Product Management (Cursus)
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 18 jan. 2024 tot 15 feb. 2024 |
placeUtrecht 21 mrt. 2024 tot 18 apr. 2024 |
Beschrijving
Deze cursus duurt 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 1840 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te be…
Productmanagement is een dynamisch vakgebied en als productmanager heeft u een belangrijke rol binnen de organisatie. U bent een centrale schakel tussen research, productontwikkeling, marketing, sales en finance. Om deze rol met verve te kunnen uitvoeren heeft u uiteraard de nodige kennis en vaardigheden nodig. De cursus Product Management reikt u alle concepten, inzichten, tools en vaardigheden aan die u als productmanager nodig heeft om de verantwoordelijkheden van het vak te kunnen dragen en uz…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze cursus duurt 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 1840 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te be…
Productmanagement is een dynamisch vakgebied en als
productmanager heeft u een belangrijke rol binnen de organisatie. U
bent een centrale schakel tussen research, productontwikkeling,
marketing, sales en finance. Om deze rol met verve te kunnen
uitvoeren heeft u uiteraard de nodige kennis en vaardigheden nodig.
De cursus Product Management reikt u alle concepten, inzichten,
tools en vaardigheden aan die u als productmanager nodig heeft om
de verantwoordelijkheden van het vak te kunnen dragen en uzelf als
productmanager naar een hoger niveau te brengen.
Onderwerpen
* Welke trends zijn er binnen productontwikkeling en
productmanagement?
* Hoe kan ik een productstrategie formuleren in met de
bedrijfsstrategie?
* Hoe kan ik een productplan lanceren wat zowel haalbaar als
concurrerend is?
* Hoe een productstrategie te integreren en implementeren in de
organisatie?
* Welke rol spelen development, planning en marketing bij
productstrategie?
* Welke skills zijn vereist om productplannen in de organisatie
door te voeren?
* Hoe meet ik de effectiviteit van de productstrategie en hoe kan
ik bijsturen?
Resultaat
Na afloop van de cursus Product Management bent u in staat om
zelf…
[8,5] “Leuke en leerzame colleges. Met name de colleges waarin
voorbeelden uit de praktijk werden gebruikt. Ik heb voor hier voor
onze organisatie uiteindelijk veel aan gehad. “
[9] “Fijne tijd gehad. Veel geleerd. Goede docenten, goede sfeer.
Mooie locatie”
[8] “Interessant en goed door de docenten gebracht. De winst die ik
uit de cursus gehaald heb vond ik prima. Arend Jan Majoor en Marcel
Kuiper zijn echte vakprofessionals op dit gebied en wisten hun
kennis en expertise op inspirere…
Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om
15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30
uur en duurt tot 21.00 uur. Mocht u op een bepaalde datum niet
kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald
middels e-learningCollegedata: opleiding start donderdag 18 januari
2024.
* College 1 + 2: Donderdag 18 januari 2023 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 1 februari 2024(15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 5: Donderdag 15 februari 2024 (15.00 uur - 17.30 uur
excl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 21 maart 2024.
* College 1 + 2: Donderdag 21 maart 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 4 april 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 5: Donderdag 18 april 2024 (15.00 uur - 17.30 uur excl.
diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 23 mei 2024.
* College 1 + 2: Donderdag 23 mei 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 3 + 4: Donderdag 6 juni 2024(15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 5: Donderdag 20 juni 2024 (15.00 uur - 17.30 uur excl.
diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 10 oktober 2024.
* College 1 + 2: Donderdag 10 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 24 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 5: Donderdag 7 november 2024 (15.00 uur - 17.30 uur excl.
diner)
De cursus ‘Product Management’ omvat vijf colleges van drie uur.
U volgt de cursus met 10-15 deelnemers.Dag 1: Strategie,
organisatiebeleid en de rol van product management (college 1 en
2)
Tijdens deze dag ontwikkelt u een heldere visie op uw rol als
productmanager binnen de organisatie. Er wordt ingezoomd op de
strategische context, het organisatiebeleid en de rol van
productmanagement hierin. Thema’s die verder aan bod komen zijn:
marktsegmentatie, consumer insights, conceptcreatie, verwachtingen
R&D en waardepropositie-ontwikkeling.
Dag 2: Productontwikkeling, planning en lancering (college 3 en
4)
Tijdens deze dag leert u hoe u op een effectieve manier van concept
tot productlancering kunt komen. Er wordt ingezoomd op de aan
productmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek,
financiële planning, productontwikkeling en marketing en er wordt
uitgelegd hoe u deze afdelingen (de interne organisatie) mee kunt
krijgen. U leert tot slot hoe u een goed productplan kunt
opstellen.
Dag 3: Product- en portfoliomanagement (college 5)
Tijdens deze dag leert u hoe u grip kunt houden op het
productmanagementproces. Vragen die aan bod komen zijn: In welke
mate behouden uw producten hun relatieve posities in de markt en
hoe kunt u hierop inspelen? Hoe kunt u uw competitief voordeel
uitspelen? Hoe gaat u om met portfoliovraagstukken? Maar ook: Op
welke KPI’s wordt er gestuurd, welke metrics worden er gehanteerd
en hoe en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te
vinden?
De cursus Product Management is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over product management, marktonderzoek, product ontwikkeling, marketing en financiële planning. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.
Productmanagement is een dynamisch vakgebied en als
productmanager heeft u een belangrijke rol binnen de organisatie. U
bent een centrale schakel tussen research, productontwikkeling,
marketing, sales en finance. Om deze rol met verve te kunnen
uitvoeren heeft u uiteraard de nodige kennis en vaardigheden nodig.
De cursus Product Management reikt u alle concepten, inzichten,
tools en vaardigheden aan die u als productmanager nodig heeft om
de verantwoordelijkheden van het vak te kunnen
dragen…Onderwerpen
– Welke trends zijn er binnen productontwikkeling en
productmanagement?
– Hoe kan ik een productstrategie formuleren die in lijn ligt met
de bedrijfsstrategie?
– Hoe kan ik een productplan lanceren wat zowel haalbaar als
concurrerend is?
– Hoe kan ik de productstrategie integreren en implementeren in de
organisatie?
– Welke rol spelen development, planning en marketing bij
productmanagement?
– Welke skills zijn vereist om productplannen in de organisatie
door te voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de productstrategie en hoe kan
ik bijsturen?
Resultaat
Na afloop van de cursus Product Management bent u in staat om
zelfstandig uitvoering te geven aan het productbeleid. U weet wat
de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn. U
weet hoe u tot een juiste productstrategie kunt komen en weet ook
hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent
in staat om grip te houden op het dagelijkse product management en
op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte
van de laatste kennis en inzichten op het gebied van research,
product development, financiële planning en marketing.
De cursus Product Management is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van product management, marktonderzoek, product ontwikkeling, marketing en financiële planning. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige- of marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze …
UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.