De kracht van Service Innovatie

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van UMIO (Maastricht University School of Business and Economics)
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 UMIO (Maastricht University School of Business and Economics) heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 7 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Maastricht
10 okt. 2019 tot 19 nov. 2019
Toon rooster
event 10 oktober 2019, 09:00-17:00
event 1 november 2019, 09:00-17:00
event 19 november 2019, 09:00-17:00

Beschrijving

Versterk het innovatievermogen van jouw organisatie met desgin thinking.

Of je nou werkt in een product georiënteerde omgeving of je bent een dienstverlener; het blijven innoveren is essentieel voor organisaties in elke sector. Hoe kun je continu meerwaarde blijven creëren voor je klanten? De grootste winst is vaak te behalen door breder te kijken dan alleen het portfolio van producten dat wordt aangeboden. Door het ontwikkelen van klantgerichte, waardevermeerderende diensten kun je je als bedrijf of (non-profit) organisatie gaan positioneren als een partner van je klant. In de positie van partner ga je met je klant meedenken wat jullie samen kunnen doen om meerwaarde te bieden voor de eind…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Versterk het innovatievermogen van jouw organisatie met desgin thinking.

Of je nou werkt in een product georiënteerde omgeving of je bent een dienstverlener; het blijven innoveren is essentieel voor organisaties in elke sector. Hoe kun je continu meerwaarde blijven creëren voor je klanten? De grootste winst is vaak te behalen door breder te kijken dan alleen het portfolio van producten dat wordt aangeboden. Door het ontwikkelen van klantgerichte, waardevermeerderende diensten kun je je als bedrijf of (non-profit) organisatie gaan positioneren als een partner van je klant. In de positie van partner ga je met je klant meedenken wat jullie samen kunnen doen om meerwaarde te bieden voor de eindklant.
In deze cursus ligt de focus op strategisch innovatiemanagement in combinatie met hands-on tools en het werken aan je eigen bedrijfscasus. Het doel is om de innovatiecapaciteit van jou en jouw organisatie te versterken!

Hoe versterk jij de innovatiekracht van jouw organisatie:

  • Je begrijpt hoe diensten kunnen bijdragen aan het innovatieve en onderscheidend vermogen van je organisatie.
  • Je krijgt aan de hand van een online innovatie self-scan inzicht in het innovatievermogen van jouw organisatie. Deze self-scan zal in het begin van de cursus ook gebruikt worden om strategische innovatiedoelen te stellen voor jouw bedrijf. Hoe scoort jouw organisatie op het gebied van innovatie en waar kan je op inzetten om je doel te bereiken.
  • Je verbreedt je mindset middels service innovation & design thinking.
  • Je creëert direct waarde voor je organisatie door tijdens de sessies te werken aan een strategisch stappenplan om het innovatievermogen van je organisatie te vergroten.
  • Je leert wat een Servitisation Strategy is en hoe je dit kunt implementeren in je eigen organisatie.
  • Je hebt een toolbox die je kunt toepassen om innovatieve product-dienstencombinaties te ontwikkelen voor jouw organisatie.

Uiteindelijk kun je met de theorie, tools en modellen uit deze cursus zelf de innovatiecapaciteit van je organisatie kracht bijzetten. Te beginnen bij je eigen vraagstuk waarop je de bouwstenen uit de cursus toepast.

Jouw organisatiecasus staat centraal in deze cursus

Jouw casus vormt de context waarbinnen je in deze cursus aan de slag gaat. Alles wat je leert, pas je meteen toe op je de situatie van je eigen organisatie.

In de cursus gebruiken we Service Design Thinking als methodologie. Service Design Thinking is een praktische en effectieve methode om de innovatiecapaciteit van je organisatie te verbeteren.
Centraal staan het creëren van de juiste mindset om te komen tot innovatie, het proces van design thinking en het aanreiken van een toolbox om zelf aan de slag te gaan. We gaan hierbij uit van vijf aandachtsgebieden: De klant, de cultuur, het netwerk, de processen en de strategie.

Voor wie is deze cursus geschikt?

Je bent een professional, manager of leidinggevende, met de ambitie om op strategisch niveau het innovatievermogen van je organisatie te vergroten. Deze cursus geeft jou strategisch inzicht en hands-on handvatten en tools om het innovatievermogen van jou als professional en van je bedrijf als geheel te vergroten.

Ook ga je op basis van je eigen casus aan de slag met design thinking en krijg je persoonlijke begeleiding om de strategische input te vertalen en te implementeren in jouw organisatie. Deze cursus valt onder het Permanente Educatie curriculum (20 PE-uren).

Jij hebt minimaal 5 jaar werkervaring, HBO/WO werk en denkniveau en de bereidheid om je eigen ervaringen in te brengen en met de opgedane inzichten aan de slag te gaan.

De kosten voor deze 3-daagse cursus zijn inclusief persoonlijke begeleiding van je eigen case (2x1 uur), literatuur, materialen en catering.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.