Creatief Schrijven voor Bedrijven

Type product
Tijdsduur
Trainer
Lotty Rothuizen
Logo van Schrijven en Schrappen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Schrijven en Schrappen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 33 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

8
Gemiddeld cijfer voor Creatief Schrijven voor Bedrijven
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Valerie van Mol
Marketing Manager at Apollo Hotels
8
Creatief Schrijven voor Bedrijven

"Lotty had het programma tailor-made aangepast op onze leerdoelen en tekst-strategie. De boodschap sterker maken door in te korten was vooral leerzaam. De hand-outs hangen ingelijst aan de muur. Ook de oefening voor verrassende onderwerpsregels was erg leuk en inspirerend! " - 05-07-2017 09:26

"Lotty had het programma tailor-made aangepast op onze leerdoelen en tekst-strategie. De boodschap sterker maken door in te korten was vooral… alles lezen - 05-07-2017 09:26

Beschrijving

Copywriting, reclametaal en killer content leren schrijven?

Strelend, liefdevol, shockerend of glashelder. Welke taal past bij het imago van jouw bedrijf?

Tekstschrijven begint met luisteren. Daarna begint het vertalen, schrijven, schrappen en fine tunen, met die killer content als resultaat.

Iedereen kan beter leren schrijven. Ik leer het je zelfs in korte tijd. De kneepjes van het vak, inzicht en persoonlijke aandacht.

Werk je niet bij een company? Bel me dan even; als er meer eenlingen zijn, zet ik jullie graag bij elkaar in een klasje. Je mag natuurlijk ook zelf een paar ondernemers vragen om samen de cursus te doen.

Een zakelijke brief of mailing schrijven? Dat lukt jullie wel. Dat doen jullie namelijk al jaren op dezelfde manier. Een mailtje verstuur je met je ogen dicht en een uitnodiging bedenk je met twee vingers in je neus.

Gaap.

Tijd voor een frisse wind. Nieuwe inzichten. Jullie moeten er even helemaal uit. Uit die box. Uit die comfortabele zone. Uit je patroon.

Natuurlijk moet je je aan bepaalde schrijfregels houden. Maar dat is geen rocket science. Creatief kijken, denken en schrijven moet je doen.

Creativiteit gaat om doorbreken van gewoontes, angst en schaamte herkennen. Creatief schrijven vraagt om lef. Maar waar zit jouw lef eigenlijk?

WAT GAAN JULLIE DOEN?

Ik zal laten zien dat cr…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Creatief schrijven, Creativiteit, Schrijven, Verhalen schrijven en Speech schrijven.

Copywriting, reclametaal en killer content leren schrijven?

Strelend, liefdevol, shockerend of glashelder. Welke taal past bij het imago van jouw bedrijf?

Tekstschrijven begint met luisteren. Daarna begint het vertalen, schrijven, schrappen en fine tunen, met die killer content als resultaat.

Iedereen kan beter leren schrijven. Ik leer het je zelfs in korte tijd. De kneepjes van het vak, inzicht en persoonlijke aandacht.

Werk je niet bij een company? Bel me dan even; als er meer eenlingen zijn, zet ik jullie graag bij elkaar in een klasje. Je mag natuurlijk ook zelf een paar ondernemers vragen om samen de cursus te doen.

Een zakelijke brief of mailing schrijven? Dat lukt jullie wel. Dat doen jullie namelijk al jaren op dezelfde manier. Een mailtje verstuur je met je ogen dicht en een uitnodiging bedenk je met twee vingers in je neus.

Gaap.

Tijd voor een frisse wind. Nieuwe inzichten. Jullie moeten er even helemaal uit. Uit die box. Uit die comfortabele zone. Uit je patroon.

Natuurlijk moet je je aan bepaalde schrijfregels houden. Maar dat is geen rocket science. Creatief kijken, denken en schrijven moet je doen.

Creativiteit gaat om doorbreken van gewoontes, angst en schaamte herkennen. Creatief schrijven vraagt om lef. Maar waar zit jouw lef eigenlijk?

WAT GAAN JULLIE DOEN?

Ik zal laten zien dat creativiteit te maken heeft met het (durven) doorbreken van patronen. Vind je het gék dat je vastloopt als je achter je computer blijft zitten? Even naar de koffieautomaat lopen en weer terug, is niet genoeg om je ideeën over het scherm te laten rollen. Ik ga je prikkelen en uitdagen om je creativiteit omhoog te stuwen.

  • Creativiteit kent geen grenzen. Waarom heb je ze dan toch nodig?
  • Wat creativiteit en kwetsbaarheid met elkaar te maken hebben.
  • Wat zijn jouw creativiteitskillers en wat kun je er aan doen?
  • Waarom emoties belangrijker zijn dat feiten.
  • Hoe je met minder woorden veel beter tot de kern van je verhaal komt.
  • Waarom verbinding de basis is van alle comunicatie.

