Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren

Type product
Tijdsduur
Logo van Taalcentrum-VU
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Taalcentrum-VU heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 161 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Taalcursus.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Beter leren schrijven, spreken of presenteren in het Engels of Nederlands? De taal- en communicatietrainingen van het Taalcentrum-VU hebben zichtbaar effect en zijn geschikt voor het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs.

Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren

Communiceer jij regelmatig met Engelstalige zakenpartners of collega’s? Wil je gemakkelijker spreken en schrijven in het Engels? Met de cursus Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren kom je zelfverzekerder en professioneler voor de dag. In de cursus komen e-mailen en telefoneren in samenhang aan bod, omdat een e-mail vaak een aanleiding kan zijn voor een telefoongesprek en vice versa. Hoe laat je beide communicatievormen goed op elkaar aansluiten?

Klantcommunicatie in een andere taal vergt extra aandacht. Beleefdheidsvormen die je in het Nederlands gewend bent, zijn niet zomaar te vertalen naar het Engels. In de cursus Zakelijk Engels: E-mailen en …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoneren, Zakelijk Engels, Telemarketing & telesales, Smalltalk / Kleine gesprekken en Telefonische verkoop.

Beter leren schrijven, spreken of presenteren in het Engels of Nederlands? De taal- en communicatietrainingen van het Taalcentrum-VU hebben zichtbaar effect en zijn geschikt voor het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs.

Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren

Communiceer jij regelmatig met Engelstalige zakenpartners of collega’s? Wil je gemakkelijker spreken en schrijven in het Engels? Met de cursus Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren kom je zelfverzekerder en professioneler voor de dag. In de cursus komen e-mailen en telefoneren in samenhang aan bod, omdat een e-mail vaak een aanleiding kan zijn voor een telefoongesprek en vice versa. Hoe laat je beide communicatievormen goed op elkaar aansluiten?

Klantcommunicatie in een andere taal vergt extra aandacht. Beleefdheidsvormen die je in het Nederlands gewend bent, zijn niet zomaar te vertalen naar het Engels. In de cursus Zakelijk Engels: E-mailen en telefoneren besteden we aandacht aan deze beleefdheidsvormen en hoe je rekening houdt met culturele verschillen. Daarnaast werk je aan je spreek- en schrijfvaardigheid en behandelen we veelgemaakte fouten.

Voor wie?

De cursus E-mailen en telefoneren in het Engels is voor iedereen die zijn of haar Engelse klantcommunicatie naar een hoger plan wil brengen.

Wat leer je?

Leer met gemak en in minder tijd goede e-mails en brieven te schrijven in het Engels. Met meer variatie, op een hoger niveau. Na deze workshop schrijf je met meer gemak en sneller goede e-mails en brieven in het Engels!

Programma

E-mailen in het Engels

Het onderdeel E-mailen in het Engels richt zich op het verbeteren van jouw Engelse schrijfvaardigheid: gemakkelijker, met meer variatie, op een hoger niveau. Je oefent met herkenbare, eigen teksten uit je werkomgeving, zodat je de opgedane kennis direct in praktijk kunt brengen. Onderwerpen die aan bod komen zijn:

  • Hoe zit een goede Engelse e-mail in elkaar?
  • Hoe breng je structuur aan in jouw Engelse e-mail?
  • Voorbeeldzinnen en -formuleringen om je tekst te beginnen, overgangen te maken en af te sluiten.
  • Hoe ga je om met culturele verschillen (beleefdheidsvormen en indirecte communicatie)?
  • Wat zijn veelgemaakte fouten en hoe voorkom je ze in je eigen e-mails?

Telefoneren in het Engels

In het onderdeel Telefoneren in het Engels komt de Engelse spreekvaardigheid aan bod. Hoe kun je beter reageren op vragen en verzoeken? Wat zijn handige tips voor een Engelse telefoongesprek en hoe reageer je klantvriendelijk en met de juiste beleefdheidsvormen? Onderwerpen die aan bod komen zijn:

  • Het vergroten van je woordenschat
  • Het verbeteren van jouw fluency: uitspraak, verstaanbaarheid en spreekgemak
  • Klantvriendelijk communiceren aan de telefoon in het Engels
  • Omgaan met culturele verschillen en de juiste beleefdheidsvormen
  • Rollenspellen: professionele en effectieve gesprekken voeren

Trainingsvormen

De workshop E-mailen en telefoneren in het Engels wordt gegeven in open inschrijving. Ook kun je de training incompany organiseren en als privé- of duotraining volgen. De data en locatie bepalen we graag in overleg met jou..

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.