bod komen zijn: marktsegmentatie, consumer insights, conceptcreatie, verwachtingen R&D en waardepropositie-ontwikkeling.
Productontwikkeling, planning en lancering (online college 3 en 4)
Tijdens deze module leert u hoe u op een effectieve manier van concept tot productlancering kunt komen. Er wordt ingezoomd op de aan productmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek, financiële planning, productontwikkeling en marketing en er wordt uitgelegd hoe u deze afdelingen (de interne organisatie) mee kunt krijgen. U leert tot slot hoe u een goed productplan kunt opstellen.
Product- en portfoliomanagement (online college 5 en 6)
Tijdens deze module leert u hoe u grip kunt houden op het productmanagementproces. Vragen die aan bod komen zijn: In welke mate behouden uw producten hun relatieve posities in de markt en hoe kunt u hierop inspelen? Hoe kunt u uw competitief voordeel uitspelen? Hoe gaat u om met portfoliovraagstukken? Tevens wordt er ingezoomd op het financiële aspect. U leert o.a. hoe u een financieel businessplan voor uw productportfolio ontwikkelt en hoe u het budget kunt berekenen en hoe u dit onder controle houdt.
Bedrijfscultuur en interne weerstand (online college 7 en 8)
Tijdens deze module leert hoe u uw product/ portfoliostrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw productstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.
Implementatie product & portfoliobeleid (online college 9 en 10)
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie gereedmaakt voor de implementatie van uw product/ portfoliostrategie. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u dit kunt managen, maar bovenal: hoe u grip en sturing kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt er gestuurd, welke metrics worden er gehanteerd en hoe en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden?

De e-learning omvat een integrale opname van de open klassikale opleiding, welke gemonteerd en geprepareerd is als e-learning. Ideaal voor de deelnemer met weinig tijd en/ of geen mogelijkheid tot reizen. U volgt de e-learning vanuit de online leeromgeving en krijgt hierbij de beschikking over video's, slides, artikelen en andere lesmaterialen. De e-learning Product & Portfoliomanagement (Post HBO) is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te br…

U wilt graag op afstand een cursus of post hbo-programma volgen over het thema Product & Portfoliomanagement. Welnu, dat kan! We hebben de open klassikale cursussen namelijk speciaal voor u opgenomen waardoor u geen seconde hoeft te missen van hetgeen er aan bod is gekomen. U kunt kiezen uit drie e-learnings, te weten: de cursus Product Management (5 colleges van 3 uur), de cursus Portfoliomanagement & Execution (5 colleges van 3 uur) of het Post HBO programma Product & Portfoliomanagement (…Onderwerpen
– Welke trends zijn er op het gebied van product en portfoliomanagement?
– Hoe kan ik een product/ portfoliostrategie formuleren in lijn met de bedrijfsstrategie?
– Hoe kan ik een productplan lanceren wat zowel haalbaar als concurrerend is?
– Hoe kan ik een financieel businessplan opstellen voor mijn productportfolio?
– Hoe kan ik de productstrategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen bedrijfscultuur en interne politiek bij de uitrol van productstrategie?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de product/portfoliostrategie en hoe kan ik bijsturen?
Resultaat
Na afloop van uw gekozen E-Leaning ‘Product Management’ bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het product/ portfoliobeleid. U weet wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste productstrategie kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden op het dagelijkse product management en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van research, product development, financiële planning en marketing.

De e-learning is bedoeld voor is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van product management, marktonderzoek, product ontwikkeling, marketing en financiële planning. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau.

UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze  studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.