We schrijven, lopen, fotograferen en voelen. Als je geluk hebt, ga je schrijven en raak je in een flow. Maar meestal begin je met ideeën en losse zinnen verzamelen, ploeteren, wikken en wegen. Dat noem je nou een creatief proces.

Met deze workshop weet je zeker dat het hele team even lekker wakker wordt geschud. Niks automatische piloot! Geen clichés. En zeker niet hetzelfde blijven doen omdat jullie dat altijd zo deden. Eerst maar eens begrijpen waarom de beste ideeën een vroege dood sterven. Daarna mogen ze alsnog geboren worden.

GOED GEZELSCHAP

Bij een Incompany training weet je in elk geval dat je in goed gezelschap bent. Samen met je collega’s ga je aan de slag met specifieke onderwerpen waar jullie tegenaan lopen of meer van willen weten. De invulling van de workshop is afhankelijk van het bedrijf, de vraag en de groepsgrootte. Als de locatie het toelaat wil ik graag iets met je delen wat bijna niemand doet en wat voor mij geweldig werkt. Trek gerust je hoge hakken aan, maar neem ook een paar (wandel)schoenen mee.

JARENLANG PRAKTIJKERVARING:I’M ALL YOURS

De afgelopen jaren schreef ik meer dan 400 blogs voor bedrijven en ondernemers. Zo’n 50 columns, meer dan 400 webpagina’s, zat ik in de vaste redactie van PsychoseNet en schreef ik eigen verhalen. Best druk in je eentje. Ik weet als geen ander dat je rust nodig hebt om creativiteit de tijd en ruimte te geven. Maar ook dat je soms keihard moet doorzetten als je even geen inspiratie hebt. Voorbij de leegte ligt het onbekende.

WAAROM WORKSHOP CREATIEF SCHRIJVEN VAN LOTTY ROTHUIZEN?

Ontspanning, plezier, respect en lef zijn belangrijke waarden waar ik aan hecht. Iets wat je tijdens deze workshop zeker zult ervaren. Ik heb al honderden columns en blogs geschreven. Soms grappig, soms lief, soms intens verdrietig. Maar altijd met lef en liefde. Verhalen die nooit geschreven waren zonder creatief proces vooraf.

Omdat ik als geen ander weet dat je niet leert schrijven uit een boekje maar door te doen (en ja, door vallen en opstaan…).

Tijdens de workshop zet ik niet alleen mijn schrijfervaring in maar ook mijn vaardigheden als wandelcoach. Met bijna 10 jaar ervaring met Emotioneel Lichaamswerk, maak ik gebruik van lichaamsgerichte oefeningen waardoor deze workshop een ervaring wordt. Een ervaring die je pas later – als je weer op je kantoorstoel zit – écht begrijpt.

WAT NEEM JE MEE NAAR DE WERKVLOER?

In ieder geval een heleboel inspiratie en inzichten die ervoor zorgen dat je straks met meer brutaliteit gaat schrijven. De oefeningen hebben je inzichten en zelfvertrouwen gegeven. Per mail krijg je de hand-out en handige schrijftips.

Wie dapper genoeg is om fouten te maken, gaat een leuke tijd tegemoet. Want creatief schrijven, betekent dat je anders gaat communiceren. Het resultaat? Meer reacties, positieve feedback, plezier en ander contact. 

IN COMPANY

De Workshop Creatief Schrijven wordt gegeven bij jullie in het bedrijf of ik kan een inspirerende locatie zoeken. Er kunnen maximaal 10 mensen deelnemen aan deze workshop.

De tijden van de workshop zijn in overleg. Wil je een paar uur knallen met het team? Dan kan dat in een intensieve workshop van 4 uur. Maken jullie er liever een relaxte dag van? Dan is het slim om een lunch in te plannen en de opdrachten uitgebreider te bespreken. Reken dan een uurtje of 6 voor de hele workshop. Als het langer duurt, verslapt de aandacht en dát willen we niet ;-)

Prijs € 800,- voor een workshop van 4 uur. Enthousiast geworden maar je hebt nog vragen? Of heb je zelf een paar mensen met wie je de workshop wilt volgen op een andere locatie of op maat gemaakt? Bel me gerust op zodat ik je vragen kan beantwoorden.

8
Gemiddeld cijfer voor Creatief Schrijven voor Bedrijven
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Valerie van Mol
Marketing Manager at Apollo Hotels
8
Creatief Schrijven voor Bedrijven

"Lotty had het programma tailor-made aangepast op onze leerdoelen en tekst-strategie. De boodschap sterker maken door in te korten was vooral leerzaam. De hand-outs hangen ingelijst aan de muur. Ook de oefening voor verrassende onderwerpsregels was erg leuk en inspirerend! " - 05-07-2017 09:26

"Lotty had het programma tailor-made aangepast op onze leerdoelen en tekst-strategie. De boodschap sterker maken door in te korten was vooral… alles lezen - 05-07-2017 09:26

Lotty Rothuizen - Genadeloze schrapper voor het beste resultaat.
Lotty Rothuizen
Genadeloze schrapper voor het beste resultaat.
8,7

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.