Quiz in de les - de didactiek van een quiz in de les

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Teaching Pro's

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Gorinchem
27 nov. 2019
Gorinchem
12 mrt. 2020

Beschrijving

Leer in één dag hoe je een online quiz kunt inzetten in je les. Door het gebruik van een online quiz worden leerlingen meer betrokken bij de les en beleven zij meer plezier in de les: een aanrader!

 Doelstelling:

  • Het nut kunnen noemen van het spelen van een quiz in de les (Kahoot, Formative, Socrative)
  • Een quiz kunnen inzetten als relevant instrument om voorkennis te activeren
  • Een quiz kunnen inzetten als relevant instrument om kennis te evalueren
  • Een quiz kunnen inzetten als relevant instrument om de betrokkenheid en motivatie van leerlingen te vergroten
  • Van verschillende online quiz-tools weten:
    • Hoe de tool technisch werkt
    • In welke situatie welke tool goed toepasbaar is
    • Welke …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Opleidingskunde, Didactische vaardigheden, Train de trainer, Opleidingsfunctionaris en Loopbaanadvies.

Leer in één dag hoe je een online quiz kunt inzetten in je les. Door het gebruik van een online quiz worden leerlingen meer betrokken bij de les en beleven zij meer plezier in de les: een aanrader!

 Doelstelling:

  • Het nut kunnen noemen van het spelen van een quiz in de les (Kahoot, Formative, Socrative)
  • Een quiz kunnen inzetten als relevant instrument om voorkennis te activeren
  • Een quiz kunnen inzetten als relevant instrument om kennis te evalueren
  • Een quiz kunnen inzetten als relevant instrument om de betrokkenheid en motivatie van leerlingen te vergroten
  • Van verschillende online quiz-tools weten:
    • Hoe de tool technisch werkt
    • In welke situatie welke tool goed toepasbaar is
    • Welke tool de individuele voorkeur heeft
  • Het gebruiken van elke tool in tenminste 4 lessen en reflectie op het gebruik van deze tools

Cursusopzet:

  1. Introductie van doelstellingen
  2. Uitleg van 3 verschillende tools; per tool:
    1. introductie van de tool
    2. Technische uitleg (website, aanmelden, maken van een quiz, spelen van een quiz, evaluatie van resultaten, extra mogelijkheden)
    3. Didaktische waarde van de tool: hoe en wanneer inzetten (praktijkvoorbeelden);
    4. Reflectie op en toepassing in de eigen lespraktijk
    5. Afsluitende quiz per tool met evaluatie van het geleerde over de tool.
  3. Aan de slag met de tools:
    1. Per tool 2 lesplannen (inzet tijdens 3×2=6 lessen)
    2. Per tool doelstellingen voor zelfreflectie
  4. Evaluatie
    1. Afsluitende quiz over gehele cursus
    2. Evaluatie van de cursus
    3. Ontvang certificaat

 Dagindeling:

  • 09:00u ontvangst
  • 09:30u start cursus
  • 12:30u lunch (inclusief)
  • 13:30u start middag programma
  • 16:00u einde cursus

Gedurende de dag is er voldoende koffie, thee en frisdrank beschikbaar.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Teaching Pro's, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.