Masterclass Innovatie

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van TIAS School for Business and Society
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 TIAS School for Business and Society heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 9 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Tilburg
16 sep. 2019 tot 18 sep. 2019

Beschrijving

Bij TIAS School for Business and Society doceren we vanuit de gedachte dat inzichten van vandaag niet de oplossingen van morgen zijn. Daarom leggen we, naast het overbrengen van kennis en vaardigheden, de nadruk vooral op het stimuleren van een kritische, nieuwsgierige benadering. Andere vragen stellen om te weten hoe het echt zit. Op zoek naar antwoorden met impact op organisaties, business en de samenleving.

TIAS is de business school van Tilburg University en de Technische Universiteit Eindhoven.

Blijf de concurrentie voor met een onderscheidende innovatiestrategie 

De Masterclass Innovatie is speciaal ontwikkeld voor organisaties die hun innovatief vermogen willen verbeteren. In 3 dagen doorbreek je barrières die succesvolle innovatie in je organisatie belemmeren. Je leert werken met praktische tools en de laatste academische inzichten op het gebied van innovatie. Ook leer je belangrijke factoren als strategie, leiderschap, structuur en cultuur herkennen, beïnvloeden en sturen. Interactieve colleges en discussies worden afgewisseld met teamopdrachten en casestudies van o.a. Harvard Business School.

Waarom je kiest voor TIAS:

  • Beste Masteropleider 2014, 2015, 2016, 2017 volgens Else…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Bij TIAS School for Business and Society doceren we vanuit de gedachte dat inzichten van vandaag niet de oplossingen van morgen zijn. Daarom leggen we, naast het overbrengen van kennis en vaardigheden, de nadruk vooral op het stimuleren van een kritische, nieuwsgierige benadering. Andere vragen stellen om te weten hoe het echt zit. Op zoek naar antwoorden met impact op organisaties, business en de samenleving.

TIAS is de business school van Tilburg University en de Technische Universiteit Eindhoven.

Blijf de concurrentie voor met een onderscheidende innovatiestrategie 

De Masterclass Innovatie is speciaal ontwikkeld voor organisaties die hun innovatief vermogen willen verbeteren. In 3 dagen doorbreek je barrières die succesvolle innovatie in je organisatie belemmeren. Je leert werken met praktische tools en de laatste academische inzichten op het gebied van innovatie. Ook leer je belangrijke factoren als strategie, leiderschap, structuur en cultuur herkennen, beïnvloeden en sturen. Interactieve colleges en discussies worden afgewisseld met teamopdrachten en casestudies van o.a. Harvard Business School.

Waarom je kiest voor TIAS:

  • Beste Masteropleider 2014, 2015, 2016, 2017 volgens Elsevier
  • Door onze eigen deelnemers beoordeeld met een 8,4
  • Uitsluitend top academici en de beste praktijkexperts als docent
  • Certificaat van TIAS School for Business & Society
  • Goed te combineren met je werk

Innovatie en een innovatiestrategie zijn onmisbaar voor de groei en concurrerend vermogen van jouw organisatie. De masterclass innovatie geeft je de kennis en vaardigheden om innovatie hoog op de managementagenda van je bedrijf te zetten. 

Doelen masterclass

Bij de Masterclass Innovatie krijg je naast actuele wetenschappelijke kennis ook handige tools aangereikt om de innovatie in jouw organisatie naar een hoger niveau te brengen. 

Na afronding van de opleiding innovatie kun je:

  • de innovatiecapaciteit van je organisatie verbeteren;
  • de innovatieprocessen van je bedrijf beheren; 
  • het verschil zien tussen structuren en processen;
  • de belangrijkse uitdagingen op het gebied van innovatie herkennen en hiermee omgaan;
  • de belangrijkste kenmerken van een organisatie die van invloed zijn op de innovatiecapaciteit (zoals strategie, leiderschap, structuur en cultuur) evalueren en optimaliseren; 
  • innovatie beheren vanuit een portfolioperspectief; 
  • voordeel halen uit open innovatiestrategieën.

Elke dag behandelen we een ander thema:

Dag 1: Waardecreatie: de juiste condities scheppen voor innovatie

  • Innovation Fundamentals
  • Wat is de rol van de externe omgeving in het succes van de innovatie?
  • Incrementele versus radicale innovatie
  • Teams als katalysator van innovatie
  • Organisatiestructuren voor innovatie

Dag 2: Waardevastlegging: het innovatieproces beheren

  • Cultuur en structuur ter bevordering van corporate entrepreneurship
  • Managen van teams
  • Innovatiefunnel

Dag 3: Portfoliomanagement en open innovatie

  • Welke tools zijn beschikbaar om innovatieprojecten te beoordelen? 
  • Wat zijn de criteria om een succesvol innovatieportfolio op te bouwen?
  • Externe bronnen gebruiken voor innovatie
  • Een proces voor het selecteren van een partner opstellen

De onderwerpen worden op verschillende manier behandeld. Interactieve colleges en discussies worden afgewisseld met casestudies (o.a. van Harvard Business School), teamopdrachten en de toepassing in de praktijk. 

Deelnemersprofiel

Naast je in de collegebank vindt je veelal gedreven en ervaren professionals. Onze deelnemers willen in korte tijd recente wetenschappelijke kennis over innovatie opdoen. Naast de interactieve colleges, de workshops en de opdrachten, is reflectie op je dagelijkse praktijk een essentieel onderdeel van de masterclass. Zo verrijk je snel en intensief je kennis van innovatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.