Klantvriendelijkheid: zakelijk e-mailen

Type product
Tijdsduur

Klantvriendelijkheid: zakelijk e-mailen

Taalcentrum-VU
Logo van Taalcentrum-VU
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Taalcentrum-VU heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 489 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Taalcursus.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Beter leren schrijven, spreken of presenteren in het Engels of Nederlands? De taal- en communicatietrainingen van het Taalcentrum-VU hebben zichtbaar effect en zijn geschikt voor het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs.

Cursus Klantvriendelijkheid: zakelijk e-mailen

Gaat een goede zakelijke én klantvriendelijke mail schrijven jou goed af? Of worstel je nog wel eens met de inleiding, de toon en het gebruik van wel of geen kopjes? Hoe begin je jouw e-mail, wat is een passend slot, en schrijf je formeel of juist informeel? De praktische workshop Zakelijke e-mails schrijven biedt uitkomst!

Veel mensen ervaren dat een goede e-mail schrijven lastiger is en meer tijd kost dan ze in eerste instantie dachten. Je verplaatsen in de lezer en de juiste toon treffen is belangrijk om het doel van je bericht te bereiken. In de cursus Zakelijke e-mails schrijven ga je aan de slag met je eigen e-mailteksten. Je krijgt tips…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Beter leren schrijven, spreken of presenteren in het Engels of Nederlands? De taal- en communicatietrainingen van het Taalcentrum-VU hebben zichtbaar effect en zijn geschikt voor het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs.

Cursus Klantvriendelijkheid: zakelijk e-mailen

Gaat een goede zakelijke én klantvriendelijke mail schrijven jou goed af? Of worstel je nog wel eens met de inleiding, de toon en het gebruik van wel of geen kopjes? Hoe begin je jouw e-mail, wat is een passend slot, en schrijf je formeel of juist informeel? De praktische workshop Zakelijke e-mails schrijven biedt uitkomst!

Veel mensen ervaren dat een goede e-mail schrijven lastiger is en meer tijd kost dan ze in eerste instantie dachten. Je verplaatsen in de lezer en de juiste toon treffen is belangrijk om het doel van je bericht te bereiken. In de cursus Zakelijke e-mails schrijven ga je aan de slag met je eigen e-mailteksten. Je krijgt tips en trucs die je na afloop direct kunt toepassen.

Voor wie?

De cursus Zakelijke e-mails schrijven is voor iedereen die regelmatig zakelijke mails verstuurt aan een brede doelgroep.

Wat leer je?

Na de training Zakelijke e-mails schrijven schrijf je brieven en e-mails die je lezer direct begrijpt: kort, overzichtelijk en to the point. Je schrijft in minder tijd succesvolle mails, door gebruik te maken van slimme formats voor verschillende e-mailsoorten.

Programmaonderdelen

Lezergerichte e-mails schrijven

  • Wie is jouw lezer? Aan wie schrijf jij je mail?
  • Kies de juiste taal en de juiste toon voor jouw lezer

De opbouw van je e-mailbericht

  • Hoe ziet een zakelijke e-mail eruit?
  • Een goede inleiding is het halve werk: snel to-the-point komen
  • Alinea’s en tussenkopjes voor een overzichtelijke structuur in je mail

Helder en begrijpelijk formuleren

  • Inhoud en stijl afstemmen op je lezer (formeel versus informeel)
  • Positief en klantvriendelijk schrijven
  • Empathie tonen: laat merken dat je je verplaatst in de lezer
  • Begrijpelijke taal: heldere en eigentijdse woordkeus, eenvoudige zinnen
  • Correct taalgebruik: de d's en t's, valkuilen vermijden

Aan de slag met je eigen mails

De training Zakelijke e-mails schrijven is een praktische cursus waarin je aan de slag gaat met je eigen e-mails. Op deze manier zie je direct waar jouw mails nog beter kunnen en hoe je dit met enkele ingrepen voor elkaar krijgt. Na afloop schrijf jij gegarandeerd betere e-mails.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.