Citrix XenApp and XenDesktop 7.6 Helpdesk Support
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Deze zeer op de praktijk gerichte training is bedoeld voor Service Desk medewerkers en stelt hen in staat om te troubleshooten en support te bieden voor Citrix XenDesktop en XenApp 7 omgevingen (hosted, VDI, remotePC of streamed delivery).De training is bedoeld voor Support- en Service Desk medewerkers in een Citrix XenDesktop en/of XenApp omgeving. Deelnemers worden o.a. via hands-on oefeningen en instructie bekend gemaakt met de fundamentele skills die nodig zijn om support te kunnen bieden aan een organisatie waar Citrix XenDesktop 7.x wordt ingezet voor desktop, application en/of printer delivery. Na de training zijn support medewerkers in staat om de diverse delivery-mechanismen te doo…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De training is bedoeld voor Support- en Service Desk medewerkers in een Citrix XenDesktop en/of XenApp omgeving. Deelnemers worden o.a. via hands-on oefeningen en instructie bekend gemaakt met de fundamentele skills die nodig zijn om support te kunnen bieden aan een organisatie waar Citrix XenDesktop 7.x wordt ingezet voor desktop, application en/of printer delivery. Na de training zijn support medewerkers in staat om de diverse delivery-mechanismen te doorgronden, de meest voorkomende gebruikersissues te troubleshooten en te verhelpen of te bepalen wanneer een issue dient te worden geëscaleerd.
Na voltooiing van deze training hebben deelnemers de volgende kennis opgedaan:
- De Citrix Support Methodiek
- De verschillende Citrix XenDesktop componenten: Receiver, StoreFront, Delivery Confroller, Hypervisor, Provisioning Services, NetScaler
- Communicatiemechanismen en services bij Citrix delivery
- Architectuur van een Citrix XenDesktop site
- Overeenkomsten en verschillen in delivery-mechanismen die vanuit XenDesktop 7 kunnen worden ingezet (hosted, VDI, applicaties en/of desktops, MCS en/of PVS, etc.)
- Gebruik maken van de Citrix Administration en Support Desk management consoles Citrix Studio en Citrix Director
- Omgaan met de Citrix Receiver
- Sessiebeheer
- Troubleshooten van logon processen
- Policy-beheer en de gevolgen voor de eindgebruiker; policy-issues troubleshooten
- Support op afstand; Remote Assistance
- Printing in een Citrix omgeving troubleshooten en ondersteunen
- Trends, logging en troubleshooten van connectie- en connectivity-issues
- Citrix documentatie- en escallatiemethodieken
Efficient, kostenbewust, innovatief, met hoogste slagingspercentage opleiden bij @The Academy!
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.